Když přišel v roce 2015 na trh Jaguar XE, nikdo asi nepředpokládal, že britská značka narve do jeho motorového prostoru – stavěného na čtyřválce a maximálně šestiválce – hřmotný pětilitrový osmiválec. Vždyť dosud nejsilnější verze XE S, disponující třílitrem a 340 koňmi (380 pro příští rok), přece vůbec není slabé auto.
Jenže víte, jak se to má u konkurenčních značek. Mercedes má AMG C63 S, které nabízí bezmála 500 koní, BMW má sice v M3 jen 430 koní, ale zase to dohání hmotností a taková nová Alfa Romeo Giulia QV hostí rovnou 510 koní. A jestli chce zůstat Jaguar s XE na písku mezi „velkými kluky“ musí si připravit velké hračky.
Přesně z toho důvodu se po internetu šíří zatím nepotvrzené zvěsti, hovořící o novice s názvem XE SVR. Té se má údajně chopit divize SVO a nejmenšímu Jaguaru dopřát stejnou péči, jaké se již dříve dostalo Range Roveru Sport SVR a samozřejmě F-Typu SVR. To znamená jediné – zabudování již zmíněného osmiválce s kompresorem, který ve své nejvýkonnější verzi umí až 575 koní.
Jelikož by ale bylo 575 koní na kompaktní sedan přece jenom trochu moc, měl by Jaguar motor naladit někam do okolí 500 koní. Síla se podle všeho ponese na všechna čtyři kola (jak je tomu u F-Type SVR) skrze osmistupňovou automatickou převodovku a zadní elektronicky řízený samosvor. Zrychlení z nuly na sto by se mělo zkrátit oproti verzi S o více než sekundu, takže na nějaké čtyři vteřiny.
Chybět nebudou samozřejmě ani přidané aerodynamické prvky na kastli, přenastavené zavěšení, silnější, nebo rovnou karbon-keramické brzdy a další vychytávky. Když se to vezme kolem a kolem, mohlo by se jednat o vážně parádní auto, ale zatím není nic potvrzeného, takže nezbývá než doufat, že se nejedná o jednu velkou fámu. Přece jenom jak už bylo řečeno na začátku, motorový prostor XE je primárně stavěn na čtyřválce a šestiválce, takže zasadit sem velký osmiválec asi nebude úplně „plug and play“.






wdave_t
21. 2. 2017, 17:02Třeba to bude "plug and pray"
Bufik
21. 2. 2017, 18:59Ony v8 nebejvaj zas o tolik vetsi :)