načítám data...

Autíčkářova hádanka: Co je to za graf?

Tentokrát pojmeme rubriku "Autíčkář se ptá" trochu netradičně. Ukážu vám obrázek, a vy do komentářů napíšete, co na něm vidíte... Ne, nebojte, nebude to psychotest, namísto Rorschachovy...

Zobrazit galerii

Tentokrát pojmeme rubriku "Autíčkář se ptá" trochu netradičně. Ukážu vám obrázek, a vy do komentářů napíšete, co na něm vidíte… Ne, nebojte, nebude to psychotest, namísto Rorschachovy skvrny tu pro vás mám jen neškodný graf. Tedy, konkrétně graf z dynamometru alias motorové brzdy.

I při letmém zkoumání si asi všimnete, že na něm jsou hodnoty nikoliv z jednoho, ale hned ze dvou měření. Jako jedinou nápovědu vám tedy řeknu, že měření vlevo jsou hodnoty sériového motoru, respektive jeho repliky, kdežto druhé měření s poněkud vyššími čísly je verze "zlehka upravená".

A já se ptám: Co je to za motor a z jakého je auta?

EDIT:

Osa Y je pro modré čáry (výkon) v koních, pro červené (točivý moment) v librostopách, vynásobením 1,36 dostanete Nm.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ba
Bambus
14. února 2012, 13:25
0

Podle otáček benzín, podle průběhu točivého momentu bych řekl přeplňovaný benzín (po úpravě).
360 koní v základu nemá (spíš asi nemělo podle té repliky) zase tolik aut. Bude to nějaká velkoobjemová potvora ;) Asi nějaká amerika, ve kterých se nevyznám.

reagovat
Bo
BobAsh
14. února 2012, 13:26
0

Ne, je to atmosféra. Jinak uvažuješ docela správným směrem.

A ještě nápověda: věnujte pozornost otáčkám ;)

reagovat
Bi
BigTwin Jirka
15. února 2012, 20:19
0

Bob Ash (20109): Já nevím, jenom jsem se kouknul na ten graf a vypadá to, že si z vás někdo udělal prdel.Ten totální skok ve 4750 ot/min je teoreticky možnej jenom s nitrem, ale jenom teoreticky, nebylo by to tak okamžitý, dneska přímej kopanec používá jenom šílenec (používá se plynulej nástup pomocí "klapajících" elektromagnetických ventilů s plynulým nástupem) nehledě k tomu, že na tak velkej motor by se nitro dělalo minimálně na 150PS a né ubohejch 50PS.

Můj upocenej názor je ten, že jde o slepeninu dvou grafů, z čehož ten slabej je celej a ten lepčejší je dole uříznutej, aby nebyl vidět ubohej spodek, jakej to podle všeho má, to bych se já vsadil třebas o kilo.

Jde tedy jenom o skvěle upravenej atmosférickej motor, kterej jede nahoře a nemá spodek. Naprosto logicky. A jestli by to snad nestálo za to, kdyby novinářskej pánovi napsal, jestli náhodou nemám pravdu.

Bo
BobAsh
15. února 2012, 20:35
0

Jak už správně našel kolega Adam Bernau, graf je z tady toho článku - nečetl jsem to celý a podrobně, šlo mi o ten původní graf sériovýho motoru, ten upravenej mě zajímá jen okrajově, resp. fascinuje mě možnost postavit starou OHV V8, která točí skoro 8000rpm, ale podrobnsoti jsem zatím nezkoumal.

http://www.superchevy.com/technical/engines_drivetrain/completebuilds_testing/sucp_1004_high_rpm_302_engine_build/index.html

On
Ondra
14. února 2012, 13:27
0

Já bych řekl atmosferická benzinová V8, ale dál babo raď...

reagovat
Ma
MartinML
14. února 2012, 13:36
0

Nemá ten maximální výkon (360HP) v sérii při těchto otáčkách náhodou Audi TT RS, ale to je zase v turbu.

reagovat
Ho
Honza
14. února 2012, 13:38
0

Ford 460..je to tak?....ten to má takhle, že začíná fungovat až nahoře.. :)

reagovat
Ba
Bambus
14. února 2012, 13:39
0

Mimochodem, jak dostanu obrázek do avataru?

reagovat
Va
Vavris
14. února 2012, 15:05
0

skrz gravatar.com, postupovat dle instrukcí a pak chvilku počkat :)

Ad
Adam Bernau
14. února 2012, 13:40
0

Ford to není Honzo.. spíš jeho "hlavní nepřítel" ;)

reagovat
Ho
Honza
14. února 2012, 13:45
0

Takže Chevy? :) LS2 z Vetty?

Sk
Skalik
14. února 2012, 13:42
0

Motor 302cui (5.0l) V8 Camaro

reagovat
Bo
BobAsh
14. února 2012, 13:46
0

Tak máme i na FB i na webu výherce, je to 1967 Camaro Z/28 s 302 cu. i. small blockem.

reagovat
ea
ease
14. února 2012, 13:50
0

ono je i pod tím grafem napsané DZ 302 :-)

reagovat
Co
Colombo
14. února 2012, 17:00
0

Připomíná mi to růst ceny pohoných hmot před a po zvýšení DPH. Jak moc upravený je druhý motor,předpokládám že se nejedná pouze o karburátor a rychlé pruhy..

reagovat
ha
haselzde
14. února 2012, 17:03
0

m3 CSL by odpovidala prubehem origo vykonu.
Ovsem tohle byla nejaka foukacka uz zakladne! Co treba Focus RS500?

reagovat
Bo
BobAsh
14. února 2012, 21:04
0

Jak už jsem psal, je to 302cu.i. (5.0 litru) V8 z Chevroletu Camaro Z/28, ročník 1967-1969. První graf je sériovej motor, mám pocit že specifikace z '67, druhej graf je motor s jinejma hlavama, sáním, vačkou, karburátorem a svodama, a určitě ještě pár drobnostma - nicméně v podstatě celý je to postavený z běžně dostupnejch aftermarket dílů, není to žádná laboratorně laděná šílenost... a přesto to točí skoro 8000 :)

Jo a opravdu to je OHV :))

ha
hazos
20. února 2012, 09:21
0

ouuuu, díky :-D Luxusní křivka teda no to uznávám.
8tis, pamatuju jak z toho byli vycákaní moderátoři když vyšla M3 E92 že to točí tolik....a Ameriky to uměli už 40let zpět :-D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem