Když se řekne Lancia, vzpomene si většina z nás na legendární modely, jež zářily v rallye, nebo luxusní Thesis. Ruku v ruce s tím jde i určitá hořkost nad tím, že v současné době už tenhle italský výrobce žádné zajímavé auto nevyrábí. V portfoliu mu zbyl jeden jediný model. Malý městský hatchback Ypsilon.
Zakulacený vejčitý vůz vám možná od pohledu není příliš povědomý. Není divu. Lancia ho totiž oficiálně prodává pouze v Itálii. Na platformě letitého Fiatu Panda nabídne skromnou trojici motorů – nezničitelný 1.2 FIRE, dvouválcový 0,9 TwinAir a obligátní diesel 1,3 multijet. Kde ale množství variant rozhodně nechybí jsou limitované edice. Těch měla ypsilonka hned patnáct. Zpravidla zahrnovaly různé speciální lakování a barevnou kůži v interiéru.
Levná městská stylovka je ale, zdá se, přesně to, po čem italové touží. Od začátku letošního roku se jich totiž prodalo už 34.767 kusů. A tím se dostáváme k Alfě. Ta sice nabízí hned několik modelů, z nichž si minimálně Stelvio a Giulia užívají přízně snad všech motoristických novinářů na celém světě a v diskuzích na téma “ideální auto do xxxKč” se objevují se železnou pravidelností. Jenže jejich prodeje zrovna žebříčky neválcují. Alfa tedy za první pololetí prodala v EU jen 27.702 aut. O sedm tisíc méně, než malých a zastaralých krabiček od “mrtvé” automobilky.
Znamená to snad, že se Lancie vrátí na výsluní? To si nemyslím. Je ale hezké vidět, že její “poslední výkřik” zní pořádně nahlas.
26. července 2019, 09:20
-1
Sandero je proti tomuhle Y krasavice. To ale nic nemeni na tom, ze tyhle levne male strepy na postrk kolem komina budou vzdy zadane.