reklama
načítám data...

BMW M4 CS – něco mezi klasikou a hardcore verzí

Přibližně dva měsíce se díky špiónským fotografiím nové M4 šušká o další variantě mnichovského sporťáku. A teď je opravdu tady.

zobrazit celou galeriiNovinky: BMW M4 CS – něco mezi klasikou a hardcore verzí

Novinka nese název M4 CS a ne, není to nejsilnější a nejmocnější verze, kterou kdy BMW přivedlo na svět. Vlastně se jedná o chybějící mezičlánek mezi klasickou M4, případně doplněnou o Competition packet, a hardcore M4 GTS, uvedenou coby limitovanou sérii v malém počtu kusů. Prostě volba, kde se mísí srdce a rozum.

Recept na CS je v zásadě klasikou. Oproti standardní M4 má nová CS o kousek vyšší výkon a o kousek nižší váhu – konkrétně o 32 kilogramů. V honbě za hmotností přibyly na karoserii díly vyrobené z plastu vyztuženého karbonem a uvnitř naopak ubylo pozlátka. Výplně dveří jsou z materiálu ne nepodobného pytlům na brambory a klimatizace je pouze jednozónová. Na druhou stranu pořád dostanete navigaci a audiosystém, což je luxus, který v GTS chyběl.

Víko kufru si polepšilo o decentní karbonový spojler, předek a zadek vozu zase o nové difuzory, optimalizující proudění vzduchu pod autem. Nová kola o velikosti 19 palců vpředu a 20 palců vzadu obouvají lepivé gumy Michelin Pilot Sport Cup 2 a adaptivní podvozek byl mírně poladěn, aby kvalitně sloužil na trati i na silnici.

reklama

Co se motoru týče, na vstřikování vody známé z GTS musíme bohužel zapomenout. BMW z twin turbo šestiválce vydolovalo jen 10 koní a 50 Nm navíc, takže výsledné hodnoty činí 460 koní a 600 Nm. Třílitr je napojen výhradně na dvouspojkovou automatickou převodovku se sedmi stupni (manuál se bohužel nekoná) a dovede auto z nuly na sto za 3.9 sekundy. Maximálka potom činí 280 km/h.

Ta vůbec nejzásadnější otázka ovšem jako již tradičně zní – Je to rychlé kolem Nürburgringu? Ano, pochopitelně je. M4 CS je o plných 14 sekund rychlejší, než standardní M4 s Competition packetem a jen o 10 sekund pomalejší, než M4 GTS. A 10 sekund na 22 kilometrů dlouhé trati je hodnota, kterou se za funkční rádio určitě vyplatí vyměnit.

Cena nové M4 CS činí v Německu 116 900 euro (3 156 300 korun) a dobrou zprávou je, že na svět brzy přijdou i další CS modely, stojící nad běžnými verzemi. Na M2 CS se třeba vysloveně těšíme. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MartinCoupe
23. dubna 2017, 20:04
0

Vypadá to dobře.

reagovat
H_F
07. května 2017, 01:26
0

vicemene cekam, ze rychlosti na okruhu se to vyrovna giulii QV (prestoze zajela smycku spise rychlosti GTS), nicmene cs stoji skoro dvojnasobek, co qv (60k euro)

a.k.a bmw uz neumi jako driv vyrobit ve sve cenove bezkonkurencni auto, m4 a hlavne gts, ktere je postavene pro jediny ucel-drtit veci na okruhu- jsou uplne faily
fandove motorsportu si tyhle mrdky uz stejne davno nekupuji (i kdyz zase gts predstavovalo dobrou investicni prilezitost)
v cenove pres tri mio zde jiz mame vozy prevazne americke produkce, ktere si s timto pekacem zle namazou chleba, o amg gt nemluve..

jo a je to fakt hnusny

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1997
Chevrolet Tahoe

1997 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom 2015
Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom

2015 rok výroby
309 koní výkon
3 700 ccm objem

Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),  2003
Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),

2003 rok výroby
93 koní výkon
2 ccm objem

Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO  2001
Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO

2001 rok výroby
200 koní výkon
2 736 ccm objem

Chrysler PT Cruiser Limited Edition 2.0 104 kW LPG 2001
Chrysler PT Cruiser Limited Edition 2.0 104 kW LPG

2001 rok výroby
141 koní výkon
1 999 ccm objem