logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Jaguar XE SV Project 8 – osmička jakože osm válců

Dokud je to ještě možné, je občanskou povinností každé automobilky cpát osmiválcové motory do útrob úplně každého modelu.

Divize SVO automobilky Jaguar Land Rover se zase jednou předvedla v plné parádě. Jejím nejnovějším počinem je totiž úchvatná blbost XE SV Project 8. Jak už název napovídá, jedná se o nejmenší model z řady – sedan XE, osazený klenotem v podobě pětilitrového osmiválce přeplňovaného mechanickým kompresorem.

Ten má 600 koní a je tedy připraven vtisknout kompaktnímu sedanu dynamiku supersportu. Jaké jsou konkrétní parametry, to bohužel pořádně nevíme. Kompletní odtajnění, patrně včetně slavnostního sloupnutí maskovací fólie, proběhne 28. června a představení veřejnosti je naplánováno o dva dny později na Goodwood Festival of Speed. Do té doby si vrcholné XE střihne ještě nějaké to testování kde jinde než na Nürburgringu. Při něm je z nějakého důvodu očividně přítomen běhající nahatý chlapík – viz trochu divné video níže.

Abychom však byli zcela přesní a důslední, musíme podotknout, že označení Project 8 vlastně neodkazuje na počet válců, ale na sérii sběratelských vozů, produkovaných právě speciální divizí. Nejvýkonnější XE je tedy pokračovatelem tři roky starého Jaguaru F-Type Project 7. To je ten otevřený F-Type s aerodynamickou ploutví za řidičem.

Bohužel právě ve statusu „sběratelský“ se ukrývá zásadní problém. Osmiválcové XE totiž vznikne v nákladu pouhých 300 kusů, se kterými si musí vystačit celý svět. Zatím neznámá cena bude tento fakt pochopitelně reflektovat a lze se domnívat, že se okamžitě po začátku prodeje stane z XE SV Project 8 investiční vůz, který stráví život v teple garáže s kontrolovanou vlhkostí.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Polar Bear
28. 5. 2017, 05:37

He? Kdo teď vlastní Tuhle automobilku? Já jen kdyby to mělo kapánek jinou mřížku chladiče, tak to zepředu nepoznám od BMW.. Asi ty světla nebo co :)

0
Krocan
28. 5. 2017, 09:51

Automobilku vlastní Ratan Tata. Taky se nabízí u Kocoura stupeň výbavy "Ratan Tata", kdy jsou do interiéru instalována tátova houpací křesla z proutí.
A pokud se podíváš lépe, objevíš na tom autě Audi design (když jsem v Jag komunitě řekl, že XE by si přáli milovníci Audi jako novou A4, tak jsem byl skoro exkomunikován. Pravda je ale ta, že pokud by XE před začátkem výroby s otrhanými znaky Jaguaru postavili někde ve fabrice v Neckarsulmu, tak by okolo chodili zaměstnanci a říkali by si"...jééé, ta nová á čtyřka bude ale hezká..."), ale tak nějak lépe dotáhnutý a s vymakanějšími detaily a stále je v tom zakomponovaný odkaz na starší modely (což mne u Jaguaru chvátí nejvíc).
Já miluji z historie značky úplně nejvíc linii XJ od SI až po X358, ale i tyto nové modely u mne mají šanci. A v Anglii jezdí po silnicích XE docela hodně. Po zbytku Evropy jsou asi neprodejné.
A zmíněné BMW je v designu XE obsaženo též, ale nezdá se mi, že nějak výrazněji. A k BMW: v Anglii má tato značka překvapivě statut známý u nás v souvislosti se Škodovkou. Silnice jsou tam samý Bavorák.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte