Souhrnně vzato, nemáme ekologisty (neplést si s ekology) a zejména ty ekologické aktivisty moc rádi. Jsou to většinou prazvláštní individua, která se berou příliš vážně a myslí si, že svojí batikou na tričku spasí svět. Zpravidla se také jedná o obrovské pokrytce. Případem za všechny budiž náš oblíbený Leoš DiCaprio, který přiletěl sám soukromým tryskáčem na předávání Oscarů, aby tam všem vysvětlil, že by měli snižovat svojí ekologickou stopu a být zodpovědní za planetu. Nicméně k věci…
Občas může snažení vyústit ekologů do docela zábavné podívané. Jednu takovou scénku, za kterou by byli vděční i při Silvestru na Nově, předvedl jistý jedinec v montérkách se znakem Volkswagen, který narušil tiskovou konferenci německé značky.
Během toho, co Juergen Stackmann mluvil na pódiu vedle nového modelu Up! po faceliftu, přiběhla ona podivná postavička a už z dálky volala „Promiňte, mám tady nový Cheat Box (v hodně volném překladu Krabička na podvádění)“. Juergen citelně znervózněl a situaci nevylepšilo ani to, když si onen výtečník lehl pod Up! a začal instalovat krabičku s nápisem „Cheat Box“ pod přední nárazník. „Na tenhle určitě nepřijdou!“ vykřikoval při tom. Juergen se ho sice snažil ujistit, že Up! nepotřebuje opravu a že je to perfektní auto, ovšem to pan ekolog vetoval větou „Pan Müller říkal, že dokud na to nepřijdou, bude to v pohodě.“
Záhy byl už aktivista odváděn několika pány v obleku a za sebou zanechal značně nas*aného Juergena a jeho lehce zmatené a těžce pobavené publikum. O této legraci se bude mluvit asi ještě hodně dlouho…
A kdyby tu snad mezi námi byl někdo, kdo strávil poslední rok v jeskyni mimo dosah internetu, možná raději vysvětlím, proč se tohle celé vlastně odehrálo. Už někdy na přelomu let 2014 a 2015 bylo v mnoha dieselových modelech Volkswagenu odhaleno zařízení, které změnilo řízení motoru v případě, že u automobilu zaznamenalo měření emisí. Reálné emise během běžného provozu byly ale mnohonásobně vyšší, než být měly. Rozpoutal se gigantický skandál, který se do historie stihl zapsat jako Dieselgate a nikdo vlastně dosud pořádně neví, kolik to bude německou značku stát.
01. března 2016, 19:02
1
Trochu nefér, ale super. Stejně jako emisní šidítka...
02. března 2016, 00:56
0
Popravdě, lépe to snad ani nelze vystihnout :-)
02. března 2016, 02:28
0
Já bych si troufl odhadnout, že to bylo plánovaná součást představení.
Publicita je tím zaručena a bude se o automobilce a potažmo o představovaném modelu všude psát a mluvit. Navíc každý si podvědomě myslíme, že se VW napravil (ne z lásky k planetě, ale ze strachu před dalším skandálem) a tak by tato negativní reklama neměla firmě uškodit.