načítám data...

Jeep Wrangler 2018: Hliník se odstěhoval do Michiganu

04. prosince 2017, 07:59 3 komentářů Daniel Borský

Jeep Wrangler je jedno z našich oblíbených vozidel. Jeho nová generace se představila na autosalonu v Los Angeles. Bude to pořád nekompromisní offroad, nebo místo pohorek obuje mokasíny a stane se městským švihákem?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Po týdnech a měsících všemožných dohadů a spekulací je to konečně oficiální. Nová generace legendárního offroadu Jeep Wrangler byla odhalena na autosalonu v Los Angeles. Pokud jste se báli, že nový Wrangler ztratí svůj charakter a vymění terénní schopnosti za kultivovanost na hladké silnici, můžete být v klidu. Jeep Wrangler modelového roku 2018 je totiž přesně takový jaký má být a jak jej milujeme. Ale hezky popořadě. 

Na první pohled je jasné, s kým máme tu čest. Vnější design je pouhou evolucí osvědčeného konceptu. To znamená tvar krabice od bot a hrany kam se člověk podívá. Klasická je čelní maska se šesti lamelami a sedmi průduchy. O kulatých hlavních světlometech ani netřeba mluvit. Zadní svítilny dostaly moderní grafiku a plně korespondují s hranatou zádí. Rezervní kolo najdeme typicky na víku kufru. Jeep se rozhodl neměnit co funguje a to je dobře. 

Zbrusu nový je interiér. Dominantou na první pohled je čtvercový centrální displej infotainmentu. Ne nebojte, ani v interiéru Wrangler nevyměknul. Je to jediný dotykový displej uvnitř. Jinak všude kam se podíváme máme robustní ovládací kolečka a přepínače. Všechno důležité se ovládá hezky po staru skrze fyzické knoflíky. Nechybí ani madlo před spolujezdcem, kdyby se řidič v terénu rozvášnil o trochu víc než se sluší, tak aby spolujezdec nevypadl z auta. Nový Wrangler je také o něco prostornější v interiéru, než byl jeho předchůdce. Rozvor kratší varianty narostl o 3,5 cm a u delší verze dokonce o celých 6 cm. A všechny centimetry byly využity právě uvnitř. 

Největší změny se udály na karoserii. Říkáte si o jakých změnách mluvíme, když Wranger vypadá pořád stejně? Inu, Jeep nařídil pro svou offroadovou legendu velkou dietu. Kapota, rám čelního okna, dveře jsou vyrobeny z hliníku, dveře kufru zase z magnézia. Oproti předchůdci se tak ušetřilo v průměru zhruba 90 kilogramů a to se počítá. Modernizací prošel i samotný rám vozu. Změny by měly přispět k ještě lepší průchodnosti těžkým terénem. 

Pod kapotou můžeme od začátku počítat se dvěma zážehovými a jedním vznětovým motorem. Jako první bude v USA nabízen starý známý šestiválcový Pentastar 3,6l. Ten disponuje výkonem 285 koní a je nabízen buď s osmistupňovým automatem, či manuálním šestikvaltem. O něco později bude následovat dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, pocházející patrně z Alfy Romeo (Jeep to oficiálně nepotvrdil). Tam můžeme počítat s výkonem 270 koní a především zajímavou tabulkovou spotřebou. Jaká bude v reálu, to už je ve hvězdách. Dvoulitr bude v nabídce pouze s automatem. Třetí možností pohonu je třílitrový dieselový šestiválec o výkonu 240 koní, který bude cílit především mimo americké trh. Diesel bude dostupný také pouze s automatickou převodovkou a jen ve čtyřdvéřové karoserii. V roce 2020 by měla dorazit na trh poslední motorizace, kterou bude hybrid. Bohužel Jeep ještě neupřesnil zda-li se bude jednat o nějaké již existující řešení, či zcela nové. 

Na výběr bude ze tří variant. Sport, Sahara a nejdrsnější Rubicon. Každá verze je určena k jinému použití, ale věřím, že 99% lidí bude svými schopnostmi stačit i základní model. Jeep si dal opravdu záležet na vývoji nového Wranglera a proto všechny důležité parametry pro jízdu v terénu jako nájezdové či přechodové úhly, jsou ještě lepší než u předchůdce. Pro variantu Rubicon můžeme počítat i se speciálními pneumatikami a dalšími vychytávkami, které by vydaly na další samostatný článek. Důležité je, že nový Wrangler zůstal věrný tradicím a je to pořád ten úžasný offroad, který všichni máme tak rádi. A v neposlední řadě ukázal svým konkurentům, že pořád je možné vyrobit nekompromisní teréňák v moderním střihu. Je to taková hozená rukavice Mercedesu a Land Roveru, při jejich vývoji Geländewagenu, resp. Defenderu. Uvidíme, kdo z nich tu rukavici zvedne. Zatím se však bude na piedestalu vyhřívat Wrangler. A zcela zaslouženě.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. prosince 2017, 09:45
2

Už 20 let je to jedno z aut, který bych nutně potřeboval a jak tak koukám, tak s příchodem nový generace se na tom nic nemění. A to je super. :-)

reagovat
GP
George Placek
04. prosince 2017, 22:07
0

Tak nevim zda se Hlinik odstehoval z Humpolce do Mchigenu aleJeep sedava dohromady v Toledu, coz je OHIO !!

reagovat
Vojtáno
05. prosince 2017, 18:10
0

Myslím, že ho potřebuji mít doma...:/

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem