Jednoho dne, až bude Autíčkář.cz nejnavštěvovanějším webem v Česku a já budu odporně bohat, si koupím Ferrari (Mondial by mohl stačit) a nechám z něj postavit repliku Pontiaku Fiero. Myslím, že to bude mnohem zajímavější než donekonečna omílané a totálně obehrané repliky Ferrari, Lamborghini a dalších supersportů, pro jejichž vznik musí být obětována nebohá Fiera.
V tuto chvíli je ale naštěstí na eBayi na prodej jedno Fiero, které se dočkalo mnohem šťastnějšího osudu. Jeho majitel také chtěl "americké Ferrari". Pochopil ale, že zatímco základní požadavky na to, jak má Ferrari vypadat (placaté a červené) už Fiero splňuje, zaostává spíše v jiných oblastech. Jako je třeba pohonná jednotka. Přeci jen, udýchaný čtyřválec "Iron Duke" o objemu 2,5 litru a výkonu sotva stovky udýchaných oslů, nebo 2.8 V6 s rozvodem OHV a jen o málo lepším výkonem 140 koňských sil, to nejsou zrovna ideální pohonné jednotky pro sporťák s motorem uprostřed.
dvousetkoňový čtyřválec ani šestka s kompresorem se nekonaly, tak si fanoušci musí poradit sami
A protože Pontiac ukončil výrobu Fiera dřív, než mohlo dojít na připravovaná vylepšení, jako kompresorem přeplňovaný šestiválec 3800 V6 od Buicku, nebo téměř dvousetkoňový čtyřválec Quad-4, nezbývá, než si poradit podomácku.
Naštěstí pro všechny výkonuchtivé majitele Fiera vyráběl Cadillac v 90. letech mnoho osmiválcových motorů, určených pro umístění vpředu napříč – což znamená, že jejich umístění uprostřed napříč je stále poměrně jednoduchá záležitost. Oblíbeným materiálem pro úpravy Fiera je samozřejmě slavný Northstar, který se svými 300 koňmi vyrovná výkonům tehdejších Ferrari, ale i jednodušší, levnější a na údržbu i prostor méně náročný motor 4,9 V8 dokáže s Fierem udělat zajímavé věci.
A právě motor 4.9 PFI o výkonu dvou set koní najdete za sedačkami překrásně zachovalého Fiera, které je na prodej ve státě Illionis. Nevypadá sice jako Ferrari, ale dnes už je možná zajímavější vidět Pontiac Fiero ve stavu "jako z továrny", než další nudnou repliku. Navíc v tomto případě působí originálním dojmem i motorový prostor a velké brzdy z Corvette C4. Někdo si musel dát opravdu hodně práce…
A za v přepočtu přibližně čtvrt milionu, případně 400 tisíc po započítání importu do střední Evropy, můžete mít osmiválcový supersport z 80. let, který sice není Ferrari, ale také vás nezruinuje.
I když, Fiero s Northstarem by možná stále bylo lákavější… Co vy na to?
Jak je v Bazarovém snílkovi zvykem, jsou v galerii nejen fotky, ale i screenshoty inzerátu. Takže pokud originál zmizí, stačí nahlédnout do galerie…
26. ledna 2014, 17:46
0
Nabízí se jediná otázka: Jak tohle u nás přihlásit na značky?
26. ledna 2014, 18:17
0
Chválím úpravu tímto směrem, auto mi připadá zajímavé samo o sobě, tak je škoda z něj dělat pouhý základ pro repliky. Motorizaci ani její alternativy raději komentovat nebudu, ať zůstane Autíčkář oázou klidu pro petrolheady všech druhů a ne jen dalším semeništěm flamewarů...
26. ledna 2014, 22:44
0
Je škoda, že nikdy Fiero nedosáhlo sportovnosti, která se očekáva u téhle koncepce auta. Nicméně tenhle kousek mě taky nepřipadá nějak extra sportovně nadaný. Radši bych asi sáhl po MR2 MKII, která s nějvětší pravděpodobností udělá daleko víc parády a hlavně disponuje manuálem. Nicméně Northstar s jinou převodovkou, už by byl určitě lákavější. :)
27. ledna 2014, 10:30
0
Fiero s tímhle zadním oknem je jeden z mých snů. Klidně s jakýmkoliv motorem, převodovkou a rypákem :-)
29. ledna 2014, 09:24
0
V případě, že má někdo zájem, mám dva vozy skladem. Jeden má dost zajímavý původ. Prodám oba, nejraději najednou.CZ doklady v depozitu.