načítám data...

Autíčkář se ptá: Nový Citroën DS3 Cabrio - dobrý nebo špatný nápad?

Citroëní DS3 sklízí úspěchy na evropském trhu už od svého uvední v roce 2009. Jelikož se toto přibližovalo řadí do luxusní části třídy "supermini", dalo se očekávat, že dříve...

Zobrazit galerii

Citroëní DS3 sklízí úspěchy na evropském trhu už od svého uvední v roce 2009. Jelikož se toto přibližovalo řadí do luxusní části třídy "supermini", dalo se očekávat, že dříve či později přijde Citroën se super nápadem připravit tento designově celkem zajímavý kus o střechu, nebo alespoň její část. Proč na tento počin čekala automobilka celé čtyři roky, o tom můžeme jen spekulovat. Já se ale ptám, byl to dobrý nápad?

Novodobá Kachna pro pasažéry s nohama

Nová 2013 DS3 Cabrio by se na evropském trhu měla objevit začátkem roku 2013 a úspěch by údajně měla sklízet zejména proto, že základ kastle zůstane stejně "přitažlivý" jako u standardního hatchbacku i po stažení střechy.  Přesto, že otevřená verze DS3 se honosí přídomkem Cabrio, opravdové kabrio to ani zdaleka není. Toto řešení střechy známe z minulosti pod názvem fun-top a hlavním principem je zachování původní siluety kastle i po stažení hadrové střechy. Od shrnovacích střech, tak jak si je pamatujeme například od starší tetičky nové DS3, Citroenu 2CV obecně známé jako „Kachna“, se přesto systém poněkud liší. Krom stahovacího střešního dílu má totiž otevřená verze,v současnosti asi nejpovedenějšího Citroënu, stahovací také zadní okno. V podstatě se jedná o stejný systém, jako u konkurenční nové pětistovky jen s tím rozdílem, že DS3 bude pro pasažéry na zadních sedadlech o něco pohodlnější a hlavně prostornější. Dost možná se tam vejde i člověk s nohama.

Nebudu vám tady sdělovat informace o tom, kolik kufrů se vejde do zavazadlového prostoru. To si ostatně můžete přečíst na jiných českých či cizojazyčných webech. Spíše bych chtěla vyjádřit nesouhlas s tím, pro jakou cílovou skupinu je tenhle model určen. Proč? Já do ní totiž spadám.

Citroën DS3 Cabrio jako módní doplněk, to je krutá realita

Podíváte-li se na promo fotky, z velké většiny na vás vykoukne více či méně blonďatá adeptka na titul nejnebezpečnějšího řidiče v širokém okolí. Vlastnit totiž něco malého, roztomilého a hlavně bez střechy je přeci stejně důležité jako disponovat alespoň jedním párem bot od Blahnika, jednou nesmyslně předraženou kabelkou, jedním dostatečně movitým přítelem, manželem či milencem (těch může být klidně i více) a schopností naprosto dokonale ignorovat potenciál jízdních vlastností vozu, který tahle necelé 4 metry dlouhá designovka bezesporu má.

Tak kde je vlastně problém? Od samého počátku se model DS3 snaží skloubit roztomiloučká autíčka pro slečínky s hravým potenciálem hothatchů či klasických sporťáků. A to je chyba! Vydejte se například do pražských ulic a sledujte. Vidíte ta kvanta  Miníků JCW nebo S? Vidíte ty Boxstery? A kdo je řídí? Jsou to přesně ty ženy z cílové skupiny Citroënu DS3. Jsou to ty ženy, které si prémiové verze nekupují proto, že jsou lepší, hravější, rychlejší…kupují si je proto, že jsou dražší a tudíž musí být i lepší. Není to design, zpracování či cena co zabíjí potenciál hravých vozů. Jsou to ženy, které si tahle auta kupují (rozuměj „nechávají kupovat“) a jejich potenciál nejspíš nikdy nevyužijí. Kdo potřebuje na ježdění po obchodech a na cesty do Starbucks pro dvojité cappuccino bez kofeinu a s nízkotučným mlékem tvrdý sportovní podvozek z hothatche?

Vývojáři pijí moc vína na to, aby mohli vyvíjet smysluplná auta

Kdybych měla možnost setkat se s vývojáři tohoto modelu, zeptala bych se jich „PROČ?“! Proč se proboha snaží z DS3 udělat konkurenci pro MiniCooper a na městské autíčko pro slečínky dávají nesmyslně tvrdé podvozky? A když už je tam dávají aby zachovali původní  „sportovní tvář“ tohoto modelu, proč nepřidají do nabídky i podvozek, díky kterému nebudou mít ony zmíněné slečny šlinc od rtěnky přes celý obličej, protože právě projely dírou.

Nejde o ten šlinc, ale o ty následky…Typická žena této „sorty“ totiž projede dírou, ono to hrkne, rtěnka spadne, ona se pro rtěnku ohne a prásk….máte jí naloženou v kufru svého vozu i s jejím autem. A to není ideální situace na seznamování.

Buď se snaží u Citroënu vymýtit kult blonďatých řidiček na jehlách, nebo jen pijí příliš mnoho silného vína na to, aby mohli tvořit rozumná a praktická auta, která odpovídají potřebám lidí spadajících do cílových skupin. Ať tak či tak, stále ještě nepřišli na to, že na tenhle typ aut prostě tvrdý podvozek nepatří, nebo alespoň ne vždycky.

A slovo závěrem? C’est ça! Citroën, geniální tah…z auta pro holky, jste udělali ještě o něco víc auto pro holky…jen jste zvolili špatný model a hlavně podvozek…a co si o tom myslíte vy?

[gallery]

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sk
Sklenka
30. září 2012, 15:25
0

Autorku chápu, taky bych ženský za volantem zakázal .... Vlastně bych zakázal i kabriolety, prtž to jsou auta tak akorát pro pozéry, co se chtěj předvádět.... Kabrio bych si koupil jenom jedno jediný, Miatu a to jenom proto, prtž se kupé nedělalo ....

reagovat
vl
vlčák
30. září 2012, 18:52
0

Zdravím, autorku sice chápu, ale není to nic neobvyklého. Opravdu překvapený bych byl, kdyby vypustili DS3 cabrio racing .. kombinace oranžových doplňků, karbonu, a stahovací střechy, která vypadá jak ušitá z kabelek od gucciho .. to už by bylo stravitelné jen pro ty nejotrlejší. Každopádně, nemám něják v lásce cabria z hatchbacků, sám nevím proč. Z toho plyne, že DS3 cabrio by se mi nelíbilo ani kdyby bylo stylizováno a propagováno jako normální auto, a ne jako přibližovadlo pro kadeřníky ..

reagovat
vl
vlčák
30. září 2012, 18:54
0

... a co se podvozků týče, lidi si budou s radostí lít kafe ze starbucks do klína, protože sportovní podvozky jsou cool.

reagovat
Da
Dad
30. září 2012, 23:06
0

auto nevim, ale ta slecna neni blondyna

reagovat
Va
Vajt
02. října 2012, 01:15
0

Auto mě nezaujalo a nechápu proč bychom se tu o něm měli bavit? Autíčkář zase živoří, chjo :( ...

Sklenka: :D

reagovat
Gr
Greeny
02. října 2012, 10:18
0

to není pravda, živoření by bylo kdybychom jen kolem dokola opěvovali staré plechovy, nejde to dělat pořád a do nekonečna, je pravda, že starší zajímavá a charakterní auta jsou ústředním tématem Autíčkáře a že se jim stále budeme věnovat, ale je potřeba mluvit a psát i o věcech aktuálních a to DS3 Cabrio a ženy řidičky rozhodně je :)

An
Andre
02. října 2012, 15:25
0

Udělejte test Škody Rapid. :DDD

Ma
Martin
03. října 2012, 08:18
0

Jen to ne, už mi ten pekáč leze krkem , ledaže by jsi myslel nějaký původní Rapid :-D

Bo
BobAsh
03. října 2012, 10:54
0

Hele ale to není blbej nápad... jen někde nějakýho sehnat...

An
Andre
03. října 2012, 14:02
0

Nový by snad neměl být problém, ne? Udělějte srovnávací test. :D

Co
Colombo
02. října 2012, 13:46
0

Neuškodí zamyslet se nad názory něžného pohlaví puritáni, zvláště pokud nevystoupila z Rangeroveru s čivavou ve vuitonce..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem