načítám data...

Měsíční report: Mazda MX-5 10th Anniversary

Někteří z Vás jistě zaznamenali, že na začátku února se nám redakce rozrostla o jednu asijskou kočku - druhou generaci Mazdy MX-5 v limitované edici 10th Anniversary, vyrobené (ooo, jaké překvapení) k 10. výročí vzniku tohoto roadsteru.

Jelikož mezi námi již nějaké 2000 km trvá vášnivá láska, přichází čas na krátkou recenzi. O MX-5 se na internetu napsala již spousta gigabytů informací, proto je asi zbytečné tlačit do Vás to stejné znovu. Zkusím se tedy soustředit spíše na pár subjektivních vjemů, které jsem za krátké soužití stačil vstřebat.

m1

Autíčko pro panenky?

Ehm, lhal jsem… Přece jenom pro začátek ještě trocha faktografie, která ve mě vnitřně stále ospravedlňuje nákup právě tohoto roadsteru a ne některého z mužnějších a testosteronovějších konkurentů. 10tá edice MX-5ky, jakkoli připomíná něco z produkce firmy Mattel, je velmi chlapské vozítko. Od čeho začít? Jedním z nejdůležitějších údajů je pro mne hmotnost – nízká váha znamená nejen Chapmanovskou výhodu v zatáčkách, ale způsobuje rovněž příjemné (ne)ubývání vzorků pneumatik a brzdových destiček. MX-5 hmotní dle výbavy asi 1060 - 1100 kg.  Dalším výrazným plusem je, že všechny MX-5 NB 1.8 mají mezi zadními koly osvědčenou mechanickou klasiku Torsen II. 10tá edice k tomu přidává ještě akurátně nastavené tlumiče Bilstein a šestikvalt s kraťoučkými dráhami řazení a ještě kratším zpřevodováním – pozdější verze šestistupňové převodovky ve faceliftované verzi, už měly delší stálý převod. A abych nezapomněl, samozřejmostí je plně nastavitelná geometrie, díky které se dá kouzlit s jízdními vlastnostmi. MX-5 zkrátka představuje úžasný základ a je jen na majiteli, zda-li ji nechá v původní variantě pohodového sportovního roadsteru nebo podnikne pár mechanicky relativně nenáročných úprav a změní auto s holčičím lookem v běsnícího dravce.

m6

Vlezu se do toho a dá se s tím žít každý den?

Přestože je MX hlavně o jízdě, vezměme to nejdříve přes vnitřek. Primární otázka Evropana totiž zní – vlezu se vůbec dovnitř? Paušálně uváděná hodnota pro příjemný život s MX-5 zní 180 cm, což je i můj případ. Já jen doplním, že si to musí každý soudruh zkusit sám, neb 1,9 m vysoký kamarád nemá jediný problém, zatímco jeho o 15 cm menší kolega po usazení do sedadla vypouští z úst jen neuspořádanou várku invektiv. Pro mě samotného přitom nepředstavuje limit ani tak prostor nad hlavou, jako spíše konflikt noh se spodní stranou volantu. Mít o 10 kg víc, tak můžu zapomenout na meziplyny.
V souvislosti s interiérem pociťuji ještě dvě další problematická místa. Pravé koleno citelně trpí kontaktem se středovou konzolou a při levotočivém driftu zjistíte, že nejlevnější nástroj pro měření příčného zrychlení se jmenuje postranní kolení vaz. Při dlouhých cestách je zase levý loket šikanován tvrdou dveřní výplní.

eng

 

Celkově je však MX-5 překvapivě praktická a pokud netrpíte artrózou či problémy se zády, je i denně použitelná. Potěší hbitost ve městě, rychle se zahřívající motor, podvozek který nemá tendenci vymlátit plomby ze zubů a kufr, do kterého se vleze nákup :) Milovníci tetrisu už jistě najdou způsob, jak sbalit 2 lidi na týdenní dovolenou. K milým záležitostem patří návštěvy drive-inů, kde budete potřebovat asi trochu delší ruku a obsluha na vás se zataženou střechou možná nebude vidět…  No jo, střecha – ta je takovým krásným důkazem, že v jednoduchosti je sílá. Dá se natahovat aniž by člověk musel opustit sedadlo a celý proces trvá po získání grifu +- 7 sekund. A ještě jedna důležitá poznámka, s výjimkou levého loktu mi MX-5 přijde v rámci třídy velmi pohodlná pro zdolávání dlouhých cest. Tento názor nesdílím sám.

m2

Na okresce

Je asi zbytečné znovu opakovat, že hlavní předností MX-5 je jízda, ovladatelnost a schopnost vytvářet řidiči rohlík kolem hlavy a jestli jste minulých 20 let žili v díře a tuto informaci ještě nezaznamenali, tak ano, MX-5 je úžasný joymaker s delikátní převodovkou a citlivým a vyvážěným chodem pedálů. Takže jen pro pořádek zkusím vyjmenovat několik základních charakteristik, ať už pozitivních nebo negativních. A začnu věcí, která se dá zařadit do obou kategorií současně. Je naprosto skvostné řídit auto, které je tak komunikativní jako MX-5. Zároveň je pak naprosto frustrující si na tuto vlastnost zvyknout. Nevyhnutelně vám bude degradovat dojem z většiny ostatních aut, kterým sednete za volant a jejich schopnost přenášet informace zdaleka nebude dosahovat úrovně datové dálnice, kterou produkuje MX-5 skrze malý tříramenný Nardi Torino a alcantarové polstrování sedačky. Úžasná je na Mazdě schopnost bavit řidiče při nízkých rychlostech. 100 km/h na okresce kupodivu nevyvolává pocit, že by vás předběhla i srnka po obrně. Tomu říkám aktivní bezpečnost! V dnešní době chladně dokonalých aut, které v protahováku za neslušných rychlostí nehnou ani brvou, to je vyloženě balzám na duši. Dalším specifikem jsou poměrně snadno přístupné limity auta a jeho láskyplné chování, když je řidič… ehm, řekněme ne zrovna nejbystřejší. Není třeba mít vypínací mozek, aby se člověk odvážil až k hraně a když už se na ní dostane, působí neskonalou radost hrát si s ní pomocí plynu, brzd a volantu. Pravá zábava pak začíná za mokra, kdy všechny dojmy z MX-5 kvadraticky rostou a skvělá ovladatelnost se projeví naplno. Pokud přijde chyba, je Mazda ta nejhodnější holka na světě. Přísahám, že v takové Toyotě MR2 už by ze mě byla pravděpodobně jen tragikomická změť krve, masa a plechů, MX-5 dokáže odpouštět neuvěřitelné věci. Překontrovaný drift se dá díky bleskurychlému řízení zachránit i na cestách „pro jedno auto a žádnou chybu“, 2x se mi už přihodilo nečekané vybočení zádi v rychlosti nad 100 km/h a v obou případech stačila na umravnění auta až překvapivě laxní reakce. K nezaplacení! ESP totiž součástí výbavy není…
int2

Někdo namítá, že MX-5 je jen hračka a neumí jet rychle. Připouštím, že trhač rychlostních rekordů to rozhodně není a v továrním setupu ani dravý sporťák. Míra přilnavosti, ale z velké části záleží na řidiči. Není problém ztratit adhezi dříve, než autoškolačka v Yarisu, stejně jako je citlivým postupem možno objevit překvapivou zásobu gripu a nadělit ostatním v zatáčkách hanebně dlouhou propast. Obzvláště v pasážích s úzkými šikanami Mazda exceluje. Japonci však zapomněli vybavit sedadla bočním vedením, ještěže tady máme středový tunel a dveře… V každém případě je nutnost prokopávat nohou podlahu a vytrhávat volant z náboje v každé ostře projeté zatáčce neskutečně otravná a v budoucnu se chystám na implementaci nějakých rozumnějších sedadel. Skořápky z Lotusu Elise se dokonce dělaly i v odpovídající barevné kombinaci.

m5

Tak a nakonec jsem si nechal tu nejméně radostnou část, kterou je motor. Znalí vědí, že největší slabinou MX-5 je motor. Moje MX-5 je vybavena „odturbeným“ čtyřválcem 1.8, jehož příbuzné můžeme najít v Mazdě 323 GTX a v MX-5 dává 103 kw, což na "tunu a kousek" pohotovostní hmotnosti v případě druhé generace NB vypadá na papíře zcela dostatečně, jenže v praxi to sotva stačí na dojem „nenadchne-neurazí“. Ne že by byla MX-5 1.8 vyloženě pomalá, spíše jen působí dojmem, že by snesla víc. V případě, že je asfalt suchý, je ve většině případů nemožné urvat auto pouze pomocí plynu už na dvojku. Je třeba si pomoci rukama nebo přenosem hmotnosti před zatáčkou, či přímo v ní. Na druhou stranu má motor příjemně sportovní naturel, lační po otáčkách (samozřejmě žádná K20 to není) a vybízí řidiče k co nejčastějšímu použití krátké a přesné řadící páky a taky k přemýšlení za volantem – rychlost si musí řidič zasloužit.
Zajímavostí je, že reálně jedou skoro všechny varianty NA i NB velmi podobně. Při řízení NB 1.6, která má pouhých 81 kw jsem sice pociťoval znatelný výkonový odstup a 1.6 bych v MX-5 asi opravdu nepřekousnul. Při následné společné jízdě po okreskách jsem ale slabší Mazdě příliš neujížděl. A to platí i o nejslabší NA 1.6 s 66kw, která mě pro změnu téměř vůbec nebrzdila a její papírová hodnota výkonu je spíše podsazená, aby v tehdejší době udělala marketingový prostor pro silnější 1.8.

Verdikt

Upřímně řečeno, MX-5 jsem kupoval spíše z rozumu a zprvu bral jen jako vstupní buňku do velkého světa sportovních zadokolek, jenže to vypadá, že se mi ta mrška zaryla nechutně hluboko pod kůži. MX-5 je ta nejlepší věc, která naučí řidiče chápat, že sporťák nepotřebuje ukrývat stovky koní, aby byl sporťákem, jak se nám to dnes téměř všechny automobilky snaží nakecat. Nemám v úmyslu činit nějaké obecné závěry o nepřekonatelnosti MX-5, je spousta jiných úžasných aut, která jsou stejně fantastická. Ale v rámci své cílovky trefila Mazda přímo na komoru a vůbec se nedivím, že v Hirošimě za nedlouhou budou kropit sektem miliontou protáhlou kapotu malého roadsteru. Čert vem výkon motoru nebo boční vedení sedadel.
Miluju mechanickou preciznost převodovky, lehkost se kterou Mazda dokáže krájet zatáčky, miluju že brzdy začnou pořádně nastupovat až ve chvíli, kdy brzdový pedál mine plyn, aby se lépe dávaly meziplyny. MX rozdává jezera radosti a je skoro jedno, jestli jí u toho zrovna lítá zadek ze strany na stranu, anebo jde jen o kochačku ve vláčku s dalšími MX.

MX-5 je jako pizza – z továrny vyjíždí řekněme jako Margarita – je dobrá a uspokojí spoustu lidí, ale díky bezbřehé nabídce aftermarketových dílů a úprav už záleží jen na majiteli, zda nějaké ingredience přidá a jestli z ní nakonec upeče třeba Hawaii anebo z ní bude Diavolo ostré jako břitva. Výborná pizza ale těží především ze svého základu a ten je v případě MX-5 mimořádně kvalitní.

Operativní leasing Mazda 

Hodnocení:

HODNOCENÍ

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ri
riderhenry
12. března 2011, 10:48
0

Ten volant z "racingovym" zplostenim, znamy predevsim z koncernu, by asi nebyl moc bezpecnym, kdyby jsi nahodou pri tom meziplynu chtel zatocit a jaksi by ti branila noha :D Jeste k te ergonomii - je teda pravda, ze se opiram lopatkami o hlavove operky a s trochou cviku bych mohl slapat na pedaly koleny, ale i tak je mi v MX-5 nejlip, citim se tam jako doma a co je nejdivnejsi - to auto mi prijde hrozne pohodlne! :) Proste mi asi padlo. Vyborna recenze, pekne jsi auto vystihl ;)

Jeste k motoru - podle me je problem uz jen v jeho puvodu. Na druhou stranu, kdo vi, kolik by stala nova MX-5, mit jeste nejaky hi-tec agregat. Zase alespon hodne vydrzi a nebrani se vsemoznym upravam.

reagovat
dr
drafi
12. března 2011, 11:19
0

jo motor... kdyby měla MX-5 něco jako V6 biturbo a k tomu ideálně ještě agresivní design, tak to bude můj sen :P

reagovat
Va
Vavris
12. března 2011, 12:10
0

Henry: Musíš mi pak ukázat, jak se v tom správně sedí :-D Já se tam pořád nějak nemůžu poskládat tak, abych na všechno dosáhl a přitom seděl pohodlně. Jinak správný podotek k motoru, tu spolehlivost bych měl zmínit, ať asopň trochu smyju ty blitky, co jsem na něj vysypal..

Drafi: Design je za mě OK, stačí pár doplňků a Mazdice je vyložený sexsymbol :) A místo V6 biturbo rači něco jako K20A nebo F20C, ty by sedl dokonale a zachovaly by lineárnost.

reagovat
ri
riderhenry
12. března 2011, 12:26
0

Prd, v MX-5 mel byt Renesis z RX-8, treba by zral diky nizsi hmotnosti stejne jako ty BP motory :D

Az tak se v tom nevyznam, ale dost mozna bude vetsina nebo i vsechny ty nedostatky motoru spojene s tim, ze je to motor vyvijeny pro preplnovani. Vzdycky si ale rikam, ze motor se da doladit lepe, nez podvozek nebo vaha 1800 kg :)

Moc bych v tom nehledal logiku, to auto je mi vylozene male (krome mista nad hlavou, tam nemam problem), ale mne je to tak proste nejpohodlnejsi. Ve vsech jinych autech, kde jsem jel, jsem se citil proste nepohodlne. Jakmile sednu do MX-5, vzdycky se mi ulevi a rikam si "konecne zase doma" ;)

reagovat
wi
willy2.0
12. března 2011, 13:59
0

Docela hezky napsaný, souhlasím s tou motorizací...S odstupem času to vidím u MX5 jako jedinej průser. A ikdyž vždy hledám u auta jako první podvozek, tak tady mě to docela otrávilo(chybějící, aspoň trošku točivej motor...Jen mdlo odspoda a malinkej náznak špičky...).

Např. Megan Coupe 1997 s 2.0 16v(Williams) co jsem taky měl, vážil obdobně jako MX5 cca.1050kg, motor skoro stejný parametry - 147ps při 6100ot./ 175nm při 4500ot.. A bylo to krásně živý, proti MX5 totálně.
Krásně odspod po fantastickou špičku od 4500 do 7tis.OT.
A kámošovo cabrio Megan 1997 s tím samým motorem a váhou okolo 1100kg na tom nebyl hůře!...Ten motor byl prostě povedenej.

Z toho důvodu, u mě MX5 bohužel nevydrží. Maximálně jako třetí auto...
Průser je, že jsem měl předtím dvě fajn točivý atmosféry(172Clio a CTRo) a člověk si pak horkotěžko zvyká na mdlejší motor. Přitom by to MX5 tak slušelo!

Do swapu nemá cenu jít, dostal bych se na cenu nesmyslnou pro mě pak... a nákup 1.8(mám 1.6NB) nemá pro mě význam, ikdyž by šla jistě odladit na 180ps i bez 4klapky, ale zas bych se dostal s pořizovačkou auta někam k 200tisícům a to nechci, zas tolik MX5 neobdivuji...

Uvidíme zatím jezdím, auto mne baví...Budu ho prodávat nerad, ne že ne.
Ale když to srovnám s rohlíkem na ksichtě vůči Sportu co jsem měl, tak Clio Sport je u mě o 30-40procent pořád jinde na okrsce, mnohem větší zábava, jak v malejch tak ve velkejch rychlostech. Tam jsem ochoten i cpát do auta úprav.

MX5 je super, ale ty motorizace to je strašnej průser. U tohodle auta je krásně vidět, jak novináři kecaj někdy... S odstupem času, tak trochu souhlasím AKORÁT s tím Chrisem Harrisem, jak si dával odkaz tuhle...
Neodepíšu to auto úplně jako on, to ne, ale na prdel si z něho nesednu a nesouhlasím s tím, že radost v menších rychlostech mi to nahradí...ANo to jo, ale na mokru a kluzku, na suchu se to auto spíš prostě hledá...Nemá sílu na to, aby ses s ním opravdu maximálně bavil.
Osobně bych v tom viděl 200-220ps. Minimálně těch 180ps s pěkným průběhem, to by měl bejt základ.

Jediný mega plus co mě fakt dostává je VZHLED, zrovna před chvilkou jsem to byl umýt:-) Za to má deset hvězdiček z deseti.

Udělal bych tam SWAP, jen kdyby to nebyla taková investice.....Ale auto by pak asi nemělo chyby.
Co do toho...Nejradši bych tam nacpal jak jsem ti psal K20A2...Ten F20 z S2000, to už je zbytečně moc koní...
Stačil by K20 a odladit ho Hondatou, udělat to tak, aby měl pěknej průběh, už odspoda, klidně na úkor té velmi dravé špičky...

Ale to, už jsme zase u akademický debaty.....Zkrátka ten motor kluci z Hirošimy, ten mohl bejt lepší!
To tam mohli narvat klidně toho Wankela proč ne!!!

reagovat
On
Ondra
12. března 2011, 14:05
0

Vavris: Na kempu se válí nějaké SR20VE, což je dosti vkusné řešení motorového problému :D

reagovat
la
laufecek
13. března 2011, 12:16
0

Vavris: Parádní počtení... ono je vždycky tak nějak lepší se dozvědět fakta přímo od majitele, než z nějakého redakčního testu ;-) občas jsem měl opravdu pocit v některých fázích, jako bych v tuhle chvíli seděl přímo v MX-5 a užíval si jízdu ;-)
...články tady se čtou opravdu parádně...a tenhle o mx-5, o tom se mi bude snad i zdát dnes :-D

...k tomu motoru ale, swap v tomhle případě by nebyl zase až tak moc finančně náročný ;-) ...jinak ale Wankel bych si nechal líbit v MX-5...mám s ním zkušenost právě z RX-8 a motor je to teda parádní...MX-5 by s ním byla teda hooodně šílená :-D

...jinak ale mám otázku, když je to boční vedení až tak zlé, tak se přecijen vždycky dají vyměnit sedáky za sportovně lepší...jasně, je to limitka k 10tému výročí, tak určitě chceš nechat co nejvíc těchle originálních věci... ;-) ...ale když tak kazí dojem z jízdy nepodržení těla, to by nebyla zase tak marná investice ;-)
...plánuješ teda někdy v blízkém budoucnu sedáky měnit, nebo je právě kůli té originalitě limitované edice necháš v MX-5 tak, jak je stvořila továrna Mazda?

reagovat
Ši
Šimi
13. března 2011, 13:07
0

Jak napsal laufecek, i já jsem měl v pár momentech pocit, jako bych auto řídil, pěkné. Já nejsem zrovna příznivcem kabrioletů (i když tenhle se mi moc líbí), a tak se jen čistě ze zájmu zeptám, dá se z téhle MX-5 udělat hardtop?

P.S.: Věříš, že když jsem v tom autě seděl, tak jsem si v té tmavé stodole ani nevšiml parádní kombinace modré a černé v interiéru? Zdálo se mi, že je to všechno černé :-)

reagovat
wi
willy2.0
13. března 2011, 17:54
0

Jenže swapem motoru to vše teprv začne, další investice jsou adekvítní brzdy k tomu(počítej cca.30tis plus minus 3tis.), další věc je přepracovat podvozek, dalších min. jen 10-15tis. za stabíky, tvrdší uložení všeho apod. a ideálně dát nějaký podvozek tjst. dalších 20-50tisíc.
To není jen o motoru:-)
Já si to spočítal na cca.200tisíc...Aby bylo vše správně. A nedělám si iluze, že bude všechno košér nakonec, ikdyž mám představu o tom, jak se stavěj auta, nejsem chytřejší než inženýři v Mazdě rozhodně.
Je to o možnosti investovat a je to dobrodružství...Každopádně od 180ps by ji to sedlo...Strop vidím u 220ps...Víc je zbytečnost...

reagovat
Re
RedX
14. března 2011, 13:27
0

chápu nářky nad relativně nízkým výkonem, ale na druhou stranu, není fakt, že můžete vcelku bez obav plyn zabořit do podlahy už před apexem, součást miatího charakteru? Tímhle způsobem vás taky auto nutí jezdit zatáčky co nejlíp, s vědomím, že koně vaší chybu na následující rovince nesmažou...
Musím ale uznat, že f20c nebo renesis by miatě povahově sedly.. Pokud chceme zůstat u kombinace mazda+písty, skvělej mazďáckej KL 2.5 V6 se přímo nabízí, ač swap bude určitě složitější než v případě dvou předchozích motorů, kde by spolu s nimi šla implantovat i většina pohonného ústrojí. KL nikdy v rwd nebyl, pokud se nemýlím. Pro představu



Anyway, tohle je jen teoretizování, myslim že ke swapu se Vavris uchylovat nebude :) už jen z důvodu naší tupé byrokracie...

Jistí to ale mraky performance dílů... Třeba kompresor na nějakym rozumnym tlaku si v tom autě umim představit :)

reagovat
ja
jagy
15. března 2011, 23:48
0

Byt tam SRko (levny, spolehlivy, vykonny motor s vybornym charakterem), tak je to opravdu bez chyb. :-) - doted me strasne stve, ze Nissan nikdy neudelal zadnou takovou malou, lehkou zadokolku s SRkem.

Swapu je mozno udelat hodne, ale to clovek musi byt opravdovy fanda a dat do toho vic penez, nez se slusi a patri. Zajimavejsim resenim muze byt kompresor na stavajici motor.

PS: K20 je vyborny stejne jako SR, ale F20C je stary motor, ktery docela klame vysokym vykonem a otackama...

reagovat
Sh
Sherridan
07. dubna 2011, 20:36
0

Taky bych přihodil něco málo písmenek k probíhající diskusi.. Mx-5 mám už 4 roky a nikdy bych ji nevyměnil, maximálně dokoupil druhé auto jako náklaďák. Ta dravost, se kterou se Miata vrhá do zatáček na okreskách, ta živost, se kterou se nedělní projížďka skupinky Mx pětek stane nezapomenutelným zážitkem, to člověku asi málokteré jiné auto poskytne..

Jak bylo psáno v recenzi, za jízdy Miata s řidičem neustále komunikuje, až si člověk připadá jako by byl s autem jeden celek.. Co se místa táče, kamarád který má 188 se tam vejde a nijak moc si nestěžuje.. A pro ty, kterým by prostor prostě nestačil, můžou vydělat posuvné pásy a sedačku připevnit do podlahy. A s tím už pak nemají problém ani lidé dvoumetroví:-D

Co se motoru týče, je sice pravda že mu chybí ta výrazná špička, kterou se tady všichni ohání, ale myslím že v Hirošimě mysleli právě na to, aby byl motoc celou dobu předvídatelný a nepřekvapil prudkým nárustem otáček právě v okamžiku, kdy řidič kvůli tomu, aby jel co nejblíž apexu, přehlédl kritický bod otáček a nedostal kopanec do zádi. Myslím že právě řidiči Hondy S2000 ví o čem mluvím. Všem co tomu nevěří, můžou se přijet podívat na některý z okruhů pořádaných v rámci Miata Cup a přesvědčit se na vlastní oči. (pokud tam zrovna nějaká S2000 bude). Datum pořádání každého závodu ne na stránkách klubu Mx5.cz. A pokud se mluví o výkonu motoru BP, je pravda, že neoslní, krouťák 163 Nm už vůbec ne, ale určitě než nějakou přestavbu motoru za větší (a tudíž taky těžší - což znamená výraznou změnu těžiště) bych nechal s klidným svědomím u ledu a soustředil se na instalaci kompresoru, který při minimální změně hmotnosti zajistí příjemný nárůst výkonu i krouťáku.. Můžu to potvrdit z vlastní zkušenosti, kdy kompresor zajistil, že se auto při akceleraci chová, jako by mělo zařazený o jeden rychlostní stupeň méně:-) To spolu se svody a dalšími díly autíčku jen prospěje.

Určitě bych ale nešel směrem přitvrzování podvozku, stabilizátorů atd., protože pokud to nebude extra kvalitní podvozek (např Ohlins), auto bude odskakovat a v zatáčce budete znatelně pomalejší a nejistější.

Takže sám za sebe: Auto všem, kdo nad tím přemýšlí, rozhodně doporučuji (kupujte ale jedině 1,8l, protože slabší motorizace vám bude připadat velmi mdlá - což je) a věřím, že nebudete stejně jako já nikdy litovat..

Posílám pozdrav všem a snad se uvidíme na některém srazu pořádaném s klubem mx5.cz:-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem