Při příležitosti právě probíhajícího veletrhu EICMA v Miláně (to je taková Ženeva pro motorky), vyšla italská značka Ducati s něčím, co svět ještě neviděl. Jedná se o vůbec první sériově vyráběnou motorku, jejíž šasi je kompletně celé z karbonu. Z lehkého materiálu je vrchní monokok, do kterého je vlisován hliníkový krk řízení, podsedlový rám a dokonce i jednostranná kyvná vidlice. Z karbonu jsou taky obě kola a podstatným stavebním a pevnostním prvkem je zde motor.
Ó ano motor. Dvouválec do L se čtyřventilovou technikou nese příznačný název Superquadro a z jeho útrob hřmí skrz výfukový systém Akrapovič 215 koní výkonu, přístupných v 11 tisících otáčkách. A to všechno prosím na směšně nízkou hmotnost, která činí u verze s evropskou homologací 167 kilogramů s náplněmi, bez benzínu. Ten se lije do hliníkové nádrže
O odpružení se potom stará plně nastavitelný podvozek Öhlins, přičemž zadní tlumič dostal titanovou pružinu kvůli šetření cenných gramů. Brzdový systém z komponentů Brembo sestává vpředu ze dvou 330 mm kotoučů a jednodílných brzdičů, ovládaných radiální pumpou. Na již zmíněných karbonových kolech jsou obuty pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP.
Už i v motorkách se dokonce zabydlela spousta jízdních asistentů. 1299 Superlegera ukrývá ve svých útrobách řídící jednotku se šestiosým gyroskopem, která ovládá nejen ABS reagující na náklon a kontrolu prokluzu, ale také Ducati Slide Control pro kontrolované „driftování“ a Ducati Power Launch pro co nejrychlejší rozjezd. Co nejrychlejší řazení zase zaručuje použití obousměrného Quick Shiftu, takže není potřeba ani pouštět plyn, natož mačkat spojku. Na palubě je i závodní telemetrie Ducati Data Analyzer+.
Ruku na srdce, tohle je jedna z nejúchvatnějších motorek, která kdy spatřila světlo světa. Jen mrkejte na to video. No není to nádhera?
Ještě než se zeptáte – ne, není to vůbec, ale vůbec levné. Ducati vyrobí limitovanou edici 500 kusů, z nichž každý vyjde vyvoleného zákazníka na bezmála dva miliony korun. Holt první motorka s karbonovým šasi prostě nemůže být úplně pro každého.















Andy
8. 11. 2016, 18:24nádhera...sice nejsem úplně příznivcem kapotovaných motorek, ale tohle je paráda :) ..jen škoda, že ve videu nejde slyšet zvuk desmo motoru, tak typického pro Ducati.
Mírus
8. 11. 2016, 19:54Název článku opravdu sedí. Čistě racionálně: 1299R je o jeden meloun levnější a 6 kg těžší. Mašiny mám rád a tento kousek se mi taky líbí, minimálně kvůli té vymazlenosti řešení a pokrokové konstrukci převedené do (malo)série. Přijde mi divný, že nemá karbonové kotouče.