Jenže není všem dnům konec. Vedle toho, že aktuální generace C5 po faceliftu žije coby model pro čínský trh (na obrázku), plánuje se podle šéfky Citroenu Lindy Jackson dokonce i návrat na trh evropský. Ten však nenastane dříve, než v roce 2020, kdy se objeví zbrusu nová generace.
Do té doby má Citroen na práci něco úplně jiného, a sice přípravu nových modelů pro samostatně stojící „luxusní“ značku DS. Právě největší DS 5 nahradila C5 v pozici vlajkové lodi, ačkoliv o pokroku se zde mluvit rozhodně nedá. Místo praktického velkého sedanu a kombi, přišla totiž DS 5 jako dost nepraktický kříženec několika různých kategorií a místo zmiňovaného špičkového podvozku s hydropneumatickými „koulemi“, disponuje DS 5 pasivním podvozkem a zadní nápravou s vlečenými rameny. Žádná sláva popravdě.
V C5 tedy vkládáme velké naděje, neboť jak bylo poodhaleno již dříve, Citroen se chce vrátit k plavným a pohodlným autům, ovšem výrazně jednodušší a levnější cestou. Hydropneumatické podvozky tedy nahradí nově vyvinuté tlumiče s hydraulickými dorazy, sedadla z paměťové pěny a také pružné spoje karoserie, přenášející méně otřesů. Všechny tyto technologie si Citroen nechá výhradně pro sebe a další značky PSA – tedy Peugeot a Opel, je používat nebudou.
Než však na evropský trh přijde C5, objeví se do té doby ještě dvě novinky. V roce 2018 totiž očekáváme SUV C5 Aircross a také novou generaci středně velkého sedanu Peugeot 508.
19. září 2017, 21:58
0
Doufám, že bude znovu správně Citroënovsky pohodlná a designově zajímavá, protože upřímně řečeno, kvůli ničemu jinému si ji lidé nekupovali.
21. listopadu 2017, 16:23
0
ME-GA pěkné! Citroen v poslední době s designem fakt válí: Viděli jste tohle? http://citroen.carling.cz/aktuality/citroen-experience-concept-ziskal-oceneni-na-prehlidce-chantilly-arts-elegance-richard-mille-2017
Vídím v té značce budoucnost dopravních prostředků. Snad to EU nepo....