načítám data...

Corvette s motorem uprostřed spatřena. Bude to superCadillac?

28. června 2016, 21:39 3 komentářů Vojta Dobeš

Je možné, že bájná Corvette s motorem uprostřed ve skutečnosti přijede pod značkou Cadillac? Dávalo by to docela smysl...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Corvette s motorem uprostřed je něco jako lochneska. Mluví se o ní už někdy od druhé či třetí generace slavného sporťáku (takže nějakého půl století), ale nikdo ji nikdy neviděl a nikdy se nakonec nedostala do výroby. Tedy, až dosud. Nyní se zdá, že byl bájný stroj poprvé vyfotografován na testovacím okruhu GM . Jeho existence ale vyvolává více otázek než odpovědí. Opravdu chce GM poslat Corvette C7 do výslužby už po pár letech? Smíří se zákazníci s tím, že zavazadlový prostor bude obětován jízdním vlastnostem? Mohla by snad motor uprostřed dostat jen vrcholná verze ZR1, zatímco “obyčejné” Corvette by ho měly stále vpředu?

Dnešní článek na Autoblog.com však přichází se zajímavou a logicky velmi dobře zdůvodněnou alternativou. Možná, že teleobjektivy špionů ve skutečnosti nezachytily Corvette s motorem uprostřed, ale nový supersport od Cadillaku.

Může být nové auto ve skutečnosti pokusem Cadillaku posílit svou image supersportem?

Dávalo by to smysl hned z několika důvodů:

Za prvé, typický zákazník Corvette je zvyklý na tradiční uspořádání a pochvaluje si obrovský kufr, který snadno pojme dvoje golfové hole. A nechce platit příliš mnoho peněz – motor uprostřed by Corvette poslal cenově o mnoho výše a na to zákazníci Chevroletu nejsou připraveni. Kromě toho by Camaro nedokázalo zaplnit vzniklý prostor.

Za druhé, vývoj šasi s motorem uprostřed jen pro nejvyšší verzi Corvette (což je druhá varianta) by byl příliš drahý.

Za třetí, Cadillac nutně potřebuje posílit image a supersport s motorem uprostřed je přesně ten typ vozu, který by k tomu mohl pomoci. Navíc již podobnou strategii použilo Audi v době, kdy byl jeho šéfem Johan de Nysschen, tedy dnešní šéf značky Cadillac.

Jak by tedy mohl takový supersport od Cadillaku vypadat? To vlastně ani není těžké si představit, stačí se podívat na starý koncept Cadillac Cien z roku 2002. I dnes vypadá působivě a futuristicky. Dejte mu něco ze současného designového jazyka značky, za sedačky vecpěte dvakrát přeplňovaný osmiválec, který se má stát pohonnou jednotkou nejvyšší verze modelu CT6. A dostanete auto, které by pro značku mohlo udělat to samé, co pro Audi udělala R8…

Otázkou zůstává – měl by Cadillac vyrábět supersporty? Nebo by se měl držet usedlých luxusních korábů? Vrcholná značka GM měla, narozdíl od konkurenčního Lincolnu, vždycky pověst průkopníka nových technologií. Ale je supersport opravdu jejich správnou ukázkou? Dokážete si představit, že byste vlastnili placaté sportovní auto od Cadillaku?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Aleš
30. června 2016, 07:09
1

Alespoň mě by takový Cadillac dával smysl. A pokud bide alespoň vypadat jako Cien. A pak by taky mohly vyrábět velký čtyřsedadlový convertible a velké coupe. Něco jako koncepty Elmiraj a Ciel.
http://cdn.johnywheels.com/2015/12/04/cadillaccielconcept-l-7c6a704710dd8f9d.jpg
http://cdn.boldride.com/cadillac/2013/cadillac-elmiraj-concept.2000x1333.Aug-16-2013_07.10.55.204520.jpg

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. června 2016, 07:45
1

Elmiraj jsem viděl naživo v Ženevě a musím říct, že to je fakt pecka. Kéž by něco takovýho dotáhli do sériový podoby.

Aleš
30. června 2016, 13:30
0

Já mám Elmiraj dokonce doma. Bohužel v 1:65 od Hot Wheels.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem