Tak je to tu zas. Evropským autem roku se opět stal předražený malý hatchback, který jezdí na baterky. Svět se definitivně zbláznil, automobilismus spěje do pekel a porotcům pod vlivem propagandy zelenají mozky. A nebo ne?
Narozdíl od Nissanu Leaf, který získal titul Evropského auta roku minulý rok, a který jsme nedávno testovali, je letošní vítěz, Opel Ampera, jen malý, předražený, ale už nikoliv nepoužitelný jako jediné auto v rodině. Ujet nějakých 50 elektrických kilometrů na jedno nabití může většině Evropanů stačit k tomu, aby téměř nikdy nemuseli tankovat. A generátor na palubě dělá z Ampery auto, se kterým se můžete bez problémů a stále velmi úsporně vydat i na stovky kilometrů dlouhou cestu…
Svým způsobem tak Ampera kombinuje dva miláčky Zelených hlav, Prius a Leaf. Nabízí praktickou použitelnost prvního spolu s možností čistě elektrického provozu toho druhého. A i když jízda čistě na elektřinu nemusí z globálního hlediska dávat příliš smyslu (uhelné elektrárny, plynové elektrárny, však to znáte…), dává spoustu smyslu z hlediska lokálního – od nulových emisí, přes absenci hluku až točivý moment od nulových otáček nebo prostý fakt, že máte "to elektrické auto".
Stojí to všechno za zhruba milion, který Opelu zaplatíte? Myslím, že pokud jste nadšenec do nových technologií, tak nepochybně. Stojí to ale za to, abyste obětovali možnost vyměnit přibližně stejné peníze za stylový, zábavný, (relativně) praktický, v terénu schopný a úžasně pohodlný Range Rover Evoque? Podle mě ne a pro mě osobně je Autem roku 2011 právě Evoque. I když Ampera si zaslouží přinejmenším čestné uznání…
Co si o tom myslíte vy?
05. března 2012, 22:05
0
Elektromobily ano, ale až tato technologie dozraje do konkurenceschopnosti konvečním vozům se spalovacím motorem. Zatím je ještě příliš brzo ... snad za dalších 20 let. Ještě, že máme ty staré dobré "ojetiny".
06. března 2012, 00:16
0
Nezávidím budoucím generacím. My si ještě spoustu let můžeme užívat (pokud na to máme:-)), ale kdo se narodí za 50 let, ten už třeba bude jen snít o tom, jaké to je projet se autem, které má výfuk a zvuk.
A nebo začne z nebe pršet LSD a ropa a všechno bude úplně jinak :-D
06. března 2012, 09:41
0
Ampera mi z hlediska pohonu dává ješě celkem smysl. Nicméně za šoučasných technologií je elektrické auto, dle mého, nesmysl. Navíc si nějak nedokážu představit zábavu za volantem el. auta...
06. března 2012, 20:21
0
Nikde nevidím technické parametry, ale když se koukneš na net, tak existuje i pár aut postavených třeba na sprinty a tam s prstem v nose požírají, nač se podívají. On totiž ten elektromotor má krouťák tam, kde se hodí - dole. Je mi jasné, že tohle tak výkonný motor nedostane, ale i tak to může být zajímavé svezení.
Ehm, kolik že stojí Tesla Roadster?
07. března 2012, 20:31
0
Jo, to máš pravdu. Elektromotor je super věc. Problém elektrických aut ale není právě ten elektromotor ....
06. března 2012, 14:31
0
No, ne že by se mi Ampera zrovna 2x líbila, ale asi bych splňoval její základní zákaznické předpoklady - dojíždím denně 45 km a mám i v práci k dispozici zásuvku :-)) ale mega nedám :-) i kdybych ho náhodou měl :-))
Ale o víkendu jsem se dokonale odreagoval s jedním elektromobilem :-) SAAB 9 5 4x4 - nekonečné poverslide, jeden driftík za druhým, no paráda :-) jen mne ve větru zábly ruce na vysílačce :-D
06. března 2012, 17:27
0
Ať si kdo chce co chce říká, pro mě je stejně autem roku Porsche 911 991.:-) Navíc novinářské ankety už v mnoha případech ukázaly, že auto roku nemusí být právě nejlepší volbou ať do servisních nákladů, i když za srdce chytne (Alfa 156 - auto roku 1998 ČR), nebo nejlevnější koupí ve srovnání s kompletním portfoliem automobilového trhu (Nissan GT-R - International Car of the Year 2009), i přesto že ve své třídě nabízí nejlepší poměr cena/schopnosti.