Tento přístup od majitelů Volkswagenu bychom očekávali spíš v naší kotlině, ale Američané přišli na způsob, jak na už tak výhodném výkupu ještě přivydělat. Fór je v tom, že aby musel Volkswagen auto vykoupit za standardní kupní cenu před vypuknutím emisního skandálu, požaduje legislativa pouze dvě věci – auto musí být pojízdné a nesmí být vyřazené z evidence. Toť vše.
Tyto kladené požadavky tedy nechávají majitelům vykupovaných aut prostor k tomu, aby přivezli na výkup oholený vrak, jenž je stále schopen se pohybovat vlastní silou. Spousta drahých dílů tak může zůstat v garáži a následně najít kupce na internetu. Volkswagen asi nečekal, že jim budou na výkup jezdit umytá auta s plnými nádržemi, ale když začaly jezdit auta zbavená světel, nárazníků, airbagů, rádií, povinné výbavy, originálních kol a mnoha dalších dílů, začalo to být na pováženou. Problémem samozřejmě není ani drobná nehoda, neomezující pojízdnost.
Na různých internetových fórech se začaly objevovat dotazy na téma „kanibalizování“ Volkswagenů před jejich odprodejem značce. Lidé se ptají, jak moc lze auto oholit, aby bylo ještě vykoupitelné, a množí se i poněkud extrémní rady. Jeden člen TDI Club Forum mluvil dokonce o výměně oleje za vyjeťák, výměně baterie za starší, odsání většiny brzdovky, odsání vody do ostřikovačů, nahrazení nemrzky dešťovkou a o dalších způsobech, kterak auto „vylepšit“ ve svůj prospěch. Dále si prý lze nechat třeba většinu interiéru, volant nahradit hasákem a jeho plodný příspěvek je zakončen dotazem, zda je legální jezdit bez dveří.
Volkswagen musí zkrátka vykoupit úplně všechno co jezdí, i kdyby se mělo jednat prakticky o holou karoserii s koly a pohonným ústrojím. Holt zahlazení škod po emisním skandálu bude zase o kousek dražší.
16. prosince 2016, 21:25
0
Velice nazorna ukazka toho, jak to dopada kdyz stat neco naridi a nepromysli to, coz ani nejde. Pak ani nemuzu byt priznivcem soucasneho stavu v Evrope kde se to narizenimi jen hemzi.
19. prosince 2016, 20:01
0
Kdo si kupuje TDI - šetřílci .... nu tak co se divíme?