Celkově je rodina 300 SL velmi významným počinem automobilové historie. Vůbec první sériové auto se vstřikováním se dnes řadí na vrchol tržních hodnot veteránských aukcí a dodnes se jedná také o auto, které obdivuhodně dobře jezdí.
Citlivé nakombinování ocelového rámu s nezávisle zavěšenými předními koly a hliníkovou karoserií znamená, že se hmotnost auta vešla do 1150 kilogramů (u roadsteru pochopitelně o kousek víc). Na takovou masu je řadový šestiválec pod kapotou, disponující 215 koňmi výkonu, víc než důstojnou jednotkou. Maximální rychlost koneckonců tehdy činila naprosto neslýchaných 225 km/h.
Roadster nemá sice oproti kupé ony naprosto parádní racčí dveře, ale výměnou za dveře obyčejné zase nabízí volné nebe nad hlavou, což se samozřejmě počítá. Zprvu Mercedes nabízel pouze ručně ovládanou plátěnou střechu, ovšem v roce 1959 se objevil i hardtop, takže kdyby se nějaký barbar chystal jezdit s 300 SL v zimě, měl zelenou.
Celkem se za šest let vyrobilo 1 858 kusů, což je samo o sobě důvodem, proč je dneska 300 SL k mání za takovou ránu. Pokud si děláte zálusk na originální a zachovalý kousek, připravte si nějaký milion dolarů (25 milionů korun). Na druhou stranu, když už si radost uděláte, o své peníze rozhodně nikdy nepřijdete.
24. března 2017, 21:00
0
Toto je jedno z tých ikonických áut, ktoré poznajú a obdivujú aj ľudia, pre ktorých ináč autá nič neznamenajú. Viac, než len auto. A jeho dizajn nemá chybu.