Ti z vás, kteří tuto stále dokola umírající a z popela vstávající stránku navštěvují již více let, si jistě pamatují naše články hledající zajímavé vehikly v inzerátech. A já jsem si řekl, že je třeba tuto tradici oprášit. Sice to dnes nebude pětice, nýbrž dvojice, ale buďte rádi, že jsem vůbec něco sepsal :)
Mazda RX-7 FD.
Najít v tuzemské inzerci RX-7 není zas takový problém. Najít však RX-7 generace FD a ještě k tomu levostrannou, je problém i v inzerci kontinentální! Jedna dvourotorová krasavice se dvěma sekvenčně řazenými turby a neskutečně nadčasovými liniemi karoserie se však nachází na jihu Moravy. Za cenu, která vypadá více, než příznivě. Nejmenovaný zdroj z JDM fóra tvrdí, že stříbrná krasavica se nalézá v rukách nadšence do Mazd, který jí znovu přivedl k životu po jakémsi hořlavém incidentu v motorovém prostoru. Že je RX-7 FD (prý) skvělým koktejlem řidičskosti MX-5 s vysokými výkony dva krát přeplňovaného Wankelu, jistě nemusím bláznům do aut připomínat.
Tohle auto má jediný problém – provozní náklady při jiném, než veteránském způsobu užití, porostou do silně nepříjemných výšin. To je také důvod, proč už mi nestojí v garáži.
http://auto.bazos.cz/inzerat/30567518/RX7-FD.php
Toyota Celica GT-Four ST205
Druhý dnešní vehikl je o poznání méně raritní, než levostranná Efini, ovšem tuctovka to také není. Zatímco nejvýkonnější provedení páté (poslední mrkající) generace Celicy je v inzerci k vidění poměrně běžně, její následnice s pavoučíma očima je k vidně dosti zřídka. Ještě aby ne, když se jí v Evropě prodalo řádově méně. Celica GT-Four nebo také ST205 je dobová konkurence Imprezy STI nebo Escortu Cosworth a je to vůbec nejvýkonnější Celica všech dob. O její pohon se stará známá jednotka 3S-GTE, která produkovala 240 či 250 koní dle specifikace. Tu silnější si Japonci tradičně nechali pro sebe, ale v tomto případě to zase není tolik důvodu ke smutnění. Mimochodem, Jeremy Clarkson o tomto autě kdysi prohlásil, že je zábavnější, rychlejší a agilnější než Cossie a jeho hlavní nevýhodou je cena. Jenže Celica teď stojí minimálně o polovinu méně, než chuligánský hatchback od modrého oválu.
http://auto.bazos.cz/inzerat/30237044/Toyota-Celica-ST-205-4WD-turbo.php





Andre
7. 1. 2014, 15:26Celica je asi předělaná z RHD a byla snad upravená na cca. 290 koní. Pokud je mi známo.
j3rry
7. 1. 2014, 16:42Jááj, tak to je peckovní výběr... jedna raritka větší, než druhá... FDčko má u mě status legendy, na druhou stranu jako děcko jsem fandíval panu Auriolovi právě když lítal po tratích rally s GTfour... Mít prachy, mám obrovské dilema. Mít peněz dost, bral bych je obě :D
Flajtr
7. 1. 2014, 17:21Ta RX-7 je na 100% z Dobelic u Moravského Krumlova. Je tam prodejna Mazda a kdykoliv jedu přes léto kolem, stojí tam víc než dost jak nových Mazd, tak MX, nebo RX ojetých, vždycky hodně pěkné kousky. Asi jsou to nejen kšeftaři, ale i nadšenci :-)
Vajtek
7. 1. 2014, 22:08Jooo, bazarový snílek mě chyběl skoro nejvíc. :-) Plus ještě bych si početl o nějakým hezkým motoru.