logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Bazarový snílek, Historie

Fascinace: Méga Track - cool crossover

Francouzský Aixam je v posledních letech poměrně známý i u nás, jeho pojízdných plastových krabiček na svačiny pro patnáctileté jezdí čím dál více. Ostatně jsme nedávno model City…

Francouzský Aixam je v posledních letech poměrně známý i u nás, jeho pojízdných plastových krabiček na svačiny pro patnáctileté jezdí čím dál více. Ostatně jsme nedávno model City také testovali a byl to výlet do zcela jiné dimenze. Nezdá se tedy moc pravděpodobné, že by se tento výrobce někdy mohl zapsat do mysli automobilových nadšenců. To však jeho zástupci věděli již před dvaceti lety, proto prozíravě založili značku Méga, která se měla zaměřit na výrobu exkluzivních aut. A pustili se do toho opravdu od podlahy.

Již po třech letech, v roce 1995, vyjel první model nazvaný Track, který z BMW X6M dělá trapnou parodii na výsledek kopulace mezi sportovním coupe a offroadem. Jakkoliv obvykle považuji crossovery za nejen nesmyslná, ale často také zcela odpudivá auta, Méga Track si mě získal na první pohled. Agresivní vzhled supersportu, monstrózní dvacetipalcová kola, na které jsou vzadu obuty salámy 325/50, to vše posazené zhruba o polovinu výš, než je u placatých aut spodkem olizujících retardéry zvykem. Ony na svou dobu nezvykle široké gumy však byly potřeba, Track má sice pohon všech kol, ale motor byl ve své době ekvivalentem menšího jaderného reaktoru. Šestilitrový dvanáctiválec původem od Mercedesu byl možná trochu otupen pouze čtyřstupňovou automatickou převodovkou, ale i tak stačilo jeho 394 koní a 570Nm na velmi slušné rychlosti. Přesto nečekejte zrychlení supersportu, celé tohle více než pět metrů dlouhé monster-coupé totiž váží zhruba to samé co mrakodrap, konkrétně téměř 2300 kilogramů.

Za tuto hmotnost mohou nejen rozměry, ale i zajímavé technické vychytávky. Například podvozek je výškově nastavitelný a to v rozmezí třinácti centimetrů. Běžná světlá výška je tedy 20 centimetrů, ale do terénu můžete auto zvednout až na 33 cm od země. To v kombinaci s pohonem všech kol a motoru uprostřed děla z Méga Tracku rychlého a zábavného cestovatele na jakémkoliv povrchu. Normálně však nemáte šanci tuhle věc potkat, snad kromě Monaca. Všechny skončily v klimatizovaných garážích sběratelů, protože se jich vyrobilo pouze pět.

Jediná škoda je, že všechny crossovery nejsou natolik zajímavé a že Francouzi již od staveb podobně charismatických nesmyslů upouštějí. Mega poté vyrobila ještě jeden trochu známý automobil, již nízký, placatý a mnohem lehčí supersport Mega Monte Carlo, který používal stejný motor jako Track, ale s šestistupnovým manuálem a pohonem pouze zadních kol.

[gallery]

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Vlčák
2. 4. 2012, 19:11

Hodně zajímavý, po vyslovení slova crossover mě většinou zamrazí v zádech, ale tohle je třetí vyjímka potvrzující pravidlo. Jinak na fotkách zadnice nemůžu spustit oči z těch světel které mi silně připomínají ty z Audi 80.

0
Ondra
2. 4. 2012, 19:29

Perfektní postřeh, po projetí Googlu to jsou z největší pravděpodobností opravdu světla z Audi :)

0
Nickson
3. 4. 2012, 07:45

... no a zrcátka jsou opět ta známá z Citroenu CX (stejně jako na McLaren F1, Jaguar XJ220 a dalších) :-)
Viděl jsem právě v Monaku tohle auto naživo a to se nedá popsat. Délka a šířka a světlá výška jsou asi jako Hummer H1 :-D
Párkrát se stím někdo účastnil dálkových soutěží, ale pokud vím tak se moc neprosadili.

0 reagovat
Martin
3. 4. 2012, 13:33

Mám pocit, že jsem někde četl, že jich bylo vyrobeno 15 :-) ale třeba do toho započítali i nějaké prototypy :-)

Jinak je to rozhodně auto, patřící na tyhle stránky a článek je super, škodajen, že nelze udělat test :-))

0 reagovat
Colombo
3. 4. 2012, 21:13

Eh, kam se na tohle hrabe Bondův Elan/ponorka. Fascinovaně civím na fotky znovu a znovu a..

0
Colombo
3. 4. 2012, 21:16

ehm Esprit

0 reagovat
Yurii
5. 4. 2012, 20:10

Připomíná mi to podobnou, sice méně charizmatickou ale v terénu o to brutálnější stvůru kterou je AMC Eagle Coupe, Jeden jezdí dokonce i u nás, předminulý rok jsem měl to štěstí pokecat s jeho tehdejším majitelem na Landruiserparty :)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte