Divize SVO automobilky Jaguar Land Rover se zase jednou předvedla v plné parádě. Jejím nejnovějším počinem je totiž úchvatná blbost XE SV Project 8. Jak už název napovídá, jedná se o nejmenší model z řady – sedan XE, osazený klenotem v podobě pětilitrového osmiválce přeplňovaného mechanickým kompresorem.
Ten má 600 koní a je tedy připraven vtisknout kompaktnímu sedanu dynamiku supersportu. Jaké jsou konkrétní parametry, to bohužel pořádně nevíme. Kompletní odtajnění, patrně včetně slavnostního sloupnutí maskovací fólie, proběhne 28. června a představení veřejnosti je naplánováno o dva dny později na Goodwood Festival of Speed. Do té doby si vrcholné XE střihne ještě nějaké to testování kde jinde než na Nürburgringu. Při něm je z nějakého důvodu očividně přítomen běhající nahatý chlapík – viz trochu divné video níže.
Abychom však byli zcela přesní a důslední, musíme podotknout, že označení Project 8 vlastně neodkazuje na počet válců, ale na sérii sběratelských vozů, produkovaných právě speciální divizí. Nejvýkonnější XE je tedy pokračovatelem tři roky starého Jaguaru F-Type Project 7. To je ten otevřený F-Type s aerodynamickou ploutví za řidičem.
Bohužel právě ve statusu „sběratelský“ se ukrývá zásadní problém. Osmiválcové XE totiž vznikne v nákladu pouhých 300 kusů, se kterými si musí vystačit celý svět. Zatím neznámá cena bude tento fakt pochopitelně reflektovat a lze se domnívat, že se okamžitě po začátku prodeje stane z XE SV Project 8 investiční vůz, který stráví život v teple garáže s kontrolovanou vlhkostí.
28. května 2017, 05:37
0
He? Kdo teď vlastní Tuhle automobilku? Já jen kdyby to mělo kapánek jinou mřížku chladiče, tak to zepředu nepoznám od BMW.. Asi ty světla nebo co :)
28. května 2017, 09:51
0
Automobilku vlastní Ratan Tata. Taky se nabízí u Kocoura stupeň výbavy "Ratan Tata", kdy jsou do interiéru instalována tátova houpací křesla z proutí.
A pokud se podíváš lépe, objevíš na tom autě Audi design (když jsem v Jag komunitě řekl, že XE by si přáli milovníci Audi jako novou A4, tak jsem byl skoro exkomunikován. Pravda je ale ta, že pokud by XE před začátkem výroby s otrhanými znaky Jaguaru postavili někde ve fabrice v Neckarsulmu, tak by okolo chodili zaměstnanci a říkali by si"...jééé, ta nová á čtyřka bude ale hezká..."), ale tak nějak lépe dotáhnutý a s vymakanějšími detaily a stále je v tom zakomponovaný odkaz na starší modely (což mne u Jaguaru chvátí nejvíc).
Já miluji z historie značky úplně nejvíc linii XJ od SI až po X358, ale i tyto nové modely u mne mají šanci. A v Anglii jezdí po silnicích XE docela hodně. Po zbytku Evropy jsou asi neprodejné.
A zmíněné BMW je v designu XE obsaženo též, ale nezdá se mi, že nějak výrazněji. A k BMW: v Anglii má tato značka překvapivě statut známý u nás v souvislosti se Škodovkou. Silnice jsou tam samý Bavorák.