načítám data...

Autíčkářův týden: Cadillac odhaluje nové motory, Mini Roadster možná nebude, ale VW Transporter bude stále stejný

General Motors se poslední dobou snaží utrhnout si co nejvíc a proto představuje každou chvíli něco nového. Mini Superleggera, ze kterého jsme nadšení a vážně si ho chceme koupit (jako ojetinu), je zapíráno. Co dalšího se událo ve světě automobilů?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V uplynulém týdnu jsme se rozplývali nad Mini, informovali o představení nového Camara a hlavně se připravovali na náš první trackday v tomto roce. Ale událo se toho mnohem víc! Co nás zaujalo? Pojďte si to přečíst.

Cadillac představuje (nejen) motory

Představení nového full-size Cadillacu už je na dohled a proto je potřeba nás dostatečně navnadit. Za tím účelem byly představeny dva nové šestiválce. První z nich je třílitrový, má 400 koní a přibližně 540 Nm kroutícího momentu. K tomu mu nedopomáhá ani bůh, ani jiná nadpřirozená síla, ale dvě turba. Podle všeho má mít i vypínání válců a tak se za jízdy může proměnit v něco, co určitě nikdo jiný nevyrábí, tedy přeplňovaný čtyřválec do V. Pokud jste tak trochu konzervativní, tak se nemusíte rmoutit, že i Cadillac už se bez turba nekoupí, druhým motorem je atmosférický šestiválec o objemu 3,6 litru. Že to není nic nového? Ale kdeže, tento motor je úplně nový, má 335 koňských sil a 385 Newtonmetrů. To je o nějakých čtrnáct víc, než má současná V6, přičemž spotřeba se snížila o celých devět procent! Není to skvělé, Horste? Pokud se těšíte na twinturbo, budete si muset počkat na CT6, ale pokud vám stačí atmosféra, stačí si koupit ATS nebo CTS modelového roku 2016.

Ovšem motory to nekončí, bez nové převodovky by to totiž nebylo ono a proto byla vyvinuta osmistupňová převodovka Hydra-Matic 8L45, kterou dostanete do svého atmosférického Cadillacu. Foukaný šestiválec se bude muset spokojit s převodovkou 8L90, kterou najdete třeba v Chevroletu Silverado. General Motors se v poslední době doopravdy snaží, jak je vidět třeba na představení nového Camara, které se odehraje za dva měsíce, nebo upoutávkách na CT6, kterého se dočkáme už 31. března. Ještě by mohli uspíšit představení V8, která se dostane pod kapotu CT6-V…

Lotus slaví 20 let Elise

Je to neuvěřitelné, ale Elise je s námi již 20 let. Když se to tak vezme, vlastně to je auto, které pomohlo Lotusu, aby neskončil v propadlišti dějin a které obohatilo svět sportovních aut tak, jako žádné jiné. V roce 1995 se postavilo po boku Espritu, který tehdy tvořil jediný produkt Lotusu a od té doby zůstalo. Ještě aby ne, lehký sporťák s motorem vzadu, tvořený převážně z věcí, co nekorodují, je, zejména díky svým jízdním vlastnostem, věc, která se špatně překonává. Také posloužilo jako základ pro většinu Lotusů (kromě Evory) a další zajímavá auta. Opel Speedster? Tesla Roadster? Hennesey Venom GT? Ano, to všechno a mnohé další koncepty a kusově vyráběná auta. Tento významný milník slaví Lotus speciální edicí, která se překvapivě jmenuje Elise 20th Anniversary Edition. Jde vlastně o Elise S Club Racer bez deseti kil, s novými koly a spoustou znáčků. Pokud máte zájem, můžete si svůj Lotus objednat již od 39 990 liber!

Mini Superleggera zapírána

Je to tak, jak říká titulek, šéf Mini Peter Schwarzenbauer popírá, že by malý roadster, nad kterým se rozplýval nejel Bobash, ale i já, byl schválen do výroby. Prý ještě schválen není, ale sám Schwazenbauer bojuje za jeho schválení, protože by byl zajímavým zpestřením nabídky. Je to celé velice matoucí, neboť zprávy o jeho uvedení do portfolia Mini pocházely ze stejného zdroje. Takže ve výsledku můžeme jenom doufat, že se rozhodnou správně a Superleggeru již brzy uvidíme v produkční verzi. 

Další možností, do které by se Mini mohlo pustit, je Mini Minor, odkaz starého Mini, které opět motorizuje celý svět. O Minoru se mluví již delší dobu, dokonce by mohl být vyvíjen s Toyotou, ale poslední zprávy o něm, které tvrdí to stejné, co o roadsteru začátkem týdne, jsou staré dva měsíce. Rozhoduje se Mini, kterým směrem se vydat? Nebylo by lepší dělat víc aut, která vypadají dobře?

Volkswagen Transporter T6 vypadá jako…

… mysleli jste si, že virtual tuning T5? Myslíte naprosto správně! VW vypustilo do světa skicy své nové dodávky, ale pro jistotu je doprovází tisková zpráva o tom, že jde doopravdy o skicy T6. Jinak bychom si mysleli, že jde o ne moc povedenou práci nějakého nadšeného teenagera a ne o vlastní práci automobilky. Co se stalo deginérů, kteří vytvářeli Sport Coupe Concept? Vyhořeli? Došly jim halocinogeny? Kdoví. Faktem je jen to, že Transporter bude stále stejný…

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

br
brougham@seznam.cz
23. března 2015, 07:13
0

,,CADILLAC CTS-V breathes power using a 6.2L supercharged V8 engine with 640 hp and 630 lb.-ft. of torque. It launches to a top speed of 200 mph on the racetrack and hits 60 mph in 3.7 seconds. The compact four-lobe Eaton® supercharger works hand in hand with Active Fuel Management®, providing pristine engine performance for everyday driving.,,

reagovat
František Čáslavský
23. března 2015, 08:14
0

CTS-V doopravdy není to samé, co CT6-V

mq
mq
23. března 2015, 13:35
0

jaký smysl má vypínání válců, když má motor přímé vstřikování, a tedy umí jet na chudou směs, a tedy nepotřebuje škrtící klapku?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem