logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Hyundai představil v Detroitu nový Veloster, a to včetně verze N

Drobně podivný čtyřdveřový hatchback Veloster se vrací v druhé generaci a přestože není jisté, zda se objeví i v Evropě, stává se pro nás hvězdou detroitského autosalonu.

Design Velosteru byl zásadním způsobem přepracován a celé auto tak působí o něco méně „divným“ dojmem, než dosud. Příď je uhlazenější a sportovně vyhlížející, kapota působí díky posunutým A sloupkům trochu delší. Vtipný detail v podobě zadních dveří pouze na pravé straně zůstává i nadále.

Poměrně zásadní novinkou po technické stránce je nahrazení jednoduché zadní nápravy nezávislým víceprvkovým zavěšením a zároveň zrychlení převodu řízení. To jsou vše plusové body pro jízdní vlastnosti i zábavu za volantem. Koneckonců Veloster se snaží být sportovnější, než dosud.

Změny proběhly i v interiéru, kde kromě výbavy přibyl modernizovaný design budíků a infotainmentu, ale také více místa pro všechny pasažéry i náklad. Samozřejmě nechybí nějaký ten bezpečnostní asistent, pořádný audiosystém nebo možnost bezdrátového nabíjení telefonu. Koneckonců Veloster je auto hlavně pro mladší lidi.

Americká nabídka Velosteru modelového roku 2019 bude čítat trojici motorů. Základní provedení má pod kapotou benzínový dvoulitr o pěkném výkonu 147 koní a točivém momentu 179 Nm. Střední verze Veloster Turbo si zachovává přeplňovanou šestnáctistovku z minulé generace, mající 201 koní a 264 Nm. Oba vozy jsou dostupné jak s manuálními, tak i s automatickými převodovkami a Hyundai předpokládá, že rozdělení prodejů bude půl na půl.

Ti opravdoví fajnšmekři ale sáhnout ještě o level výš, a sice po sportovním Velosteru N. Jak možná tušíte, americký hot-hatch dostal přesně stejnou techniku jako ten „náš“ evropský, takže se pod vnější slupkou objevuje totéž, co u i30 N. Základem vší srandy je přeplňovaný dvoulitr o výkonu 275 koní a momentu 353 Nm, kombinovaný výhradně s manuální převodovkou. Ta sama o sobě dostala posílenou spojku a synchrony, ale i samočinné meziplyny, které kope elektronika při podřazování.

Poměrně dramatických změn doznal i podvozek. Přenastavena byla geometrie, objevují se zde adaptivní tlumiče na všech čtyřech kolech a samozřejmě samosvorný diferenciál. Hyundai slibuje minimální náklony karoserie, minimální potápění na brzdách a eliminaci tahání za volant. Brzdové kotouče mají vpředu průměr 330 mm, případně i 345, sáhnete-li po výkonnější příplatkové sadě. Standardní osmnáctipalcová kola obouvají pneumatiky Michelin Pilot Supersport, dražší devatenáctipalcová dokonce Pirelli P-Zero.

Kolem dokola disponuje sportovní Veloster samozřejmě i nezbytnými estetickými změnami. Ty zahrnují třeba aerodynamický přední nárazník, nástavce prahů, střešní křídlo nebo zadní nárazník s velkým difuzorem. Interiér dostal látkové sedačky s výraznějším bočním vedením a pár drobných připomínek toho, že se nejedná o standardního Velostera.

Veloster jde do prodeje ve všech verzích v průběhu roku, ovšem vyvstává velká otázka, zda se jej dočkáme i u nás. První generace se na evropském trhu krátce objevila, ovšem pro malý zájem na starém kontinentě (a naopak pro velký zájem v zámoří) zmizela docela rychle z nabídky. Spíš to tedy vypadá, že si budeme muset vystačit s klasickou a o malinko „nudnější“ i30.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

3 reagovat
Goldies
16. 1. 2018, 13:30

nevěřil bych, že to někdy řeknu, ale... Ono to fakt vypadá dobře! To by i stálo za hřích. Designově to už nevypadá tak debilně korejsky a výkonově? To vypadá ještě líp. Navíc manuál a pokud by ten podvozek fungoval opravdu tak jak se proklamuje, bude to i zajímavý nástroj na okresky a okruhy :-) BTW: ví se kolik to bude v té vrcholné specifikaci vážit?

0 reagovat
beastar
16. 1. 2018, 14:54

Proč na ty enka dávají tuhle hnusnou šmoulí barvu? Myslim že Gargamel po autobahnech nejezdí. Jinak je to menší zvratka, než generace one. Pořád je to nakreslené ve stylu manga, ming, pedoporno ladyboy vkusu. Takže za mě chobot dolu. Ten turbomotor asi dobrý a pro američany a jejich speedlimit s fašistou v uniformě na každým rohu jim těch pár koní bude stačit.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte