načítám data...

Clarkson, Hammond a May už spolu ve studiu neposedí

Studiový stan, testovací dráha, hosté a "upovídaná ulice" - to vše se zítra na obrazovkách objeví naposledy.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond se ve studiu pořadu o autech scházejí již bezmála sedmnáct let. Před diváky zde uvádějí předtáčené segmenty, diskutují, zpovídají slavné osobnosti a vtipkují, ať už pod hlavičkou BBC, nebo Amazonu. Tomu je ale nyní konec, čtrnáctá epizoda třetí série, jež má premiéru zítra, bude posledním Grand Tourem v klasickém “studiovém” formátu.

S trojicí stárnoucích moderátorů se budeme na obrazovce vídat i nadále, v dalších sériích Grand Touru nás ale čekají už “jen” cestovatelské speciály. Ano – stejně jako valná většina diváků, i já mám speciály raději, než obyčejné epizody. I tak mi ale bude pár věcí “ze stanu” chybět.

S novým formátem bez studia totiž nepřijdeme jen o improvizované rozhovory a vtipkování, ale i o další klasické rysy pořadu. Budeme se muset rozloučit třeba i s měřenými koly na “Eboladromu”, které nabídly šikovné srovnání jednotlivých testovaných aut. Snad to ale neznamená, že z obrazovky zmizí i sympatická testovací jezdkyně Abbie Eaton. Ta se totiž objevuje i ve speciálech, vzpomeňme třeba na její závodnický výkon v Renaultu 9, kdy s pouhým dvouminutovým náskokem ujela trojici mnohasetkoňových kupé.  

Nejvíc mě ale mrzí to, že se nedočkáme dalších segmentů o historii. Jen v poslední sérii nám naservírovala trojice moderátorů hned několik skvělých kousků. Dickie Atwood se ve svých devětasedmdesáti letech znovu posadil do Porsche 917 a v závodě dal pořádně zabrat nové 911 GT2RS, Jeremy Clarkson vyzpovídal Waltera Rohrla ve skvělém dokumentu o rallyovém vítězství Lancie nad Audi Quattro v roce 1983 a Richard Hammond důstojně zavzpomínal na talentovaného jezdce Jima Clarka. 

Právě u těchto tří krátkých filmů bylo dobře vidět, že moderátoři mluví o něčem, co je fascinuje a co mají rádi. Na první pohled možná trochu nezajímavá historická témata ožívají a díky tučnému rozpočtu se ve snímcích objevují autentické legendární vozy a skuteční pamětníci. Možná je tam na poměry tří britů trochu málo vtipkování, ale já osobně považuji právě tyto části za vrchol celé série. A moc mě mrzí, že se dalších už asi nedočkám.

A co nás čeká v posledním díle? S názvem “Funeral for a Ford” je jasné, že hlavní prostor dostanou vozy s modrým oválem ve znaku. Po Eboladromu se bude prohánět Sierra Cosworth, Clarkson zavzpomíná na Ford Cortina, svou chvilku slávy si užije i Mondeo a dočkáme se prý i důstojného rozloučení s natáčecím stanem. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sn
Snopy
11. dubna 2019, 19:40
0

Úplne súhlasím. Aj keď verím, že legendy motorizmu dokážu vsunúť aj niekde do špeciálu.
Mne osobne bude chýbať Conversation street, kde chytili ten starý dobrý feeling a robili si prdel jeden z druhého.
Som zvedavý ako to bude vyzerať, keď bude celá séria špeciálov. Predsa len, keď ich bolo menej človek sa na ne viac tešil. Proste si nemyslím, že iba špeciálmi dokážu utiahnuť sériu. Každopádne budem na daľšiu sériu zvedavý a nechám sa prekvapiť.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem