Předchozí generace čtyřdveřové limuzíny z Británie je tu s námi již šest let. Dosavadní model stojí na značně zastaralé platformě Volkswagenu Phaeton a ačkoli je šestilitrový dvanáctiválec stále pozoruhodným výdobytkem techniky, v kategorii superluxusních vozů se takto zastaralé prvky už nenosí.
V Crewe tedy vzali novou platformu, konkrétně tu, co využívá Panamera. Oproti Porsche se ale změnilo téměř vše. Pod kapotou najdeme dle osvědčeného receptu motor s dvanácti válci do W, sekundují mu ale navíc i dvě turba. Ručně skládaný motor má výkon 635 koní a točivý moment 900 Nm. Díky tomu se dvě a půl tuny těžká limuzína rozpohybuje z nuly na stovku za méně, než 4 vteřiny a dokáže uhánět až 333 km/h.
Se zkrocením rychle se pohybující masy plechu pomáhá řidiči sofistikovaný systém pohonu všech kol. Standardně je poháněná pouze zadní náprava, ale v případě nutnosti se připojuje i přední. To je oproti předchozí generaci velký rozdíl – tam byl výkon stále distribuován v poměru 40:60 (více na zadní nápravu). Vůz navíc dostal i systém natáčení zadní nápravy. Ten řidič ocení na zakroucené okresce, ale i v městském provouz, kde by byl jinak 5,4 metru dlouhý koráb přeci jen trochu neohrabaný.
Z výše uvedeného je nasadě, že ačkoli se Flying Spur profiluje jako luxusní limuzína, nabídne i velmi zajímavé jízdní zážitky. A to vše samozřejmě ve velmi luxusním balení. Interiéru dominuje otočný displej známý z Continental GT, množství nejkvalitnější kůže (u které je jen tak pro zajímavost na výběr z patnácti barev) a dřeva – zkrátka jen to nejlepší. Pokud už rozbíjíte prasátko, vězte, že základní cena je stanovena na cca 6,9 milionů korun a s příplatky není problém částku klidně zdvojnásobit. První kusy budou k dispozici v lednu 2020.
13. června 2019, 20:09
0
hmm, tady je svet jeste v poradku :-) davam 8.5/10