reklama
načítám data...

Jeep Wrangler 2018: Hliník se odstěhoval do Michiganu

Jeep Wrangler je jedno z našich oblíbených vozidel. Jeho nová generace se představila na autosalonu v Los Angeles. Bude to pořád nekompromisní offroad, nebo místo pohorek obuje mokasíny a stane se městským švihákem?

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Jeep Wrangler 2018: Hliník se odstěhoval do Michiganu

Po týdnech a měsících všemožných dohadů a spekulací je to konečně oficiální. Nová generace legendárního offroadu Jeep Wrangler byla odhalena na autosalonu v Los Angeles. Pokud jste se báli, že nový Wrangler ztratí svůj charakter a vymění terénní schopnosti za kultivovanost na hladké silnici, můžete být v klidu. Jeep Wrangler modelového roku 2018 je totiž přesně takový jaký má být a jak jej milujeme. Ale hezky popořadě. 

Na první pohled je jasné, s kým máme tu čest. Vnější design je pouhou evolucí osvědčeného konceptu. To znamená tvar krabice od bot a hrany kam se člověk podívá. Klasická je čelní maska se šesti lamelami a sedmi průduchy. O kulatých hlavních světlometech ani netřeba mluvit. Zadní svítilny dostaly moderní grafiku a plně korespondují s hranatou zádí. Rezervní kolo najdeme typicky na víku kufru. Jeep se rozhodl neměnit co funguje a to je dobře. 

Zbrusu nový je interiér. Dominantou na první pohled je čtvercový centrální displej infotainmentu. Ne nebojte, ani v interiéru Wrangler nevyměknul. Je to jediný dotykový displej uvnitř. Jinak všude kam se podíváme máme robustní ovládací kolečka a přepínače. Všechno důležité se ovládá hezky po staru skrze fyzické knoflíky. Nechybí ani madlo před spolujezdcem, kdyby se řidič v terénu rozvášnil o trochu víc než se sluší, tak aby spolujezdec nevypadl z auta. Nový Wrangler je také o něco prostornější v interiéru, než byl jeho předchůdce. Rozvor kratší varianty narostl o 3,5 cm a u delší verze dokonce o celých 6 cm. A všechny centimetry byly využity právě uvnitř. 

reklama

Největší změny se udály na karoserii. Říkáte si o jakých změnách mluvíme, když Wranger vypadá pořád stejně? Inu, Jeep nařídil pro svou offroadovou legendu velkou dietu. Kapota, rám čelního okna, dveře jsou vyrobeny z hliníku, dveře kufru zase z magnézia. Oproti předchůdci se tak ušetřilo v průměru zhruba 90 kilogramů a to se počítá. Modernizací prošel i samotný rám vozu. Změny by měly přispět k ještě lepší průchodnosti těžkým terénem. 

Pod kapotou můžeme od začátku počítat se dvěma zážehovými a jedním vznětovým motorem. Jako první bude v USA nabízen starý známý šestiválcový Pentastar 3,6l. Ten disponuje výkonem 285 koní a je nabízen buď s osmistupňovým automatem, či manuálním šestikvaltem. O něco později bude následovat dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, pocházející patrně z Alfy Romeo (Jeep to oficiálně nepotvrdil). Tam můžeme počítat s výkonem 270 koní a především zajímavou tabulkovou spotřebou. Jaká bude v reálu, to už je ve hvězdách. Dvoulitr bude v nabídce pouze s automatem. Třetí možností pohonu je třílitrový dieselový šestiválec o výkonu 240 koní, který bude cílit především mimo americké trh. Diesel bude dostupný také pouze s automatickou převodovkou a jen ve čtyřdvéřové karoserii. V roce 2020 by měla dorazit na trh poslední motorizace, kterou bude hybrid. Bohužel Jeep ještě neupřesnil zda-li se bude jednat o nějaké již existující řešení, či zcela nové. 

Na výběr bude ze tří variant. Sport, Sahara a nejdrsnější Rubicon. Každá verze je určena k jinému použití, ale věřím, že 99% lidí bude svými schopnostmi stačit i základní model. Jeep si dal opravdu záležet na vývoji nového Wranglera a proto všechny důležité parametry pro jízdu v terénu jako nájezdové či přechodové úhly, jsou ještě lepší než u předchůdce. Pro variantu Rubicon můžeme počítat i se speciálními pneumatikami a dalšími vychytávkami, které by vydaly na další samostatný článek. Důležité je, že nový Wrangler zůstal věrný tradicím a je to pořád ten úžasný offroad, který všichni máme tak rádi. A v neposlední řadě ukázal svým konkurentům, že pořád je možné vyrobit nekompromisní teréňák v moderním střihu. Je to taková hozená rukavice Mercedesu a Land Roveru, při jejich vývoji Geländewagenu, resp. Defenderu. Uvidíme, kdo z nich tu rukavici zvedne. Zatím se však bude na piedestalu vyhřívat Wrangler. A zcela zaslouženě.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Knightrider
04. prosince 2017, 09:45
2

Už 20 let je to jedno z aut, který bych nutně potřeboval a jak tak koukám, tak s příchodem nový generace se na tom nic nemění. A to je super. :-)

reagovat
GP
George Placek
04. prosince 2017, 22:07
-1

Tak nevim zda se Hlinik odstehoval z Humpolce do Mchigenu aleJeep sedava dohromady v Toledu, coz je OHIO !!

reagovat
Vojtáno
05. prosince 2017, 18:10
0

Myslím, že ho potřebuji mít doma...:/

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Eldorado  1993
Cadillac Eldorado

1993 rok výroby
250 koní výkon
0 ccm objem

Chevrolet Tahoe  1997
Chevrolet Tahoe

1997 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom 2015
Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom

2015 rok výroby
309 koní výkon
3 700 ccm objem

Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),  2003
Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),

2003 rok výroby
93 koní výkon
2 ccm objem

Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO  2001
Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO

2001 rok výroby
200 koní výkon
2 736 ccm objem