načítám data...

Autíčkář Trackday a PlechCup 2013: Doježděno jest!

25. června 2013, 22:13 6 komentářů Vojta Dobeš Trackday

Čtvrt století starý Mercedes S-klasse letící bokem, s kouřem valícím se ze zadních podběhů; zbrusu nové Ferrari, pronásledované na okruhu Felicií s obří cenovkou "1Kč"; čtyřválcový...

Čtvrt století starý Mercedes S-klasse letící bokem, s kouřem valícím se ze zadních podběhů; zbrusu nové Ferrari, pronásledované na okruhu Felicií s obří cenovkou "1Kč"; čtyřválcový americký muscle car, závodící v poháru pro auta za jednu výplatu…

Tak přesně to jsou věci, které uvidíte jedině na Autíčkářovském Trackdayi a přidruženém kratochvilném závodě PlechCup 2013. Ti z vás, kteří na příjemné nedělní odpoledne na hradecký okruh CzechRing nedorazili, mají teď ideální příležitost tlouci při prohlížení fotek hlavou do stolu a litovat svého rozhodnutí. Naštěstí ale máme i dobrou zprávu – protože se celá akce nad očekávání povedla, máme určitě v úmyslu jí co nejdříve zopakovat.

A i příště se určitě sejdeme na stejném místě – jakkoliv je CzechRing pro svoje malé rozměry a ještě menší únikové zóny v některých zatáčkách mnoha jezdci zatracován, nedávné úpravy z něj udělaly mnohem zábavnější a ve výsledku velmi příjemnou trať. Navíc je tu všudypřítomná otázka peněz, a v tomto ohledu umožňuje CzechRing pořádat i relativně komorní akce za lidovou cenu ježdění, aniž by redakce Autíčkáře riskovala finanční devastaci.

Stejně tak chceme do budoucna pokračovat v závodech levných vehiklů. Počet účastníků prvního PlechCupu by se sice dal spočítat na jedné ruce nepříliš šikovného dřevorubce, ale i tak byl ohlas mezi účastníky i diváky veskrze pozitivní a doufáme, že pro příště zlákáme závodníků o něco víc (alespoň na dvě ruce by to bylo fajn).

PlechCup se tentokrát jezdil (a prozatím bude jezdit i nadále) coby časovka, se třemi měřenými koly na každého účastníka, z nichž se počítalo to nejrychlejší. Na start se postavilo pět aut, čtyři regulérní účastníci a Greenyho BMW 318i E30, jedoucí pro svoji závratnou pořizovací cenu mimo soutěž.

Asi největším překvapením závodu byl Trinom a jeho stříbrný Ford Thunderbird 2.3 Turbo s manuální převodovkou. Pokud jste někdy slyšeli o Mustangu SVO a víte, že Thunderbird je vlastně jen takový přerostlý Fox body Mustang, možná nezůstanete zírat v němém úžasu, ale překvapení budete asi i tak – nemotorný koráb na zcela sériovém a již nejspíše notně unaveném podvozku se totiž dokázal časem 47,11s téměř vyrovnat Greenyho BMW (46,82s) a porazit jednu ze dvou Mazd 323F (47,22s). A podle očekávání i Felicii, jejíž řidič sice překypoval odvahou, ale nedostatek výkonu i podvozkového talentu překonat nedokázal a s časem 47,93s zůstal po čestném boji poslední.

Vítězem časovky se tak stala s časem 45,43s černá Mazda 323F, řízená s neobyčejnou odvahou i poté, co před časovkou začala zpod jeho kapoty unikat pára z chladiče.  Přesně tak to má v PlechCupu být!

S prázdnou nakonec neodjela ani Felicia, která s přehledem opanovala kategorii "Nejlevnějšího okruhového speciálu", díky své horentní cenovce 1,- Kč.

Oba vítězové si odnesli prototypová trička naší připravované Autíčkářovské značky Art of Machine, s motivem našeho oblíbeného motoru pro plečky a vyjádřením jeho trvanlivosti. Mimochodem, na sériové verzi se pracuje a brzy bude spolu s dalšími variantami k dostání online na stránkách Autíčkáře.

Bobash

Vavrisův dodatek:

Ehm. Náš vůdce přes plečkap skoro úplně zapomněl popsat ty 4,5 hodiny ježdění, které mu předcházely a vůbec tak nějak celou atmosféru, která akci provázela…  V prvé řadě – díky všem, kteří jste přijeli! Upřímně řečeno jsem měl ještě týden před akcí docela strach, že na Czechringu budem leda tak opékat buřty, protože předběžných přihlášek bylo pouze 7.  Nicméně, finální  účast byla valná a asi překvapila nejen mě.

A jaké že to vlastně bylo a jaké z toho mám dojmy? Ono to bude znít jako to x-krát ožvýkané klišé, ale vážně se to nedá popsat jinak, než jako pohodové setkání lidí naladěných (čti postižených) stejným způsobem.  Po celém areálu byly roztroušeny skupinky pacientů, ve kterých se řešily technická moudra, styl jízdy, pozorovaly a hodnotily průjezdy kolegů, kteří zrovna kroužili po trati anebo jen docházelo k vzájemnému popichován í a vtipkování. Nikdo po nikom neřval, nikdo se nehádal, nikdo neměl problém, nikdo nikoho neurážel – z tohoto pohledu jsou pro mě akce jako okruhové dny a většina amatérských nadšeneckých závodů unikátní.

Z organizačního hlediska snad k žádným výrazným prohřeškům vedoucím k vaši nespokojenosti nedošlo – přestože zázemí bylo řekněme punkové a registrace jezdců nebo označení aut propuštěných na okruh byla typická "Bobashovina" :D . Touto cestou bych chtěl poděkovat jmenovitě Katce, která dle mého odedřela během akce nejvíc a bez níž by nic nefungovalo (snad se ostatní kolegové neurazí).

Závěrem bych ještě rád zmínil několik highlights a komentářů.

– Betonový sokl versus Corvette C4: 0:1 !! Narozdíl od poslední drift akce, kde se z několika E36 Coupé staly E36 Compact, se v tomto případě betonovému zátarasu povedlo na americkém kusu oceli pouze lehce poškrábat lak a vytvořit monokl v podobě vypadlých světel. Vzhledem k zřetelně slyšitelnému "BUM" to pro všechny přihlížející byl fascinující šok.

Drobná technická poznámka: Onen "americký kus oceli" přestál ono "BUM" tak snadno pravděpodobně zejména díky faktu, že je to ve skutečnosti americký kus laminátu a ten jak známo pruží ;) -BobAsh-

– Účastníci této akce mi přišli ještě srdnatější, než je na trackdays obvyklé a (nejen) cílovou zatáčku s nepříjemnými nerovnostmi projížděla spousta lidí na hranici možností sebe i auta. I přes pár krizovek naštěstí nedošlo k téměř žádným újmám.

– Největší smolař a zároveň šťastlivec akce? Řidič stříbrné Octavie RS, kterému po dvou přepálených průjezdech pomáhali všichni andělé strážní zatočit auto před betonem, aby Škodověnka v zápětí vzdala svou snahu a uvařila se.

– Ten divný pán se žlutou M3 nebyl Jimmy Tulip Tudeski (jak jsem někde zaslechl), přestože měl klobouček, neměl vlasy a M3 se tvářila, že nemilosrdně uštve vše, co se jí postaví do cesty :-)

– Ještě jednou, byli jste vážně skvělí a doufám, že něco podobného spácháme co nejdřív.

PS: odkaz na všechny současně dostupné fotogalerie:

https://www.dropbox.com/sh/3k4a4y8py4kh124/RMK8qti4lc

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.523987737671166.1073741828.100001798323917&type=1

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151468148286338.1073741825.336492211337&type=1

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151469752741338.1073741826.336492211337&type=1

http://ladaf.rajce.idnes.cz/Autickar_Trackday_CzechRing_23.6.2013

https://picasaweb.google.com/116504312330534460153/20130623AutickaruvTrackdayNaCzechringu

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ja
jagy
26. června 2013, 10:18
0

Super akce! Tesime se na dalsi.

reagovat
Wo
Woyta
26. června 2013, 15:34
0

Super akce! Opravujeme/upravujeme auto na dalsi. :D

jeste k te Vette. Coz o to laminat pruzi ale ta zadni naprava kterou se oprel moc ne. Nastesti z toho byla jen velka cerna smouha na betonu a drobnej skrabanec na disku.

reagovat
gu
gumovac
28. června 2013, 21:45
0

nepruží,ale i tak je div,že kolo nehází a na řízení to není poznat..

yo
youwee
27. června 2013, 12:46
0

Ze pruzi plast je obecne znamo, ale ze by nejak extra pruzil laminat, to slysim prvne. Pokud vim (i z vlastni zkusenosti) tak laminat akorat tak praskne... Jinak kdyz jsem cetl o te zlute M3, tak me hned napadlo, ze to bude starej divocak Hyena z BMWklubu... :-)

reagovat
zd
zde.
28. června 2013, 09:08
0

Bylo to super, příště snad budu už pojízdný :-)

reagovat
Da
Dad
01. července 2013, 01:36
0

par fotek i tady http://5z8.info/horse-slaughter_t6c0xb_warez

Bohuzel na Google Plus, ktery mi sezralo picasu

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8 1977
Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8

1977 rok výroby
240 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem