načítám data...

Elektromobil roku?

Tak je to tu zas. Evropským autem roku se opět stal předražený malý hatchback, který jezdí na baterky. Svět se definitivně zbláznil, automobilismus spěje do pekel a porotcům pod vlivem propagandy...

Zobrazit galerii

Tak je to tu zas. Evropským autem roku se opět stal předražený malý hatchback, který jezdí na baterky. Svět se definitivně zbláznil, automobilismus spěje do pekel a porotcům pod vlivem propagandy zelenají mozky. A nebo ne?

Narozdíl od Nissanu Leaf, který získal titul Evropského auta roku minulý rok, a který jsme nedávno testovali, je letošní vítěz, Opel Ampera, jen malý, předražený, ale už nikoliv nepoužitelný jako jediné auto v rodině. Ujet nějakých 50 elektrických kilometrů na jedno nabití může většině Evropanů stačit k tomu, aby téměř nikdy nemuseli tankovat. A generátor na palubě dělá z Ampery auto, se kterým se můžete bez problémů a stále velmi úsporně vydat i na stovky kilometrů dlouhou cestu…

Svým způsobem tak Ampera kombinuje dva miláčky Zelených hlav, Prius a Leaf. Nabízí praktickou použitelnost prvního spolu s možností čistě elektrického provozu toho druhého. A i když jízda čistě na elektřinu nemusí z globálního hlediska dávat příliš smyslu (uhelné elektrárny, plynové elektrárny, však to znáte…), dává spoustu smyslu z hlediska lokálního – od nulových emisí, přes absenci hluku až točivý moment od nulových otáček nebo prostý fakt, že máte "to elektrické auto".

Stojí to všechno za zhruba milion, který Opelu zaplatíte? Myslím, že pokud jste nadšenec do nových technologií, tak nepochybně. Stojí to ale za to, abyste obětovali možnost vyměnit přibližně stejné peníze za stylový, zábavný, (relativně) praktický, v terénu schopný a úžasně pohodlný Range Rover Evoque? Podle mě ne a pro mě osobně je Autem roku 2011 právě Evoque. I když Ampera si zaslouží přinejmenším čestné uznání…

Co si o tom myslíte vy?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ma
Martin Zajíc
05. března 2012, 22:05
0

Elektromobily ano, ale až tato technologie dozraje do konkurenceschopnosti konvečním vozům se spalovacím motorem. Zatím je ještě příliš brzo ... snad za dalších 20 let. Ještě, že máme ty staré dobré "ojetiny".

reagovat
ea
ease
06. března 2012, 00:16
0

Nezávidím budoucím generacím. My si ještě spoustu let můžeme užívat (pokud na to máme:-)), ale kdo se narodí za 50 let, ten už třeba bude jen snít o tom, jaké to je projet se autem, které má výfuk a zvuk.

A nebo začne z nebe pršet LSD a ropa a všechno bude úplně jinak :-D

reagovat
Ne
Nedy
06. března 2012, 09:41
0

Ampera mi z hlediska pohonu dává ješě celkem smysl. Nicméně za šoučasných technologií je elektrické auto, dle mého, nesmysl. Navíc si nějak nedokážu představit zábavu za volantem el. auta...

reagovat
Tr
Trinom
06. března 2012, 20:21
0

Nikde nevidím technické parametry, ale když se koukneš na net, tak existuje i pár aut postavených třeba na sprinty a tam s prstem v nose požírají, nač se podívají. On totiž ten elektromotor má krouťák tam, kde se hodí - dole. Je mi jasné, že tohle tak výkonný motor nedostane, ale i tak to může být zajímavé svezení.

Ehm, kolik že stojí Tesla Roadster?

Pa
Patrik
07. března 2012, 20:31
0

Jo, to máš pravdu. Elektromotor je super věc. Problém elektrických aut ale není právě ten elektromotor ....

Ma
Martin
06. března 2012, 14:31
0

No, ne že by se mi Ampera zrovna 2x líbila, ale asi bych splňoval její základní zákaznické předpoklady - dojíždím denně 45 km a mám i v práci k dispozici zásuvku :-)) ale mega nedám :-) i kdybych ho náhodou měl :-))
Ale o víkendu jsem se dokonale odreagoval s jedním elektromobilem :-) SAAB 9 5 4x4 - nekonečné poverslide, jeden driftík za druhým, no paráda :-) jen mne ve větru zábly ruce na vysílačce :-D

reagovat
Pa
Pavel
06. března 2012, 17:27
0

Ať si kdo chce co chce říká, pro mě je stejně autem roku Porsche 911 991.:-) Navíc novinářské ankety už v mnoha případech ukázaly, že auto roku nemusí být právě nejlepší volbou ať do servisních nákladů, i když za srdce chytne (Alfa 156 - auto roku 1998 ČR), nebo nejlevnější koupí ve srovnání s kompletním portfoliem automobilového trhu (Nissan GT-R - International Car of the Year 2009), i přesto že ve své třídě nabízí nejlepší poměr cena/schopnosti.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem