Německá automobilka prostě tu a tam vypustí nějakou vskutku šílenou kreaci, která je nezřídka postavena na základech legendární třídy G. Bylo tu třeba G63 6x6 nebo G500 4x42, tedy off-roadové varianty do nejextrémnějšího terénu, zaměřené převážně na trhy Středního východu.
Nejnovější „G-wagen“ ovšem vzniknul ve spolupráci s divizí Maybach, což znamená jediné – tohle je nejopulentnější a nejluxusnější G, které si můžete za peníze koupit. A když říkám za peníze, tak myslím za naprosto nekřesťanskou hromadu peněz. Přesná cena za jeden z 99 plánovaných kusů zatím není známá, ale hovoří se o tom, že bude vyšší, než kolik šejkové platili za zmíněné G63 6x6. To stálo prosímpěkně něco přes 12 milionů korun.
Za své peníze ovšem dostanete spoustu parády navíc. Tak v první řadě je rozvor klasického Géčka natažen o pozoruhodných 578 mm, přičemž celá délka navíc je věnována jen prostoru pro zadní pasažéry. Klasické sedačky zmizely a byly nahrazeny těmi nejluxusnějšími sedadly, vypůjčenými přímo z třídy S. To znamená elektricky vyklápěcí podložku na nohy, nejjemnější kůži, polohovací opěradlo, masáže, ale i středový panel s chlazenými či vyhřívanými držáky na pití.
Každý z papalášů vzadu má k dispozici svůj vlastní multimediální systém, kůží obšitý výklopný stoleček a vrcholem všeho je plátěná střecha, kterou lze složit a užívat si nebe nad hlavou. Od přední části kabiny (póvl vpředu má k dispozici jen klasickou pevnou střechu) je potom zadní prostor oddělen vysouvací skleněnou přepážkou.
Nejsou to ovšem jenom prvky komfortní výbavy, které dělají extrémní Géčko extrémním. Pod kapotou hřmí biturbo dvanáctiválec známý z S650 Cabriolet, disponující výkonem 630 koní a točivým momentem rovných 1000 Nm. Dvaadvacetipalcová kola s pneumatikami šíře 325 mm jsou potom roztáčena na portálových nápravách pro zvýšenou světlou výšku (stejných jako na G500 4x42)a nechybí ani tři uzamykatelné diferenciály.
13. února 2017, 18:45
1
Uz sem rikal ze to chcu?
13. února 2017, 21:17
1
Jednou se stanu vládcem menší africký země a na důchod si pořídim tohle