Tenhle brouk ovšem není ani z drahých kovů, a ani to není Porsche 911. Je to vlastně docela obyčejný brouk, který je jen velmi, velmi starý. Vlastně je to pradědeček jednoho z nejikoničtějších aut historie, který svůj život započal jako KdF Type 60 Beetle v roce 1943, přímo uprostřed zuřící Druhé světové války. A do dnešních dnů přežil dost možná jen kvůli tomu, že sloužil šéfovi červeného kříže v Berlíně.
Fór je v tom, že KdF-Wagen – předchůdce dnešního Volkswagenu – neměl ve válkou zmítaném Berlíně na brouky příliš kapacitu. Původních Type 60 Beetle se vyrobilo jen relativně málo a odhaduje se, že se do dnešních dnů dochovalo jen zhruba 40 kusů, roztroušených v různých stavech po celém světě.
Tenhle konkrétní kousek je ovšem naprosto perfektní, v minulosti prodělal jednu lehkou renovaci, a ač by některé jeho díly znovu zasloužily trochu té autíčkářské lásky, je živ, zdráv a připraven jezdit. Jeho pravost a originalita jsou navíc potvrzeny archivy Volkswagenu i registry KdF, takže se jedná o Beetla známého mezi sběrateli a dost možná o nejcennějšího Beetla na celém světě.
Takže ano, tento Beetle je za drtivých 295 tisíc dolarů hodně drahým autem, ovšem něco nám říká, že coby zásadní kus automobilové historie si tuto cenovku snad i zaslouží.
27. června 2016, 21:07
0
Krása! :3
27. června 2016, 23:58
0
Jako těžítko dobrý.