logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Lotus se chystá dobýt svět crossoverem

Lehké, ryzí sporťáky jsou fajn, ale špatně se na nich vydělávají peníze. Porsche už to ví a Lotus to zjistil také. A proto se chce pustit stejnou cestou – tedy do světa crossoverů a SUV. První by měl konkurovat Macanu. Bude to fungovat?

Lotus to jako výrobce malých sporťáků rozhodně nemá v dnešní době lehké. Ale i přesto se mu daří vyrábět auta, která rádi vidíme a někteří z nás by si je i rádi koupili. Krásným příkladem je 3-Eleven, který způsobí, že každý nadšenec do SLR Stirling Moss zapomene a začne uvažovat o tom, že je čas na to vzít si úvěr nebo jen prodat pár orgánů, aby si mnohem dostupnější 3-Eleven koupil. A CEO Lotusu Jean-Marc Gales začal mluvit i o budoucím modelu, který ale nebude ani trochu založen na letitém Elise. Bohužel?

má být nejen lepší než Macan, ale i lehčí!

Před dvěma měsíci uzavřel Lotus dohodu o spolupráci s čínskou firmou Goldstar heavy industries za účelem zrychlení vývoje aut. Vzhledem k tomu, že tím přesunuli část vývoje do Číny, tak bylo jasné, že časem budou prodávat auta i tam. A prvním modelem, jak řekl Gales, bude crossover, který má konkurovat Porsche Macan. Až na to, že prý bude lepší. Kromě toho má přinést do světa crossoverů rychlost. Vzhledem k tomu, že k představení má dojít za dlouhé čtyři roky, tak novinka pravděpodobně ještě není ve vývoji, ale nachází se spíše ve stadiu plánování. Alespoň to tvrdí Auto Express. Ten také tvrdí to, že nový Lotus bude nejen lepší než Macan, ale že také bude až o 200 kilogramů lehčí. A CEO Lotusu se zmínil, že ve hře je i hybridní pohon od Toyoty. Tomu všemu ale zatím bude muset předcházet vývoj a získání licence pro výrobu aut v Číně.

Někteří z vás si možná vzpomenou na koncept APX, který Lotus představil v roce 2006 a byl šťastně zapomenut. Bude mu nový crossover podobný? A vůbec, je dobrý nápad vyrábět crossover, který se bude (alespoň zezačátku) prodávat pouze v Číně? Koupí si zámožní číňané crossover od značky, kterou pravděpodobně vůbec neznají? Nám se to moc pravděpodobné nezdá, ale třeba Lotusu s tolik potřebným marketingem pomůže jejich čínský partner. Pokud by se marketing podařil a prodeje byly dobré, tak nám to může přinést další rozvoj Lotusu. Jen doufejme, že se z Lotusu nestane další výrobce “velkých aut” a z jeho jména jen marketingová pomůcka. I když, pokud by to znamenalo, že pro nás pořád budou vyrábět Elise a Exige…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
briza
2. 7. 2015, 23:56

Takhle zezadu to vypadá, že Ssang-Yong propouštěl designéry a shodou náhod tehdy v Lotusu akorát nabírali, přičemž pohovory následovaly těsně po firemním večírku na téma LSD. Jinak si to fakt nedokážu vysvětlit.

0 reagovat
BigTwin Jirka
5. 7. 2015, 07:51

Podobný dilema se veleúspěšně podařilo rozštípnou u Porsche: Servisy jsou plný Cayenne a Macanů a celá automobilka nestíhá vyrábět. Co na tom, že tyhle plevelný auta představujou většinu produkce? Sice nikoho normálního nezajímají, ale podporují výzkum a vývoj celýho sortimentu a o to jde především. Automobilka v mínusu nemůže vyvíjet a prodávat.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte