načítám data...

Honda CR-V e:PHEV: Bestseller v novém hávu

Nejprodávanější Honda přichází v nové generaci. Bude stejně úspěšná jako předchůdci?

zobrazit celou galeriiFoto: Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Hondu CR-V můžeme považovat za spoluzakladatele kategorie SUV tak, jak ji známe dnes. Však je tu s námi již od roku 1995, přičemž aktuálně máme tu čest s již šestou generací. Za tu dobu prošlo CR-V pozoruhodným vývojem. A rozhodně se dá říct, že to byl vývoj správným směrem, protože se CR-V právem zařadilo mezi vůbec nejprodávanější automobily světa. Prodejní úspěchy sbírá především ve Spojených státech, ale také v Číně, Kanadě, Mexiku či v Austrálii. I zde v Evropě narazíme na tuto Hondu velmi často. Je to globální model se vším všudy, možná jen trochu překvapí, že z domácího trhu Honda tento svůj model stáhla. A to nejenom co se výroby týče, ale i prodejně (v malých sériích se tam prodává jen FCEV verze) a víceméně jej nahradila menším ZR-V. Tak či onak je CR-V pro mateřskou automobilku životně důležitým modelem, který musí být úspěšný a podle toho také vypadají jeho kvality. Pojďme si o nich teď povědět něco bližšího.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Nové CR-V vzniklo pod kompletní taktovkou „severoamerické“ části Hondy, nicméně na první pohled bych to asi ani netipoval. Předchozí generace působila dle mého mnohem američtějším dojmem. Tohle je sice opticky poměrně robustní auto (tím spíše v testované v bílé barvě, ale ve výsledku se dá říct, že základní tvarování je vcelku jednoduché a do jisté míry konzervativní. Musím říct, že se mi to vlastně docela líbí. Velká čelním maska, na kterou navazují úzké, až lehce přimhouřené světlomety, k tomu jednoduchý boční profil a nakonec záď, se zadními světly, tvořící jakési písmeno L. Není tam asi žádná myšlenka, kterou bychom mohli považovat za převratnou, ale dohromady to ladí pěkně.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Vlastně totéž se dá říct o interiéru. Ten je víceméně převzatý z Civicu, proti čemuž nelze mít námitek. Proč měnit něco, co funguje. A tohle funguje. Logická ergonomie, přehlednost všech ovládacích a informačních prvků, jednoduchost ovládání. Snadné a účelné. Jasně, někdo by mohl říct, že centrální displej má zastaralé uživatelské prostředí, ale komu to vadí, když zde bezchybně funguje Carplay. Nebo, že ten displej je malý. Ano je, díky tomu nikde nepřekáží ve výhledu, nehází odlesky do obličeje apod. Nad tímhle interiérem prostě někdo přemýšlel i z praktického hlediska. A to jsem ještě nezmínil prostornost. Ta je vskutku překvapivá. Na kterémkoli místě v autě máte doslova nadbytek životního prostoru a jako bonus můžete variabilitu vnitřku upravovat. Například zadní sedačky jsou posuvné o celých 19 cm, takže můžete například již tak obří zavazadlový prostor učinit přímo gigantickým. Vlastně doposud trochu přemýšlím, jak se Hondě povedlo na vcelku běžném půdorysu vykouzlit tolik prostoru. Můj osobní rodinný kombík je větší co do vnějších rozměrů, ale uvnitř tolik místa nenabídne. Tohle je prostě super.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Pod kapotou Hondy CR-V máte u nás na výběr ze dvou možností. Je to buď hybrid, nebo hybrid. Základní možností je klasický full hybrid, známý již z předchozí generace. Je to ono typické Hondí řešení s elektromotorem pohánějícím auto a benzínovým motorem coby generátorem (když to hodně zjednoduším). Druhou variantou je nový plug-in hybrid, který funguje… Vlastně na úplně stejném principu, jen má k dispozici velkou baterku, kterou můžete dobíjet ze zásuvky. Jinak je to naprosto stejné. Stejný výkon, stejný projev, prakticky stejná dynamika. Trochu zvláštní, PHEV obvykle bývají silnější, ale není to nic proti ničemu. Pokud tedy nevyžadujete pohon všech kol, ten Honda nabízí jen s full hybridem, PHEV umí být jen předokolka. Co se běžného provozu týče, tak toto PHEV CR-V ujede na plné nabití zhruba 60 – 70 km, což je fajn hodnota. Kapacita baterie je nějakých 17,7 kWh, přičemž využít můžete plus minus 15,5 kWh. Jednoduchými počty vychází, že čistě elektrická spotřeba činí zhruba 25 kWh/100 km. Pokud byste se z nějakého důvodu rozhodli nenabíjet, pak počítejte s kombinovanou spotřebou mezi 6 – 6,5 litry. Při pravidelném dobíjení to stlačíte někam ke dvěma litrům. Co do dynamických schopností se nejedná o žádného trhače asfaltu, nicméně pomalá Honda CR-V také není. Dá se říct, že je to tak akorát, jak se sluší a patří na rodinné SUV.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Nadšený jsem však byl ze samotné jízdy. Nové CR-V je králem komfortu. PHEV je dostupný jen s adaptivním podvozkem a musím říct, že cestovní komfort je kouzelný. Nikde nic nebouchá, nemlátí a i typickou českou silnici je schopná tahle velká Honda vyžehlit tak, že to celé připomíná jízdu na obláčku. Nepochybně tomu napomáhají i velmi rozumné osmnáctipalcové pneumatiky s profil 60, které též odfiltrují spoustu nerovností. CR-V vás od okolního prostředí skvěle odizoluje i akusticky. Tichu v kabině pomáhají lepená skla a ani na dálnici k vašim uším nepronikají žádné nedůstojné zvuky. Tohle se vážně povedlo a CR-V jednoznačně patří mezi nejpohodlnější vozy své třídy. Zároveň se nezapomnělo ani na zákazníky, kteří rádi spěchají. I ty dokáže CR-V uspokojit. Zatáček se rozhodně nebojí a umí v nich vyvinout až překvapivou rychlost, čemuž napomáhá překvapivě solidní řízení, které svému řidiči poskytuje nebývalou jistotu. Moc pěkné svezení v každém ohledu.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Verdikt

Nová Honda CR-V se opravdu povedla. Na první dobrou z auta cítíte jednu věc. Japonští (nebo spíš američtí? Kdo ví) inženýři si dali za cíl postavit lepší auto, než je Toyota RAV4, současný světový hegemon mezi SUV. Povedlo se to? V některých oblastech, a mluvím především o cestovním komfortu a vnitřní prostornosti ano. V jiných zase o chlup méně, Toyota umí být úspornější a dynamicky bude mít také navrch. Nicméně přímé srovnání by bylo jistě zajímavým zážitkem. Tak či onak, nové CR-V se řadí na samou špičku své třídy a pokud o něm uvažujete, rozhodně neuděláte chybu. Otázkou zůstává snad jen volba pohonu. PHEV je o více než 100 tisíc dražší, nemůžete jej mít jako 4x4, má nižší světlou výšku (až o 4 cm) a celkově dává smysl jen někomu, kdo opravdu může aktivně každý den nabíjet. Běžný zákazník si dost možná vystačí jen obyčejným full hybridem.

Technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec 1993 ccm s elektrickým přenosem výkonu
Výkon: systémový 135 kW (335 Nm)
Maximální rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 0,8 l/100 km kombinovaná 
Průměrná spotřeba v testu: 2,4 l/100 km  
Cena (CR-V e:PHEV Advance Tech): 1 369 900 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Opel Meriva AUTOMAT,NOVÁ STK,PO SERVISE 2004
Opel Meriva AUTOMAT,NOVÁ STK,PO SERVISE

2004 rok výroby
99 koní výkon
1 600 ccm objem

Škoda Octavia AUTOMAT NOVÁ STK,SERVISKA !!!! 2004
Škoda Octavia AUTOMAT NOVÁ STK,SERVISKA !!!!

2004 rok výroby
147 koní výkon
1 800 ccm objem

Chevrolet Corvette C6 Targa LS2 6.0L V8 2005
Chevrolet Corvette C6 Targa LS2 6.0L V8

2005 rok výroby
405 koní výkon
5 970 ccm objem

AMC Pacer X 1975
AMC Pacer X

1975 rok výroby
119 koní výkon
4 228 ccm objem