Nejinak je tomu i u verze Sport 380, která staví na základech staršího modelu Sport 350. Když se řekne, že novinka zhubla oproti stávající variantě o 25 kilogramů, možná si pomyslíte, že o nic nejde. Jenže při celkové hmotnosti auta, která činí 1076 kilogramů, i taková úspora něco znamená.
Krom toho se šetřilo hlavně na takových místech, aby bylo dosaženo co nejlepší centralizace hmoty. Nový je třeba přední spojler a ventilovaná kapota, odlehčení se dostalo také přítlačnému křídlu, difuzoru nebo zadním světlům, která jsou nově menší. Zadní sklo muselo z kola ven, místo něj je tu polykarbonát. Klasickou baterii nahradil li-ion akumulátor, sedadla jsou pouze karbonovými skořápkami a hmotnost se šetřila dokonce i na zadních brzdových kotoučích. Dalších 10 kilogramů lze ušetřit také na tom, že si objednáte lehký titanový výfuk místo klasického. Drobné změny v aerodynamice navíc vyústily v to, že Exige Sport 380 generuje při maximálce 140 kilogramů přítlaku.
A do toho je tu samozřejmě – jak již název napovídá – vyšší výkon. Kompresorem přeplňovaný šestiválec od Toyoty má sice pořád objem 3.5 litru, ale místo 350 koní umí teď rovnou 380 koní a 410 Nm točivého momentu. Nezávisle na tom, zda objednáte manuální převodovku s obnaženou kulisou, či automat s pádly pod volantem, budete akcelerovat z nuly na sto za 3.7 sekundy (pro Sport 350 to bylo 3.9 sekundy). Maximální rychlost pro manuál znamená 286 km/h, pro automat o něco slabších 273 km/h.
Co se ceny týče, nejedná se samozřejmě o nijak levnou záležitost. Ceny startují na částce 67 900 liber (2.1 milionu korun) a mezi příplatky se nachází spousta krásných a zajímavých věcí. Jmenovitě třeba brzdy AP Racing nebo paket Track Pack se stabilizátory Eibach a nastavitelnými tlumiči Nitron.

















piwel
24. 11. 2016, 08:44kdy že jsou ty Vánoce? a co na to Ježíšek? co? že to je skořápka, nesmysl, naprosto nepoužitelné auto a zabiju se v tom? no dobrá...tak teda až budu velký :D
sheogh
25. 11. 2016, 10:22Jeeeee... to chci! Vzdycky me bavily motokary :-)