načítám data...

BMW ukazuje fešácké SUV X2

26. října 2017, 15:24 1 komentářů Dominik Valášek Novinky

Jeden by sice řekl, že BMW už mezi X1 a X3 nepotřebuje další malé SUV, ovšem někdo v Mnichově zcela očividně nesouhlasí.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Už je to tak, máme tady další kompaktní SUV do segmentu, který je patrně nafukovací. Jenže přestože můžeme o smysluplnosti X2 vést sáhodlouhé debaty, faktem je, že tahle novinka prostě nevypadá ani trochu špatně. Oproti X1 a X3 je totiž tak nějak atletičtější, svalnatější…prostě hezčí. A navíc se z ní nikdo nesnažil udělat kupé.

X2 stojí na základech X1, se kterou má přesně stejný rozvor. Převisy karoserie jsou však kratší, takže je nový model dokonce o pár centimetrů menší, než X1. Ledvinky v přední části jsou sice velké, ale už nepůsobí tak monstrózně, jako u loňského konceptu. Zamračená světla samozřejmě zůstala, a pokud se nebojíte připlatit, mohou být i plně LED, stejně jako ta zadní.

Kola nabírají velikosti v rozsahu 17 až 20 palců a v nabídce se objeví i nezbytný aerodynamický paket s agresivními nárazníky, střešním spojlerem a dalšími drobnostmi.

Uvnitř se X2 nijak nevymyká soudobé bavorácké produkci. Interiér pro pět asi nebude z nejprostornějších, nicméně zpracování by mělo být klasicky na úrovni a jakmile dojde na stěhování, při sklopených sedadlech pojme X2 až 1400 litrů zavazadel.

Už základní verze obdrží infotainment s displejem o úhlopříčce 6.5 palce, ovšem za příplatek lze dostat i 8.8 palce s navigací a hromadou dalších funkcí. V katalogu pochopitelně nechybí několik druhů koženého čalounění, sportovní sedačky, obložení ze všech možných materiálů, panoramatické okno, head up displej a tak dále.

Motorizace jsou k mání v tuto chvíli tři. Základní benzínový dvoulitr sDrive20i má 192 koní a pohání výhradně přední kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Dvouspojka je pro BMW nezvyklá, nicméně německá značka se tak snaží srazit dolů emise a zároveň mluví o sportovním naladění.

Další dva motory jsou naftové, propojené s osmistupňovou převodovkou s klasickým měničem a vždy s pohonem všech kol. Jedná se o dvoulitry xDrive20d o výkonu 190 koní a výkonnější xDrive25d o výkonu 230 koní.

Začátkem příštího roku přibyde do portfolia ještě benzínový tříválec sDrive18i a výše zmíněný benzínový dvoulitr s pohonem všech kol. Na naftové straně se objeví také základní provedení dvoulitru sDrive18d a xDrive18d, pohánějící přední, nebo všechna kola.

Ceny u nás startují na částce 997 100 korun.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
26. října 2017, 16:58
0

Mne sa to teda veľmi nepáči. Koncept nebol zlý, ale z tohto mám rozporuplné dojmy. Vyzerá to mohutne a vysoko. Má to zbytočne veľa prelisov, predná časť má tvar kapra a spodná časť predku a tie lišty na boku sú vyslovene škaredé. Toto je prípad auta, ktoré pri prechode z konceptu stratilo to vďaka čomu vyzeralo dobre.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem