M4 GT4 je celkově třetím přírůstkem do nabídky továrních závodních vozů mnichovské automobilky, určeným pro zákaznické týmy. Novinka se staví mezi stávající M235i Racing a vlajkovou loď M6 GT3, která stojí v závodní hierarchii ještě o stupínek výš.
Přibližně 20 tisíc testovacích kilometrů na okruzích a dlouhé hodiny v aerodynamickém tunelu stojí za vznikem vůbec nejostřejší sériové M4, kterou lze za peníze pořídit. Auto dostalo nastavitelné závodní odpružení, nově vyvinutý přední spojler, obří zadní přítlačné křídlo a taky brzdy AP Racing z již zmiňované M6 GT3. Aby se ušetřila cenná deka, nahradila klasickou kapotu kapota karbonová a z uhlíkových vláken jsou i dveře. Jaká je však výsledná úspora hmotnosti, to bohužel nevíme.
Za dveřmi bychom tradiční interiér hledali pochopitelně marně. Místo něj tu máme bezpečnostní klec splňující všechny patřičné předpisy, jednu závodní skořepinu a pár nezbytných čudlíků a kroutítek. Jinak tu není nic, co by závodního jezdce vyrušovalo od jeho práce – od závodění.
Pohonné ústrojí, tvořené přeplňovaným řadovým šestiválcem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, zůstalo v základu stále stejné. Výsledný výkon však BMW neuvádí. K autu místo toho dodává jednoduchý systém, kterým lze vybrat jednu z přednastavených konfigurací a určit si tak výkon a průběh točivého momentu přesně podle konkrétních potřeb.
Vývoj auta ještě definitivně neskončil a své první ostré nasazení si M4 GT4 zažije již za pár dní, kdy pod taktovkou továrních jezdců BMW absolvuje vytrvalostní závod Nürburgring 24 Hours. K zákazníkům dorazí nový závodní speciál na sezónu 2018, a kdybyste si náhodou chtěli zazávodit, připravte si 169 000 euro (4 473 000 korun).
27. května 2017, 15:40
0
Nebojím se zatím má Rapida pro petrolheady ve speciální edici Magnus Walker. A Passata v kombíku v ropě na hlínách v obligátní corporate white. Na M4 se podle všeho nechystá. Možná tak na tu dálnici v Maďarsku až pojede na Balaton;)