logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Fixlující software Volkswagenu je v EU možná nakonec legální!

Aféra Dieselgate rozpoutala bouři i v Evropě. Zdá se však, že postižené motory jsou nakonec v EU legální. Předpisy totiž zřejmě nezakazují použít pro testování emisí jiné nastavení než pro provoz. Dává vám to smysl?

Jak už všichni víme, Volkswagen má v Americe problém. Jak automobilka sama přiznala, její motory 2.0 TDI byly vybaveny softwarem, který dokázal rozpoznat podmínky testování emisí a přizpůsobit při něm parametry chodu motoru tak, aby byly splněny příslušné normy. Mimo testování však fungoval ve zcela jiném režimu a emise nesplňoval. To jde samozřejmě proti samotné podstatě testování emisí a představuje to něco mnohem vážnějšího než je běžné přizpůsobování automobilů podmínkám testů. A v USA to pro značku Volkswagen znamená obrovské problémy, ať už právní či obchodní.

Ve světě přehledných a logických zákonů Evropské Unie je ale samozřejmě všechno jinak. Zdá se totiž, že podmínky evropského testování emisí takový software nezakazují. Evropské předpisy totiž pouze říkají, že “nastavení motoru a řídících prvků mají být dle předpisu výrobce”. Už v roce 2011 tak britští zástupci kontrolních orgánů na konferenci v Ženevě údajně upozornili, že možnost testovat vůz v libovolném režimu by výrobcům mohla umožnit při testech podvádět a získat schválení i pro auta, která v reálném provozu emisní normy nesplňují. Návrh na zpřísnění režimu však zapadl a nebyl přijat. 

Europoslanec Gerben-Jan Gebrandy k tomu řekl, že problémem je fakt, že testování může probíhat v kterémkoliv státě dle volby výrobce a platí pro celou unii. “[Evropská unie] vyvinula nefunkční systém testování, v rámci kterého státy soutěží o to, který udělá testy pro výrobce nejsnazšími.”

A my můžeme očekávat, že vývoj ohledně emisního testování bude ještě velmi zajímavý…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
bitner
13. 11. 2015, 09:12

Schwindlbande ojropa. Pokud ma Evropa prezit, musi EU padnout.

0 reagovat
hurkar
14. 11. 2015, 06:30

je to možné, VW je ,,štátna" firma. V hospodárskych novinách bol článok písali že VW je veľmi úzko prepojená s nemeckou vládou a jej peniazmi. Angela by predsa nedovolila padnúť vlajkovú loď a výkladnú skriňu nenecka...

nakoniec to poznáme z doby hospodárskeho plánovania a plnenia päťročných plánov :D takže neviem čo sa kto čuduje je to to isté čo pred tým. Vtedy to bola žltá hviezda s kladivom a kosákom na červenom podklade ktorá diktovala podmienky. Teraz žltá hviezda ostala akurát podkladová farba sa zmenila na modrú... :D)))

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte