reklama
načítám data...

Mazda potvrdila návrat Wankelova motoru a silnější MX-5

03. března 2018, 10:00 1 komentářů Dominik Valášek Novinky

Rotační Wankelův motor si opravdu střihne comeback, ale bohužel ne tak, jak by si to většina nadšenců představovala. Nový motor totiž poslouží coby prodlužovač dojezdu u elektromobilu.

zobrazit celou galeriiNovinky: Mazda potvrdila návrat Wankelova motoru a silnější MX-5

Za poslední roky to bylo s Wankelem a Mazdou jako na houpačce. Každý měsíc se objevily v průměru dvě zprávy, kdy jedna potvrzovala návrat Wankelova motoru a druhá jej záhy vyvracela. Mnoho nadšenců si malovalo sporťák RX-9 s přeplňovaným Wankelem a pohonem zadních kol, mnoho racionálně smýšlejících lidí si ale uvědomovalo, že tato éra prostě už nikdy nenastane. Ruku na srdce, má to svoje důvody. Wankel coby hlavní pohonná jednotka auta byl sice neotřelý a do určité míry fascinující, ale zároveň i rozežraný, nespolehlivý a extrémně náchylný na údržbu.

Teď konečně však oficiální hlas z Mazdy uvedl vše na pravou míru. Wankel se do nabídky japonské automobilky opravdu vrátí, ale už ne coby primární agregát pod kapotou. Místo toho poslouží motor s rotorem místo pístů coby prodlužovač elektrického dojezdu u chystaného elektromobilu.

První čistě elektrický model chce Mazda představit světu příští rok, a aniž bychom věděli více podrobností, Wankel se zde objeví na 100 %. Podle viceprezidenta pro evropské prodeje Martijna ten Brinka, bude Wankel v elektromobilu přibližně o velikosti krabice od bot a poběží tak potichu a bez vibrací, že si posádka auta vůbec nevšimne jeho nastartování a chodu. Právě kompaktnost a kultivovanost jsou koneckonců hlavní výhody milovaného i nenáviděného Wankelu.

reklama

I pro puristy a milovníky řízení by tu však byla jedna utěšující zpráva ze světa Mazdy. Je totiž velmi pravděpodobné, že se MX-5 pro modelový rok 2019 dočká vyššího výkonu. V datech amerického úřadu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) je totiž u dvoulitrového provedení Miaty nově uveden výkon 181 koní, což je o 21 koní víc, než kolik nabízí aktuální verze.

Vyvstává ovšem otázka, zda se jedná o celosvětovou záležitost, nebo pouze o výsadu amerického trhu. Přestože je dvoulitrová MX-5 už teď docela slušně rychlá, pár koní navíc by jí určitě slušelo.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mira
04. března 2018, 14:28
0

A prej tam bude položenej horizontálně, takže kliková hřídel svisle. https://www.autoblog.com/2018/03/02/mazda-rotary-engine-returning-2019-ev/

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Torino Ford Torino 500 6.6L  1971
Ford Torino Ford Torino 500 6.6L

1971 rok výroby
300 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem