Faktem je, že SUV s výkonem přes 500 koní mají svůj trh a tím pádem i zákazníky. Není to sice velký trh, ale 12 000 aut této kategorie, která se ročně prodají celosvětově, zase není tak málo, aby to automobilky nemělo zajímat. Není proto divu, že se Maserati po uvedení produkční verze Levante s třílitrovým šestiválcem, začíná zajímat i o osmiválcovou verzi.
Tato idea je sice zatím vzdálená a nepotvrzená, na druhou stranu ale natolik reálná, že má Maserati už i funkční prototyp. Nikdo ho zatím neviděl, ale kdesi v útrobách vývojového centra prý skutečně hřmí jedno Levante, vybavené osmiválcem o objemu 3.8 litru, dopovaným dvěma turbodmychadly. Ten samý motor o výkonu 523 koní se nachází i v sedanu Quattroporte GTS, se kterým Levante jen tak mimochodem sdílí platformu. Dovedete si tedy asi představit, že instalace osmiválce do Levante byla napůl hotová ještě předtím, než se do ní někdo reálně pustil. Stačilo jen dodat pohon všech kol a potom to celé pustit na trh.
S oním pouštěním na trh ale zatím není nic jistého. Levante se dostane k dealerům v říjnu tohoto roku a teprve prodejní úspěchy v prvních zaváděcích měsících odhalí, jestli má smysl investovat do nařvané, osmiválcové verze. Budou-li zákazníci více kupovat Levante S o výkonu 424 koní, potom asi ano, ale jestli se obecně spokojí se základním modelem o výkonu 345 koní, silnější osmiválec by pravděpodobně neměl odbyt.
Pokud mocnější Levante opravdu vstoupí na trh, nebude mít stále zdaleka vyhráno. Konkurence v této oblasti je poněkud drsná a čítá mimo jiné Porsche Cayenne Turbo a Turbo S, BMW X5M a X6M nebo britský Range Rover Sport SVR.
20. dubna 2016, 14:18
0
Já ten všeobecný odpor k SUV nechápu. Za čím jiným tahat podval s dalším autem? :-)