reklama
načítám data...

Když nedá manuál Porsche, dají manuál alespoň tuneři

14. července 2017, 18:11 1 komentářů Dominik Valášek Novinky

Absenci manuální převodovky v Porsche 911 GT3 RS bere spousta nadšenců jako ránu pod pás. Alespoň, že máme ty tunery.

zobrazit celou galeriiNovinky: Když nedá manuál Porsche, dají manuál alespoň tuneři

Současnou nejostřejší 911 (teď už vlastně druhou nejostřejší) s manuální převodovkou prostě nekoupíte. Musíte se spokojit s dvouspojkovým ústrojím PDK, které je sice rychlejší a objektivně ve všech ohledech lepší, ale ta sranda se sázením kvaltů a kopáním meziplynů tady prostě není.

Jisté řešení přinesla jen 911 R. Limitovaná edice, která je prakticky GT3 RS, osekaná o aerodynamiku a osazená manuální převodovkou. Bohužel však drtivá většina 911 R skončila okamžitě v rukou sběratelů, kteří z ní následně udělali královnu klimatizované garáže, čekající na zvýšení hodnoty. Nadšenci si ovšem přece jenom našli k vysněné GT3 RS s manuálem svojí cestu.

Řešením je společnost BGD Motorsports z americké Floridy, představující vůbec první „manuální“ GT3 RS generace 991 na světě. Použitá převodovka pochází právě z 911 R, která je osazená stejným motorem, takže s kompatibilitou není problém. Paradoxně větší problém je ve věcech okolo.

reklama

Oranžová 911 musela dostat jinou pedálovou sestavu, jiné budíky bez displeje pro automatickou převodovku a samozřejmě i jiný volant bez pádel řazení. Potom se muselo německému sporťáku elektronicky vysvětlit, že už nemá svou původní převodovku a přeorientovat jej na tu novou. Jako drobnou perličku navíc, vybavili v BGD Motorsports auto ještě novým výfukovým systémem se sportovním katalyzátorem.

Asi se není čemu divit, že kompletní úpravy vyšly na mastných 45 tisíc dolarů, tedy přibližně na milion korun. Na druhou stranu nutno podotknout, že jen samotná převodová skříň stála 22 tisíc dolarů, tedy půl milionu.

Dobrou zprávou nicméně je, že zájemci o GT3 RS s manuálem nemusí šetřit milion k ceně auta už příliš dlouho. Relativně brzy by totiž Porsche mělo odhalit inovovanou verzi modelu a starší informace hovoří o návratu ztraceného manuálu, jež bude nabízen po boku dvouspojkového automatu.


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

C70C
17. července 2017, 15:40
0

A..není ono to tak, že manuál bude mít jen GT3, kdežto RS ho neplánují dát vůbec?

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra 225  1969
Buick Electra 225

1969 rok výroby
365 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln MK 6 Mark VI 1981
Lincoln MK 6 Mark VI

1981 rok výroby
130 koní výkon
5 000 ccm objem

Cadillac deVille SeadanDeVille 1980
Cadillac deVille SeadanDeVille

1980 rok výroby
140 koní výkon
6 000 ccm objem

Oldsmobile Delta 88 Royale  1979
Oldsmobile Delta 88 Royale

1979 rok výroby
161 koní výkon
5 733 ccm objem