Práce na první generaci začaly již v roce 1963 a celý projekt vzniknul především jako odpověď na konkurenční Mustang. Recept byl prakticky stejný. Vzít elegantní, sportovní kupé, nacpat ho výkonnou technikou a přidat široké spektrum možností. Ačkoliv první Camaro oproti Mustangu technicky nijak nezaostávalo, prodeje u Chevroletu nikdy nedosahovaly těch hodnot, jaké zaznamenávali u Fordu.
Lehce ve stínu Mustangu bylo Camaro prakticky celý svůj život. Druhá generace přišla v roce 1970, třetí v roce 1981 a čtvrtá generace v roce 1993 už připomínala spíše supersportovní Corvette, než původní vizi pony sporťáku. Ani tato transformace ale nezaručila úspěch a tak Camaro směřovalo k tomu, že bylo v roce 2002 odstřiženo a zrušeno bez dalšího nástupce.
Možné znovuobjevení Camara napověděl Chevrolet až v roce 2006, kdy představil Camaro Concept. Vize retro sportovního kupé uchvátila celý svět a tak si Camaro zahrálo v Transformers a následně se v roce 2009 objevilo jakožto produkční verze páté generace. Od té doby se Camaru daří výrazně lépe, než před patnácti lety a loni nová, celkově šestá generace, je bez okolků označována za nejlepší Camaro historie.
A jelikož se Camaro dočkalo významného výročí půlstoletí, nabídne Chevrolet na rok 2017 speciální edici. V rámci paketu 50 Anniversary Edition dostanou zákazníci šedý lak Nightfall Grey, doplněný o černé a oranžové pruhy, oranžové brzdiče a také několik speciálních odznaků, včetně pokliček kol. Camaro ve speciální edici je možné objednávat ve vrcholné verze s osmiválcem 6.2 litru, nebo s kontroverzním čtyřválcovým turbomotorem o objemu 2 litrů.
04. října 2016, 20:27
0
Nové Camaro sa mi moc páči. Nieje také "revolučné" ako nový Mustang, skôr je to evolúcia predchodcu, ale pôsobí na mňa zatiaľ veľmi dobre. Škoda že som zatiaľ u nás žiadne nevidel... :P