načítám data...

ETV-1: Retro elektro

Kompaktní, dostupný elektromobil s dojezdem až 160 kilometrů, za cenu auta střední třídy. Ne, nebavím se o žádné novince, ale o projektu z poloviny osmdesátých let. A vy si můžete koupit jeho prototyp...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

S novým týdnem tu máme dalšího "bazarového snílka" ze zámoří (slibuju, že příště najdu něco z bližších krajin). Tentokrát jde o perfektní důkaz, že co je vzácné, ještě nutně nemusí být drahé. Pokusný elektromobil ETV-1, vzniklý ve spolupráci koncernu Chrysler a společnosti General Electric, totiž můžete mít v aukci bez vyhrazené ceny a vyvolávací cenou $3,000. Do konce zbývají přibližně dva dny, a nikdo zatím nepřihodil ani základní sumu. S trochou štěstí by se tak celá věc, včetně importu, mohla vejít do cenovky jen zlehka přesahující 100 tisíc korun.

A co byste za své peníze dostali? Především jistotu, že nikdo další na světě nemá takové auto jako vy. Dále unikátní aerodnamickou karoserii, pod kterou se pravděpodobně skrývá platforma K-Car, známá třeba z Chrysleru LeBaron nebo Dodge Aries. Z K-Car pochází také červený porno interiér.

Obvyklý čtyřválcový motor byl však nahrazen elektromotorem, systémem rekuperace elektrické energie a bateriemi. Ty jsou uspořádány do tvaru T, podobně jako v Chevroletu Volt. Vůz měl být schopný zrychlit z nuly na 50 km/h za 9 sekund, dosáhnout maximální rychlosti přibližně 100 km/h a urazit na jedno nabití 110 kilometrů v městském provozu nebo 160 kilometrů na dálnici. Na trh se měl dostat s cenovkou kolem pěti tisíc dolarů, v přepočtu na dnešní peníze tedy zhruba stejně jako Ford Focus.

Nakolik se podařilo splnit zadané parametry nevíme, s jistotou však zůstalo u pouhého jediného kusu. Což znamená, že pokud jej vydražíte, budete mít skutečné unikum. Která elektrická hlava se do toho vrhne?

Pokud už aukce zmizela, najdete její screenshot tradičně v galerii, spolu se staženými obrázky.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jo
Jolinar
27. ledna 2014, 18:45
0

Dival jsem se na tu aukci, ale pise se tam, ze auto neni pojizdne a ze potrebuje nove baterie :(
Kdyby bylo pojizdne a bylo v Evrope, tak bych do toho asi sel :-)
A mimochodem nemate tam nahodou chybu v tom, ze na dalnici uvadite delsi dojezd nez ve meste? Obvykle to byva opacne...

reagovat
BobAsh
27. ledna 2014, 18:51
0

Nevím, jestli je to chyba, ale ve zdrojovém článku to tak bylo...

Ja
Jaromír Vegr
29. ledna 2014, 09:15
0

to by byl opravdu pouze sběratelský kousek, protože to zde nikdo nepřihlásí do provozu. Pokud chce někdo elektromobil, který je zaregistrovaný, má české doklady a jezdí, tak jich mám pár skladem.

reagovat
BobAsh
30. ledna 2014, 16:06
0

Vzhledem k tomu, že jde o vehikl z konce 70. let a tudíž zcela očividně starší 30 let, dalo by se řešit přihlášení jako veterán - mimochodem, vážně bych rád viděl tváře veteránistů, když by tohle přijelo někam na sraz :)

BobAsh
30. ledna 2014, 16:14
0

Mimochodem, když už jsme to nakousli - co vlastně doma máte?



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem