Věřte tomu nebo ne, Volvo XC60 je v současné generaci na trhu už osmým rokem. A tak, jako na začátku své kariéry, je i dnes globálně nejprodávanějším modelem této značky. To je docela úspěch. Způsobeno to jistě bude zaprvé vhodným mixem vlastností, jenž je atraktivní pro širokou škálu lidí, ale svou troškou do mlýna jistě přispívá i design.
Automobilka si je vzhledovými kvalitami XC60 zjevně jistá, protože i když nyní představuje v pořadí už druhý facelift, měli byste práci od sebe rozeznat auto modelového roku 2026 a kousek z roku 2017, i kdybyste je postavili vedle sebe. Zjistili byste totiž, že tím největším rozdílem je nové diagonální žebrování masky po vzoru faceliftované XC90, jejíž test jste si mohli přečíst zde. K tomu už Volvo přidalo jen jiná kola, zatmavená zadní světla a nové barvy, to je vše.
Přijde vám to málo? A proč? Vždyť není nutné měnit něco, co funguje, ne? XC60 je pořád elegantní, důstojné a pohledné. Za mě jeho design stále parádně funguje. Vlastně přemýšlím, jestli se mi nějaké jiné prémiové SUV střední třídy líbí víc, a nějak mě žádné nenapadá. Jistě, je to věcí vkusu, ale když se tak podívám na české a evropské silnice, asi ve svém názoru nebudu úplně sám.
Podobně jako venku se ani uvnitř nic podstatného nezměnilo. Došlo zde jen k instalaci většího, 11,2” středového displeje s vyšším rozlišením, pozměněného čalounění, jiných dekorů a nových mřížek reproduktorů výborného audiosystému Bowers & Wilkins, jinak je vše při starém. A to je opět dobrá zpráva, protože maximálně útulný, pokojíčkový interiér XC60 potřeboval změnu ještě míň než vnější panely.
Takový zdrženlivý postup nejen že zrovna v případě trvající popularity XC60 dává docela smysl, on je i pro značku tradiční. Volvo je známé modelovou dlouhověkostí svých aut namísto neustálého chrlení dalších a dalších generací. Třeba taková dvoustovková řada se bez výraznějších povrchových úprav prodávala dvacet let a první XC90 dvanáct. Volvo svá auta vzhledově prostě příliš nemění.
Naopak technicky je ladí kontinuálně, což platilo už u řady 200 a platí to i dnes. Takže je logické, že ačkoliv XC60 vypadá stále stejně, technicky se posouvá dál. Nejvýznamnějším updatem je proto nové rozhraní multimediálního systému s názvem Volvo Car UX, které je díky platformě Snapdragon Cockpit, vyvinuté společností Qualcomm, předělané a oproti starší verzi více než dvakrát rychlejší a desetkrát svižnější v generování grafiky.
A to je zase dobrá zpráva, protože je-li něco na XC60, co přece jen kapku péče potřebovalo, bylo to právě uživatelské prostředí jejích multimédií, jež s přechodem na platformu od Googlu trochu utrpělo na přívětivosti ovládání. Nové řešení bude jistě lepší, protože by mělo být přehlednější, snadnější na obsluhu a více personalizovatelné. Už se těším, až si ho vyzkouším.
Ale nebojte, jen kvůli médiím nemusíte utíkat do showroomu pro poslední Volvo. Máte-li auto modelového roku 2020 a mladší, dostanete vzdáleným přístupem aktualizaci na nejnovější verzi systému také. Ani nemusíte mít XC60, dočká se ho i jakýkoliv jiný model. Automobilka chce tímto krokem prodloužit životnost svých starších vozidel, což je, dle slov jejích vrcholných představitelů, udržitelnější, než nutit majitele neustále pořizovat nové kousky.
Zkrátka, Volvo XC60 má své místo v nabídce této automobilky stále jisté. Facelift z letošního února jej jen, jako krém proti vráskám, o něco málo vizuálně omladil, což stačí, jelikož nějakou “plastickou operaci” toto auto vážně nepotřebuje. A to jediné, co si vyřešit zasloužilo – digitální prostředí, prošlo změnou výraznou. Tím pádem bych se vůbec nedivil, kdyby si svou pozici nejlépe prodáváného Volva světa udrželo i nadále.
Co si o minimalistickém faceliftu Volva XC60 myslíte vy? Přijde vám zdravé, že ho značka udržuje při životě déle, než je běžné u konkurence, a jen postupně dotahuje, nebo vám to připadá nudné a raději byste viděli už model nový? Dejte vědět v diskuzi.

























