Od něčeho, co zrychluje při hmotnosti přes dvě tuny na stovku za 2.5 sekundy, tak nějak čekáte, že to má asi hodně solidní výkon. Až doteď ale nikdo úplně přesně nevěděl, o jakou sílu se jedná. Odpověď přináší až hoši z Youtube kanálu Drag Times, kteří postavili Teslu nejvyšší specifikace na brzdu.
Poměrně zásadním problémem bylo, že se Tesla nechtěla s válci na měření výkonu zpočátku vůbec kamarádit. Nejprve se v určité rychlosti snížila světlá výška, čímž byly povoleny jistící popruhy. Potom se autu nějaký způsobem podařilo zjistit, že i přes točení všech kol nejede dopředu, což vyústilo ve vyhození chyby na diagnostice.
Nakonec se asi na osmý pokus opravdu zadařilo a Tesla na brzdě předvedla vše, co umí. I přes drobný prokluz kol na válcích (kterému při razantním nástupu točivého momentu zkrátka nelze zabránit), ukázal počítač vskutku odzbrojující hodnoty 588 koní a 1247 Nm.
Veškerý točivý moment je samozřejmě k mání ihned po sešlápnutí plynu, což vyústilo právě v protáčení kol. Na grafu na konci videa je vidět, jak má křivka točivého momentu ukousnutou špičku. Přesně tam došlo k prokluzu a bez něj by mohl krouťák narůst na nějakých 1280 Nm.
Ve videu je zároveň zmíněno, že po počátečním laborování zbylo v bateriích už jen 88 % energie. Kdyby se měření provedlo při čerstvě nabité baterce, mohly být obě hodnoty o další malý kus lepší. I tak se ale jedná o opravdu důkladnou porci síly, která dělá z P100D nejrychlejší sériové auto současnosti.
23. února 2017, 19:25
0
Takže reálně cca 1300Nm krouťák? To je hrozný peklo! To bych si i uměl představit, hned jak bude vyřešeno nabíjení... Přeci jen v ČR jedinej SuperCharger :-(
23. února 2017, 23:50
0
Třeba tu nakonec Gigafactory vyroste a pak bude Superchargerů více. :)
23. února 2017, 23:01
0
a to někteři pitomci věří, že to je ekologické, rozmarný luxus s 600k, 1200Nm a 400kg baterii. Za to by šlo vyrobit 10 opravdu ekologických aut. A ještě ten arogantní luxus sponzoruji socky přes emisní povolenky. To je opravdu podvod století.
23. února 2017, 23:48
0
Zase bych to tolik neprožíval :) v čem to není ekologické? Nejezdí to na rozpuštěné dinosaury a pravěkkou kapradinu ve formě oleje taky co 10000km neměníme v pohonném ústrojí.
23. února 2017, 23:49
0
Tak to je velmi slušné. Popravdě myslím si, že ani sama Tesla pořádně neví kolik to tak má krouťák. Ale s hodnotou přes 1000Nm už můžeme celkem kvalitně trhat asfalt. :) jen tak dále. Mít ty peníze, tak ak Model 3 objednám.