reklama
načítám data...

BMW i8 dostalo v rámci faceliftu vyšší výkon a volné nebe nad hlavou

01. prosince 2017, 10:57 2 komentářů Dominik Valášek Novinky

Na americkém autosalonu v Los Angeles, ukázalo BMW to, na co jsme dlouho čekali. Hybridní supersport i8 přichází konečně i v podobě roadsteru s plátěnou skládací střechou.

zobrazit celou galeriiNovinky: BMW i8 dostalo v rámci faceliftu vyšší výkon a volné nebe nad hlavou

Zejména v kombinaci s novou bronzovou barvou E-Copper a novými, o kilogram lehčími koly, vypadá i8 Roadster naprosto k sežrání. Jeho střecha je navíc docela zajímavě vymyšlená. Vše podpírá hliníkový mechanismus vyrobený metodou 3D tisku, aby se zaručila maximální přesnost výroby. Do plátna je přidán odhlučňovací a tepelně-izolační materiál a střecha se umí zatáhnout nebo naopak vytáhnout za 16 sekund při rychlosti až 50 km/h. Při otevřené střeše se potom ještě povysune zadní okno, eliminující turbulence.

Nikoho asi nemusí příliš mrzet, že implementace střechy znamená definitivní odstranění zadních sedadel, která jsou však v základním kupé stejně prakticky nepoužitelná. Místo nich se pod mechanismem střechy objevil užitečný nákladový prostor na přibližně 100 litrů zavazadel. Ve třech v i8 stejně nikdo jezdit nechce a alespoň si lze vzít víc blbostí na výlet ve dvou.

Jenže příchod roadsteru není jen o nové karosářské variantě. Souběžně s ní totiž přichází i decentní facelift, který se týká i dosavadního kupé, a který přináší vyšší výkon a elektrický dojezd.

reklama

Přeplňovaný benzínový tříválec vzadu uprostřed zůstal stále stejný a poskytuje zadním kolům výkon 231 koní. Elektromotor vpředu si však polepšil o 12 koní na výsledných 143 koní a souhrnný maximální výkon hybridního systému se tedy ustálil na 374 koních. To znamená, že kupé akceleruje z nuly na sto za 4.2 sekundy a roadster, vážící o 60 kilogramů více, za 4.4 sekundy. Obě verze potom upalují elektronicky omezených 250 km/h.

Když ale nechcete „tahat“ můžete jet jenom na baterky a ujet dál, než kdy předtím. Kapacita akumulátorů narostla ze 7.1 kWh na 11.6 kWh, což znamená čistě elektrický dojezd až 55 kilometrů. Naměřená kombinovaná spotřeba je jako vždycky vtipná a činí necelé dva litry na sto.

Co se dalších změn a proměn v rámci faceliftu týče, jde spíše o drobnosti. Karbonová placka má lehce pozměněnou příď s většími ledvinkami a lépe zakrytovaný podvozek kvůli aerodynamice. Interiér má nový volant, nové možnosti čalounění a dekorů, a zevnějšek odívá nové laky.

Do prodeje jde Roadster, a celkově tedy inovovaná i8, v prvním pololetí příštího roku.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

RCNP
01. prosince 2017, 11:27
0

Tohle je pro mě trošku guilty pleasure. Sám mám skoro až hipsterský auto pro entuziasty - atmosférickej točivej japonskej zadohrab s manuále. Ale tohle mě hrozně baví. Mám rád ten německej over-engineering. Různý pohony a možnost je různě kombinovat a zneužívat podle situace. To celý ve zbytečně sofistikovaný karoserii se zbytečně složitejma dveřma, který nechali i na kabriu. To auto vůbec nedává smysl, ale hrozně se mi líbí. A hrozně bych chtěl vyzkoušet jet v noci bez střechy na elektriku :D Fakt bych to docela nechtěl mít rád, ale nemůžu si pomoct.

reagovat
MartinCoupe
01. prosince 2017, 20:43
1

Tahle budoucnost se mi líbí :-)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Eldorado  1993
Cadillac Eldorado

1993 rok výroby
250 koní výkon
0 ccm objem

Chevrolet Tahoe  1997
Chevrolet Tahoe

1997 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom 2015
Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom

2015 rok výroby
309 koní výkon
3 700 ccm objem

Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),  2003
Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),

2003 rok výroby
93 koní výkon
2 ccm objem

Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO  2001
Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO

2001 rok výroby
200 koní výkon
2 736 ccm objem