načítám data...

Autíčkářův týden: Černá auta nosí smůlu, Mini roste a Hellcat je rychlý

01. února 2015, 15:06 1 komentářů Vojta Dobeš

Svět aut se stále mění. Někdy k horšímu, když se z malých hatchbacků stávají obří monstra, někdy k lepšímu, když americké sedany jezdí jako Ferrari a někdy neznámým směrem, když se chystají prazvláštní novinky. Hlavně nežít v Turkmenistánu.

Zobrazit galerii

Mezi nejčastější nářky motoristů u nás i jinde na světě patří to, že jim stát nechce povolit provozování té či oné podivnosti. Český nadšenec do amerických aut si stěžuje na komplikace při importu Cadillaku z 90. let, americký zase na to, že nemůže mít naftový kombík v manuálu nebo starý LR Defender. Buďme ale rádi, že nežijeme třeba v takovém Turkménistánu. Jeho poněkud šílený prezident se totiž usoudil, že bílá barva přináší štěstí a černá naopak smůlu. A vyvodil z toho jediný možný závěr. Zakázal černá auta. O tom, jestli se bude lakovat na bílo i jeho zelený Veyron, zatím nejsou žádné zprávy…

Už desítky let je celým smyslem existence značky GMC lepení červených písmenek na SUV a trucky od Chevroletu. Teď to ale vypadá, že se chystá po dlouhé době první vlastní model značky. Mělo by jít o drsné SUV/off-road a cílem je konkurovat Jeepu Wrangler. Zdroje z automobilky tvrdí, že by se připravovaný model měl inspirovat odkazem zaniklé značky Hummer. Jak se slučuje inspirace gigantickým vojenským vozidlem, případně jeho pozérskými nástupci, s konkurováním lehkému a obratnému Wrangleru? Uvidíme. Doufejme, že tentokrát u GM vyhrají inženýři a ne marketing…

… a když už jsme u inspirace automobilkou Hummer, ta se očividně neomezuje jen na terénní vozy a Ameriku. Zdá se totiž, že se nějaký zlotřilý Hummer zatoulal do vývojového oddělení BMW a impregnoval tam roztomilou a zábavnou kombíkododávku jménem Clubman. Z té se totiž v její nové generaci stalo cosi, co připomíná Golf v kombíku s vyvalenýma očima. Alespoň že zůstaly dvojité dveře do nákladového prostoru. Více fotek najdete na www.Autoblog.com.

Jak vám potvrdí každý majitel bourané á osmičky nebo Jaguaru XJ, práce s hliníkem je drahá. Příchod nové, hliníkové generace Fordu F-150 tak vzbudil jisté rozpaky. F-150 je pro Američany něco jako lopata křížená se švýcarským nožem. Používá se všude, na všechno a musí vydržet i drsné zacházení. Pánové z magazínu Edmunds se proto rozhodli zjistit, jak náročné je tuhle věc opravit, když jí pomačkáte. A výsledek je poněkud hrozivý – byť značně ovlivněný americkými cenami za hodinu práce.

Ještě více se ale v práci musel bavit testovací jezdec od SRT, když zkoušel maximální rychlost nejrychlejšího sedanu na světě – Chargeru Hellcat. Na to, že sedan nabízející komfort čtyřem cestujícím, se dokáže rozjet na více než 320 km/h, jsme už díky automobilkám jako je Bentley nějakou dobu zvyklí. Ale že to umí americký sedan, který pořídíte za stejnou cenu jako středně vybavenou šestiválcovou A6 na naftu? Zlatý věk muscle cars je očividně zpátky…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Picklenose
02. února 2015, 18:24
0

No jsem zvědavý na to GMC, Wrána je ikona offroad vozu Ameriky... Tak snad jí novým modelem Wranglera nezmrší

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem