Tentokrát pojmeme rubriku "Autíčkář se ptá" trochu netradičně. Ukážu vám obrázek, a vy do komentářů napíšete, co na něm vidíte… Ne, nebojte, nebude to psychotest, namísto Rorschachovy skvrny tu pro vás mám jen neškodný graf. Tedy, konkrétně graf z dynamometru alias motorové brzdy.
I při letmém zkoumání si asi všimnete, že na něm jsou hodnoty nikoliv z jednoho, ale hned ze dvou měření. Jako jedinou nápovědu vám tedy řeknu, že měření vlevo jsou hodnoty sériového motoru, respektive jeho repliky, kdežto druhé měření s poněkud vyššími čísly je verze "zlehka upravená".
A já se ptám: Co je to za motor a z jakého je auta?
EDIT:
Osa Y je pro modré čáry (výkon) v koních, pro červené (točivý moment) v librostopách, vynásobením 1,36 dostanete Nm.
14. února 2012, 13:25
0
Podle otáček benzín, podle průběhu točivého momentu bych řekl přeplňovaný benzín (po úpravě).
360 koní v základu nemá (spíš asi nemělo podle té repliky) zase tolik aut. Bude to nějaká velkoobjemová potvora ;) Asi nějaká amerika, ve kterých se nevyznám.
14. února 2012, 13:26
0
Ne, je to atmosféra. Jinak uvažuješ docela správným směrem.
A ještě nápověda: věnujte pozornost otáčkám ;)
15. února 2012, 20:19
0
Bob Ash (20109): Já nevím, jenom jsem se kouknul na ten graf a vypadá to, že si z vás někdo udělal prdel.Ten totální skok ve 4750 ot/min je teoreticky možnej jenom s nitrem, ale jenom teoreticky, nebylo by to tak okamžitý, dneska přímej kopanec používá jenom šílenec (používá se plynulej nástup pomocí "klapajících" elektromagnetických ventilů s plynulým nástupem) nehledě k tomu, že na tak velkej motor by se nitro dělalo minimálně na 150PS a né ubohejch 50PS.
Můj upocenej názor je ten, že jde o slepeninu dvou grafů, z čehož ten slabej je celej a ten lepčejší je dole uříznutej, aby nebyl vidět ubohej spodek, jakej to podle všeho má, to bych se já vsadil třebas o kilo.
Jde tedy jenom o skvěle upravenej atmosférickej motor, kterej jede nahoře a nemá spodek. Naprosto logicky. A jestli by to snad nestálo za to, kdyby novinářskej pánovi napsal, jestli náhodou nemám pravdu.
15. února 2012, 20:35
0
Jak už správně našel kolega Adam Bernau, graf je z tady toho článku - nečetl jsem to celý a podrobně, šlo mi o ten původní graf sériovýho motoru, ten upravenej mě zajímá jen okrajově, resp. fascinuje mě možnost postavit starou OHV V8, která točí skoro 8000rpm, ale podrobnsoti jsem zatím nezkoumal.
http://www.superchevy.com/technical/engines_drivetrain/completebuilds_testing/sucp_1004_high_rpm_302_engine_build/index.html
14. února 2012, 13:27
0
Já bych řekl atmosferická benzinová V8, ale dál babo raď...
14. února 2012, 13:36
0
Nemá ten maximální výkon (360HP) v sérii při těchto otáčkách náhodou Audi TT RS, ale to je zase v turbu.
14. února 2012, 13:38
0
Ford 460..je to tak?....ten to má takhle, že začíná fungovat až nahoře.. :)
14. února 2012, 13:39
0
Mimochodem, jak dostanu obrázek do avataru?
14. února 2012, 15:05
0
skrz gravatar.com, postupovat dle instrukcí a pak chvilku počkat :)
14. února 2012, 13:40
0
Ford to není Honzo.. spíš jeho "hlavní nepřítel" ;)
14. února 2012, 13:45
0
Takže Chevy? :) LS2 z Vetty?
14. února 2012, 13:42
0
Motor 302cui (5.0l) V8 Camaro
14. února 2012, 13:46
0
Tak máme i na FB i na webu výherce, je to 1967 Camaro Z/28 s 302 cu. i. small blockem.
14. února 2012, 13:50
0
ono je i pod tím grafem napsané DZ 302 :-)
14. února 2012, 17:00
0
Připomíná mi to růst ceny pohoných hmot před a po zvýšení DPH. Jak moc upravený je druhý motor,předpokládám že se nejedná pouze o karburátor a rychlé pruhy..
14. února 2012, 17:03
0
m3 CSL by odpovidala prubehem origo vykonu.
Ovsem tohle byla nejaka foukacka uz zakladne! Co treba Focus RS500?
14. února 2012, 21:04
0
Jak už jsem psal, je to 302cu.i. (5.0 litru) V8 z Chevroletu Camaro Z/28, ročník 1967-1969. První graf je sériovej motor, mám pocit že specifikace z '67, druhej graf je motor s jinejma hlavama, sáním, vačkou, karburátorem a svodama, a určitě ještě pár drobnostma - nicméně v podstatě celý je to postavený z běžně dostupnejch aftermarket dílů, není to žádná laboratorně laděná šílenost... a přesto to točí skoro 8000 :)
Jo a opravdu to je OHV :))
20. února 2012, 09:21
0
ouuuu, díky :-D Luxusní křivka teda no to uznávám.
8tis, pamatuju jak z toho byli vycákaní moderátoři když vyšla M3 E92 že to točí tolik....a Ameriky to uměli už 40let zpět :-D
15. února 2012, 01:27
0
tady to máte i s obrázkama ;)
http://www.superchevy.com/technical/engines_drivetrain/completebuilds_testing/sucp_1004_high_rpm_302_engine_build/index.html