načítám data...

Když nedá manuál Porsche, dají manuál alespoň tuneři

14. července 2017, 18:11 1 komentářů Dominik Valášek Novinky

Absenci manuální převodovky v Porsche 911 GT3 RS bere spousta nadšenců jako ránu pod pás. Alespoň, že máme ty tunery.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Současnou nejostřejší 911 (teď už vlastně druhou nejostřejší) s manuální převodovkou prostě nekoupíte. Musíte se spokojit s dvouspojkovým ústrojím PDK, které je sice rychlejší a objektivně ve všech ohledech lepší, ale ta sranda se sázením kvaltů a kopáním meziplynů tady prostě není.

Jisté řešení přinesla jen 911 R. Limitovaná edice, která je prakticky GT3 RS, osekaná o aerodynamiku a osazená manuální převodovkou. Bohužel však drtivá většina 911 R skončila okamžitě v rukou sběratelů, kteří z ní následně udělali královnu klimatizované garáže, čekající na zvýšení hodnoty. Nadšenci si ovšem přece jenom našli k vysněné GT3 RS s manuálem svojí cestu.

Řešením je společnost BGD Motorsports z americké Floridy, představující vůbec první „manuální“ GT3 RS generace 991 na světě. Použitá převodovka pochází právě z 911 R, která je osazená stejným motorem, takže s kompatibilitou není problém. Paradoxně větší problém je ve věcech okolo.

Oranžová 911 musela dostat jinou pedálovou sestavu, jiné budíky bez displeje pro automatickou převodovku a samozřejmě i jiný volant bez pádel řazení. Potom se muselo německému sporťáku elektronicky vysvětlit, že už nemá svou původní převodovku a přeorientovat jej na tu novou. Jako drobnou perličku navíc, vybavili v BGD Motorsports auto ještě novým výfukovým systémem se sportovním katalyzátorem.

Asi se není čemu divit, že kompletní úpravy vyšly na mastných 45 tisíc dolarů, tedy přibližně na milion korun. Na druhou stranu nutno podotknout, že jen samotná převodová skříň stála 22 tisíc dolarů, tedy půl milionu.

Dobrou zprávou nicméně je, že zájemci o GT3 RS s manuálem nemusí šetřit milion k ceně auta už příliš dlouho. Relativně brzy by totiž Porsche mělo odhalit inovovanou verzi modelu a starší informace hovoří o návratu ztraceného manuálu, jež bude nabízen po boku dvouspojkového automatu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

C70C
17. července 2017, 15:40
0

A..není ono to tak, že manuál bude mít jen GT3, kdežto RS ho neplánují dát vůbec?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem