reklama
načítám data...

Mazda potvrdila návrat Wankelova motoru a silnější MX-5

03. března 2018, 10:00 1 komentářů Dominik Valášek Novinky

Rotační Wankelův motor si opravdu střihne comeback, ale bohužel ne tak, jak by si to většina nadšenců představovala. Nový motor totiž poslouží coby prodlužovač dojezdu u elektromobilu.

zobrazit celou galeriiNovinky: Mazda potvrdila návrat Wankelova motoru a silnější MX-5

Za poslední roky to bylo s Wankelem a Mazdou jako na houpačce. Každý měsíc se objevily v průměru dvě zprávy, kdy jedna potvrzovala návrat Wankelova motoru a druhá jej záhy vyvracela. Mnoho nadšenců si malovalo sporťák RX-9 s přeplňovaným Wankelem a pohonem zadních kol, mnoho racionálně smýšlejících lidí si ale uvědomovalo, že tato éra prostě už nikdy nenastane. Ruku na srdce, má to svoje důvody. Wankel coby hlavní pohonná jednotka auta byl sice neotřelý a do určité míry fascinující, ale zároveň i rozežraný, nespolehlivý a extrémně náchylný na údržbu.

Teď konečně však oficiální hlas z Mazdy uvedl vše na pravou míru. Wankel se do nabídky japonské automobilky opravdu vrátí, ale už ne coby primární agregát pod kapotou. Místo toho poslouží motor s rotorem místo pístů coby prodlužovač elektrického dojezdu u chystaného elektromobilu.

První čistě elektrický model chce Mazda představit světu příští rok, a aniž bychom věděli více podrobností, Wankel se zde objeví na 100 %. Podle viceprezidenta pro evropské prodeje Martijna ten Brinka, bude Wankel v elektromobilu přibližně o velikosti krabice od bot a poběží tak potichu a bez vibrací, že si posádka auta vůbec nevšimne jeho nastartování a chodu. Právě kompaktnost a kultivovanost jsou koneckonců hlavní výhody milovaného i nenáviděného Wankelu.

reklama

I pro puristy a milovníky řízení by tu však byla jedna utěšující zpráva ze světa Mazdy. Je totiž velmi pravděpodobné, že se MX-5 pro modelový rok 2019 dočká vyššího výkonu. V datech amerického úřadu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) je totiž u dvoulitrového provedení Miaty nově uveden výkon 181 koní, což je o 21 koní víc, než kolik nabízí aktuální verze.

Vyvstává ovšem otázka, zda se jedná o celosvětovou záležitost, nebo pouze o výsadu amerického trhu. Přestože je dvoulitrová MX-5 už teď docela slušně rychlá, pár koní navíc by jí určitě slušelo.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mira
04. března 2018, 14:28
0

A prej tam bude položenej horizontálně, takže kliková hřídel svisle. https://www.autoblog.com/2018/03/02/mazda-rotary-engine-returning-2019-ev/

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Pacifica CS Touring 2005
Chrysler Pacifica CS Touring

2005 rok výroby
260 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Mustang alu kola Ford Mustang 1910
Ford Mustang alu kola Ford Mustang

1910 rok výroby
1 koní výkon
125 ccm objem

Chrysler 300C Touring V8 HEMI 2006
Chrysler 300C Touring V8 HEMI

2006 rok výroby
360 koní výkon
5 707 ccm objem

Cadillac deVille  1988
Cadillac deVille

1988 rok výroby
155 koní výkon
4 085 ccm objem

Chevrolet Tahoe LT 4x4 5,3V8-Flex Fuel 2015
Chevrolet Tahoe LT 4x4 5,3V8-Flex Fuel

2015 rok výroby
370 koní výkon
5 300 ccm objem