načítám data...

Bazarový snílek: Naftový Mercedes

Existují úsporná auta. Ty chce skoro každý, kdo autům nerozumí, nechce nic řešit a nechce za to utrácet moc peněz. Takoví pak jezdí naftovou Octavií, popřípadě čímkoli dalším, zpravidla na naftu. Ale co dělat, když chcete jezdit levně a stylově? Kupte si naftový Mercedes!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Naftové Mercedesy jsou dnes již legendou. Nejenom, že třeba slavný 200D v Mercedesu W123 je za normálních okolností nezabitelný, ale taky do něj natankujete cokoli a kdekoli. Třeba u nejbližšího obchodu s potravinami. A podobnou vlastnost mají i další motory, které najdeme třeba v W124, 190D a nebo W202. Takže pokud aktuálně trpíte stejnou nezměrnou touhou jezdit v Mercedesu a spalovat cokoli vám přijde pod ruku, co máte dělat? Podívejte se se mnou do luhů a hájů bazoše!

Mercedes W123 300D

Začneme od nejstaršího! W123 už je dneska pomalu uznávaný veterán, který přežil naprostou ztrátu ceny, reputaci dělnického vozidla a dokonce i reputaci vozidla jistých menšin. Kousky, které ještě nepožrala rez, začinají růst na ceně a bohužel už si nenajdete kousek, za který dáte půl výplaty a jezdíte až do skonání světa. Použitelné kousky začínají od přibližně třiceti tisíc ale najdou se i docela drahé 200D. Ty sice mají tu výhodu, že vás žádný radar nikdy nevyfotí, ale také by vás po cestě mohla předhonit želva. Ale podívejte se na tento inzerát! 300D? Lepší to skoro být nemůže! Za třicet tisíc dostanete vůz, který vypadá, že by mohl po menším úklidu aspirovat na veterána, což docela radostně maže zprávu o tom, že ekologické výpalné ještě zaplaceno není. Zbývá ho trochu rozhýbat, udělat STK a hurá do ulic! Ve světlém interiéru se člověk prostě musí cítit na výši i když mu pod kapotou kadlá starý dobrý pětiválec. V případě, že nejste nadějným veteranistou, můžete se stát majitelem tohoto krásného 200D, které je semtam orezlé, ale jinak prý funguje. Pokud byste mi vážně chtěli udělat radost, kupte mi ho!

Mercedes W124 300D

W124 je sice jen trochu nafouklá 190, ale i tak je to moc hezké auto, které zatím stojí docela málo peněz. Mnohdy to má svůj důvod, mají sklony hnít tak trochu zevnitř, takže když se objeví první bublinka nad zadním lemem, tak je dost možné, že už vám urezla celá náprava. Ty, kterým se tohle nestalo, začínají nabírat na ceně, pokud jsou to kupé. Čtyřdveřové sedany se dají stále sehnat za relativně slušné peníze. Dává to rozum, kdo by chtěl sedan, když může mít to krásné coupe? Stejnému lákání kdysi podlehl i náš guru Vojta, který si nejspíš potřeboval ověřit, jestli je to s tou rzí pravda. Zjistil, že to pravda je. A i když je představa naftového mercedesu se dvěma dveřmi vážně lákavá, pochybuju, že by mohla být reálná. Za to tento Mercedes reálný je. Fotky vypadají až moc lákavě až do chvíle, kdy si přečtete, že nejde o hezkou metalízu, ale o plastidip, pod který se lecjaké chyby laku a karoserie schovají. Výměna nefunkčního elektrického okénka za manuální působí humorně, ale pořád mě nijak zásadně neodrazuje. Velkou výhodou je zaplacené eko. Takže pokud jste spíš na youngtimery, proč ne W124?

Mercedes W202 250TD

Vždycky jsem měl dojem, že tato auta jsou ještě docela zánovní. Inu, čas letí. Rozhodně se podepsal i pár šrámy na tomto kombíku, který má pod kapotou starý známý nafťák, ke kterému se přidalo turbo. A k několika inovacím došlo i uvnitř. Ze středové konzole se na vás směje digitální klimatizace a interiér vypadá celkově svěžeji. Ekologická daň je zaplacena a 300 tisíc najetých kilometrů na tachometru by mohla být dokonce pravá hodnota. Ale záleží na tom? Není 300 tisíc pro tyto motory sotva záběh? Občas bych řekl, že jo. Za 35 tisíc ale jde to docela férový obchod. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Da
David
30. května 2015, 21:09
0

Tenhle článek je přesně má krevní skupina, díky za něj! =)

reagovat
Spooker
30. května 2015, 22:27
0

Ten motor v W202 se teda zdaleka neliší jenom turbem, je to DOHC čtyřventil, což je s nepřímým vstřikováním docela unikární kombinace...čerpadlo je sice řadovka bosch, ale už elektronicky řízená. A má to na dýzl hodně točivou náturu a cool zvuk. :)

reagovat
Ja
James
30. května 2015, 23:12
0

Supr článek, to je ono. Pro toho nejstaršího si snad zajedu...

reagovat
Jo
Josef
30. května 2015, 23:28
0

Nemůžu si pomoci. Kdykoliv je řeč o naftové hvězdě, vzpomenu si na následující video:

:-)

reagovat
Bufik
31. května 2015, 14:10
0

To obrácený M/// na tý 300D pobavilo :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem