Klasický fullsize sedan na rámu a s pohonem zadních kol se už, bohužel, vydal za dinosaury do říše zapomnění. Poslední Mohykáni v podobě Fordu Crown Victoria a Lincolnu Town Car sice vydrželi až do roku 2011, ale již od roku 1996 byly (spolu s dalším sourozencem, Mercury Grand Marquis) na trhu bez přímé konkurence. Pouhých šest let poté, co nahradil tradiční hranaté krabice s traverzami místo nárazníků novými, aerodynamickými modely, totiž koncern General Motors v roce 1996 ukončil výrobu fullsize sedanů v texaském Arlingtonu, aby uvolnil místo pro výdělečnější fullsize SUV Tahoe a Suburban.
V oněch šesti modelových ročnících ale vznikly výjimečné vozy, které si neobvykle brzy získaly postavení "klasiků". Nejslavnějším z nich je samozřejmě Impala SS - sportovní verze Chevroletu Caprice, vyráběná v letech 1994-1996 a kromě policejního motoru a podvozku vybavená také (ve většině případů) černým lakem a nezapomenutelným sloganem "Lord Vader, your car is ready". Často se vzpomíná i na Cadillac Fleetwood – až do příchodu nové vlajkové lodi poslední velký RWD Cadillac, navíc v posledních letech vybavený jen o něco slabší verzí "policejního motoru" (nebo také "motoru z Corvette"), alias druhou generací Chevy Small Blocku, označovanou jako LT-1. Na dnešní poměry je nějakých 260 koní z objemu 5,7 litru poněkud legrační, ale ve srovnání se stočtyřicetikoňovými pětilitry, montovanými do obřích Cadillaků ještě na konci 80. let, to bylo něco fantastického.
sedan pro důchodce s motorem z corvette – a může existovat lepší jméno, než "roadmaster"?
Uprostřed mezi těmito dvěma však stál ještě jeden, dnes již téměř zapomenutý a přesto výjimečný model – Buick Roadmaster. Se stejným motorem jako Fleetwood byl na svoji dobu velmi svižný (nezapomeňte, že kromě 260 koní nabízel také téměř 450 Nm), díky rámové konstrukci a jednoduché technice téměř nezničitelný, díky obřím rozměrům fantasticky pohodlný a díky modernímu designu výjimečný. A navíc, může existovat nějaké víc cool jméno než Roadmaster?
Takže tu máme takový "sedan pro důchodce", vybavený ale motorem z tehdejší Corvette. A v případě auta z tohoto inzerátu na našem spřáteleném serveru, je to navíc "punkový sedan pro důchodce". Pokud dbáte na nablýskaný lak a perfektní stav, asi vás tenhle Roadmaster úplně nenadchne. Jeden z předchozích majitelů ho nechal dlouhá léta stát bez povšimnutí na ulici, což se poněkud podepsalo na stavu bižuterie, a ani s běžnou údržbou to nebylo slavné. Nicméně poslední dva majitelé (z nichž oba znám osobně) věnovali spoustu času a peněz tomu, dostat ho do technicky použitelného stavu a v současnosti je používán ke každodennímu ježdění. Pokud vám "punkový" vzhled nevadí, můžete ho navíc mít opravdu za hubičku – v západní Evropě i v Americe se tahle auta prodávají mnohem dráž. O tolik dráž, že by tahle koupě možná mohla dávat smysl i s výhledem na budoucí renovaci… případně stavbu nějakého více či méně šíleného customu. Čím dál víc lidí totiž začíná objevovat kouzlo těchto velkých sedanů z devadesátých let, a můžu vám s jistotou říct, že levnější už nebudou…
Aktualizace 27. 1. 2014: Po zveřejnění trvalo jen pár dní a Roadmaster změnil majitele. Gratulujeme k úspěšnému prodeji i nákupu! Pokud jste si nestihli prohlédnout inzerát před jeho zneaktivněním, najdete ho jako screenshot v galerii.
24. ledna 2014, 23:32
0
sakra, tyhle káry mne vždy táhly, a můj zaměstnavatel zas krafe něco o krizi a snížil vejplaty :-(
25. ledna 2014, 09:02
0
A za kolik je?
25. ledna 2014, 11:28
0
Momentalne za 60.
25. ledna 2014, 13:04
0
no za pakatel :-( než je dám dohromady, bude fuč :-( a tohle by mi i polovička schválila :-(
25. ledna 2014, 16:56
0
Milujem tieto full-size sedany a ta cena je vazne perfektna! Nebyt sprostej prihlasovacej dane na Slovensku, tak uz pre neho idem. Ale dat dalsich cca 47OOOKč za prihlasenie jednoducho odmietam.
26. ledna 2014, 18:59
0
napsat na kamaráda v česku
27. ledna 2014, 09:16
0
Ziadneho na tolko doveryhodneho nemam ;)
26. ledna 2014, 17:41
0
Moje žena říká, že už je vyděšená. :-) Ta cena je fakt lákavá, ale v tuto chvíli nevím co s ním...