To auto vypadá pořád tak skvěle a přitom už mu táhne na důchod. Je neuvěřitelné, ale FIA homologace Cobry je tu s námi 50 let a to se musí oslavit.
Společnost Shelby American je bezesporu jedním z duchovních pokračovatelů původních AC/Shelby Cobra, (přestože například "pravé" AC Cobry Mk.VI se teď vyrábějí Německu, nicméně ty zase nemají práva na jméno "Shelby") který vyrábí vozidla ve věrné, původní podobě a svůj výroční model představuje na aukci vozů Barrett-Jackson Collector Car Auction, která se koná v Arizoně a každým rokem posouvá ceny sběratelských automobilů dál a dál od dosahu běžného smrtelníka.
John Luft, prezident Shelby American, označuje Cobru 289 FIA za jedno z nejdůležitějších aut v americké závodní historii, koneckonců jména jako Phill Hill nebo Ken Miles nejsou neznámá. K 50. výročí bude vyrobeno 50 kousků Cobry s blanyktně modrou barvou Viking a žluto-bílýmí doplňky. Všechny tunery jistě zaujme závodní obutí, které je vskutku nízkoprofilové. Cena výroční edice je však dosti brutální, neboť zákazník zaplatí 94 995 dolarů za karoserii ze sklolaminátu, popřípadě dokonce 159 995 pokud zvolí aluminiovou alternativu. A asi se sluší zmínit, že se jedná pouze o cenu skeletu, jež na implementaci své V8 teprve čeká…
Naštěstí jsou tu i firmy jako Superformance z JAR, kteří vám postaví nebo jako stavebnici dodají krásnou repliku, případně Factory Five, kde vám dodají o něco méně věrnou, ale po technické stránce vylepšenou a hlavně mnohem, mnohem levnější Cobru. – pozn. rýpavý BobAsh
Mimochodem, zajímají publikum Autíčkáře repliky Cobry? Chtěli byste si přečíst něco o tom, co taková věc obnáší? Přeci jen, o replikách Lotusu Seven/Caterhamu píše každý, ale Sedmička nemá osmiválec…








František Čáslavský
20. 1. 2014, 15:33Jsem za článek o replikách Cobry!
Nedy
20. 1. 2014, 18:33Článek o replikách Cobry by zajímal. Mimochodem, někdo tu dával odkaz na blog o stavbě repliky Porsche a taky super...
j3rry
21. 1. 2014, 05:36Určitě. Jsem pro!