Aktuálně je tedy ve vývoji tajemstvím opředený vůz, známý jen pod kódem BP23. Ten naváže jak na P1, tak dokonce i na legendární F1 z devadesátek. Minimálně sedět se v něm totiž bude stejně.
Testovací vůz zamaskovaný na obrázcích je vlastně překopaným sériovým McLarenem 720S. Z toho letěl ven kompletní interiér, nahrazený jedinou sedačkou řidiče uprostřed a zjednodušenou palubní deskou. Finální verze bude disponovat dalšími dvěma sedadly vlevo a vpravo za řidičem, zkrátka přesně tak, jak tomu bylo u původního F1. Na fotkách jsou v interiéru vidět také displeje kamer. S jejich pomocí by se chtěl McLaren úplně zbavit klasických zrcátek, ovšem s nimi bude trochu kříž, neboť v některých zemí legislativa zrcátka vyžaduje.
Ať už to ale se zrcátky dopadne jak chce, v každém případě by měl McLaren přinést vůbec nejvýkonnější, nejrychlejší, nejpropracovanější a celkově nejlepší auto, které kdy z britské fabriky vyjelo. Žádná konkrétní čísla zatím neexistují, ovšem jisté je, že ke slovu opět přijde hybridní ústrojí, podobně jako u P1. Výkon ovšem dalece přesáhne 902 koní předchůdce a je možné, že se McLaren dostane za magickou hranici jedné tisícovky.
Aby McLaren ukázal svou nadvládu, chce prý přijít i s vlastní metodikou, na které předvede výkon svojí novinky. Časy na Nodschleife asi půjdou tentokrát stranou a docela by nás zajímalo, jak chce McLaren dynamické vlastnosti poměřovat. Inu uvidíme, třeba nás čeká nový způsob, kterým budou hypersporty měřit své síly.
Stejně jako původní F1, vyrobí se i BP23 přesně 106 kusů. Všechny už jsou rozprodány svým zákazníkům a movití nadšenci se hotového auta dočkají v roce 2019.
03. října 2017, 14:06
0
Snad to v ČR projde alespoň jako traktor.