načítám data...

Facelift Mercedesu Třídy V: Úspornější a luxusnější

Po pěti letech na trhu dostala třída V značky Mercedes-Benz facelift. Nejvíce změn se událo uvnitř, zvenčí budete hledat rozdíly obtížněji.

zobrazit celou galeriiNovinky: Facelift Mercedesu Třídy V: Úspornější a luxusnější

Ne snad, že by vzhled osobní dodávky, nebo také MPV, potřeboval nějakých zásadních změn. Třída V je na trhu od roku 2014 a vypadá stále svěže. Nedávno jsme ji prověřili v redakčním testu a zjistili, že se stále jedná o velmi konkurenceschopný stroj. Současně jsme zjistili, že bychom si přáli nový infotainment, který se nazývá MBUX. 

Facelift bohužel tuto změnu nepřinesl, tedy aspoň prozatím, dá se však očekávat, že systém přibyde v rámci modernizací s novým modelovým rokem. Jaké jsou tedy novinky?

Nejprve designové změny. Nový je přední nárazník s velkým vstupem vzduchu, verze AMG má pak novou čelní masku. Paleta laků se rozšířila o červený, modrý a šedý odstín, nově máme na výběr také další designy kol. Přibyl také další druh kožených potahů sedadel a dekor palubní desky v proužkovaném vzhledu již známém ze sedanů výrobce. Změnily se také výdechy ventilace. Celý interiér se tak přibližuje současné nabídce jiných modelů značky.

Zvláštní zmínku však zasluhuje další položka příplatkové výbavy interiéru. Tou je možnost nahradit druhou řadu sedaček za dvojici vpravdě luxusních křesel nejvíce připomínajích ta, která potkáte v první třídě letadel nebo soukromých tryskáčích. Elektricky polohovatelná sedadla s nastavitelnou podporou lýtek jsou vybavena masážní funkcí, chlazením i vyhříváním. Hlavovou opěrku doplňuje měkkoučký polštářek. Již tak velmi pohodlný šestimístný vůz nabídne další možnosti jak komfort na palubě ještě vylepšit. K tomu dopomůže také tišší jízda, o kterou se postará nový motor.

OM654, tak se jmenuje naftový čtyřválec, který se usadil pod kapotou vozu. Nejen, že slibuje o 13% nižší spotřebu paliva, ale také lepší kultivovanost. V250d produkuje 190 koní a 440 Nm točivého momentu. Nejzajímavější je však nová verze V300d, nabízející 239 koní a 500 Nm točivého momentu (530 v overboostu), která na stovku zrychlí za 7,9 sekund. S motorem spolupracuje nový devítikvalt 9G Tronic z dílen Mercedes-Benz.

Uvedené změny se kromě osobních dodávek třídy V týkají také obytných vozů řady Marco Polo a Marco Polo Horizon. 

Komu nafta nevoní, ten se může těšit na ženevský autosalon. Proč? Tam Mercedes představí svůj koncept EQV, rozšiřující portfolio elektromobilů s třícípou hvězdou. Více se dozvíte již 5. března.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mazda MX-5 NB 1,6i   1999
Mazda MX-5 NB 1,6i

1999 rok výroby
110 koní výkon
1 598 ccm objem

Lincoln Town Car  1986
Lincoln Town Car

1986 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Cadillac Brougham  1988
Cadillac Brougham

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Volvo S60 2.5 AWD 2007
Volvo S60 2.5 AWD

2007 rok výroby
210 koní výkon
2 521 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1977
Cadillac Fleetwood Brougham

1977 rok výroby
185 koní výkon
7 000 ccm objem