načítám data...

Hypersport od AMG si vyžádá vskutku hypernáročný servis

14. března 2017, 12:55 4 komentářů Dominik Valášek Novinky

„Když chceš opici, musíš mít na banány.“ zní staré známé heslo, které většinou zazní, když se někdo diví, že servis jeho auta stojí peníze.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nejsou ale banány jako banány a vězte, že šílenost, u které je naplánován výkon přes 1000 koní, 11 000 otáček za minutu, elektrické vektorování momentu a Nürburgring zajetý za úplně jiné časy, než u libovolné konkurence, bude banánů (servisu) vyžadovat opravdu hodně.

Už při poodhalení prvních informací se AMG pyšnilo tím, že jejich zbrusu nový nesmysl dostane pravý a nefalšovaný motor z Formule 1. To je značně odvážné tvrzení, neboť jak jistě sami víte, takový motor není právě uživatelsky přívětivou jednotkou.

Pochopitelně bude asi trochu jinak vyroben a naladěn, aby nebyl potřeba ke každému nastartování třicetičlenný tým, ale ani tak nelze očekávat zrovna spolehlivost Slant Six.

Ba naopak, motor v novém Hypersportu bude vyžadovat dost zvláštní údržbu, která je podle vyjádření Tobiase Moerse z AMG naplánována na každých 50 tisíc kilometrů. A teď tu nemluvíme o prodloužené výměně oleje, ale spíš o kompletním repasu, který bude pravděpodobně zahrnovat nové nikasily (či jiné hi-tech povlaky stěn válců) repasi turbodmychadel, překroužkování, přeložiskování a tak dále. Asi bychom chtěli slyšet další detaily.

Docela mi to připomíná servisní náročnost motokrosových a závodních enduro motorek, kde nebyla výjimka, aby některé modely měly předepsanou výměnu ojnice po 15 motohodinách.

Dobrou zprávou nicméně je, že vzhledem k exkluzivitě celého auta, počtu vyrobených kusů a ceně, která se zastaví někde na 60 milionech korun, není moc reálné, aby někdy nějaký vůz tolik kilometrů vůbec najel. A i kdyby najel, jeho majitel asi nebude z těch jedinců, co okusují doma omítku a nemají na servis.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

da
daef
14. března 2017, 13:22
0

To je furt vše OK, u Pragy R1 (což je taky silniční homologovaný hypersport) je životnost motoru udávána 10tis km (dřív měli na webu dokonce životnost v hodinách provozu).

reagovat
H_F
15. března 2017, 08:18
0

me to neprijde jako hypernarocne
motor n63 v relativne beznych bmw vydrzi necelych 100 tisic, nezli je potreba jeho kompletni vymena
velky servis po 50tkm je u vysoce vykonneho motoru naprosto beznou zalezitosti, spise se to zda jako velice dlouhy interval
navic staci se podivat na kilometrovy najezd veyronu, kdy jich vetsina nema za ty leta najeto ani 10tkm, jen par kusu kolem 30tkm

reagovat
hb
hb11
21. března 2017, 15:41
0

N63 neni zrovna moc dobry priklad.. Ten motor odchazi, protoze ma konstrukcni vady, predchozi N62 byl spolehlivy a vykon nemel zrovna maly..

H_F
21. března 2017, 17:49
0

co je na tom za spatny priklad? ze vedle bezne konfekce od bmw, jako jsou pastiky s n63, najednou servisni intervaly hypersportu zas tak dramaticke nejsou?

n63 motor odchazi protoze ma turba mezi hlavama valcu, nezvlada chlazeni jak turb tak motoru samotnyho, predepsanej interval vymeny oleje ma jak dodavka a podobne

n62 je az na par drobnosti co se serou priklad odolneho=protoze nevykonneho atmosferickeho motoru
360 koni z necelejch peti litru objemu neni nic omracujiciho
samotne bmw z s65b44 umi vykresat za NA modu z podobneho objemu o sto koni vic, ferrari dokonce o dve ste



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem