načítám data...

Maserati Levante do budoucna s osmiválcem?

My tady na Autíčkáři nemusíme SUV, ale máme rádi nesmyslná auta. Co ale nesmyslná SUV? S těmi trochu zápolíme…

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Faktem je, že SUV s výkonem přes 500 koní mají svůj trh a tím pádem i zákazníky. Není to sice velký trh, ale 12 000 aut této kategorie, která se ročně prodají celosvětově, zase není tak málo, aby to automobilky nemělo zajímat. Není proto divu, že se Maserati po uvedení produkční verze Levante s třílitrovým šestiválcem, začíná zajímat i o osmiválcovou verzi.

Tato idea je sice zatím vzdálená a nepotvrzená, na druhou stranu ale natolik reálná, že má Maserati už i funkční prototyp. Nikdo ho zatím neviděl, ale kdesi v útrobách vývojového centra prý skutečně hřmí jedno Levante, vybavené osmiválcem o objemu 3.8 litru, dopovaným dvěma turbodmychadly. Ten samý motor o výkonu 523 koní se nachází i v sedanu Quattroporte GTS, se kterým Levante jen tak mimochodem sdílí platformu. Dovedete si tedy asi představit, že instalace osmiválce do Levante byla napůl hotová ještě předtím, než se do ní někdo reálně pustil. Stačilo jen dodat pohon všech kol a potom to celé pustit na trh.

S oním pouštěním na trh ale zatím není nic jistého. Levante se dostane k dealerům v říjnu tohoto roku a teprve prodejní úspěchy v prvních zaváděcích měsících odhalí, jestli má smysl investovat do nařvané, osmiválcové verze. Budou-li zákazníci více kupovat Levante S o výkonu 424 koní, potom asi ano, ale jestli se obecně spokojí se základním modelem o výkonu 345 koní, silnější osmiválec by pravděpodobně neměl odbyt.

Pokud mocnější Levante opravdu vstoupí na trh, nebude mít stále zdaleka vyhráno. Konkurence v této oblasti je poněkud drsná a čítá mimo jiné Porsche Cayenne Turbo a Turbo S, BMW X5M a X6M nebo britský Range Rover Sport SVR.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nedy
20. dubna 2016, 14:18
0

Já ten všeobecný odpor k SUV nechápu. Za čím jiným tahat podval s dalším autem? :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem