Současnou nejostřejší 911 (teď už vlastně druhou nejostřejší) s manuální převodovkou prostě nekoupíte. Musíte se spokojit s dvouspojkovým ústrojím PDK, které je sice rychlejší a objektivně ve všech ohledech lepší, ale ta sranda se sázením kvaltů a kopáním meziplynů tady prostě není.
Jisté řešení přinesla jen 911 R. Limitovaná edice, která je prakticky GT3 RS, osekaná o aerodynamiku a osazená manuální převodovkou. Bohužel však drtivá většina 911 R skončila okamžitě v rukou sběratelů, kteří z ní následně udělali královnu klimatizované garáže, čekající na zvýšení hodnoty. Nadšenci si ovšem přece jenom našli k vysněné GT3 RS s manuálem svojí cestu.
Řešením je společnost BGD Motorsports z americké Floridy, představující vůbec první „manuální“ GT3 RS generace 991 na světě. Použitá převodovka pochází právě z 911 R, která je osazená stejným motorem, takže s kompatibilitou není problém. Paradoxně větší problém je ve věcech okolo.
Oranžová 911 musela dostat jinou pedálovou sestavu, jiné budíky bez displeje pro automatickou převodovku a samozřejmě i jiný volant bez pádel řazení. Potom se muselo německému sporťáku elektronicky vysvětlit, že už nemá svou původní převodovku a přeorientovat jej na tu novou. Jako drobnou perličku navíc, vybavili v BGD Motorsports auto ještě novým výfukovým systémem se sportovním katalyzátorem.
Asi se není čemu divit, že kompletní úpravy vyšly na mastných 45 tisíc dolarů, tedy přibližně na milion korun. Na druhou stranu nutno podotknout, že jen samotná převodová skříň stála 22 tisíc dolarů, tedy půl milionu.
Dobrou zprávou nicméně je, že zájemci o GT3 RS s manuálem nemusí šetřit milion k ceně auta už příliš dlouho. Relativně brzy by totiž Porsche mělo odhalit inovovanou verzi modelu a starší informace hovoří o návratu ztraceného manuálu, jež bude nabízen po boku dvouspojkového automatu.
17. července 2017, 15:40
0
A..není ono to tak, že manuál bude mít jen GT3, kdežto RS ho neplánují dát vůbec?