načítám data...

Autíčkář se ptá: Největší automobilové zklamání?

Zdarte autíčkáři! Po Greenym jsem se už probral z letargie i já, avšak jakožto biologicky starší se napoprvé po pauze asi neodhodlám k vytvoření nějakého vlastního "díla" a tíhu článku...

Zobrazit galerii

Zdarte autíčkáři!

Po Greenym jsem se už probral z letargie i já, avšak jakožto biologicky starší se napoprvé po pauze asi neodhodlám k vytvoření nějakého vlastního "díla" a tíhu článku tentokrát nechám na vás, čtenářích.

Určitě ty stavy znáte moc dobře. V plánu je exkluzivní akce, pozvánku dostala ta správná sorta lidí, místo konání zdá se býti ideální pro ožíračku galaktických rozměrů a ve finále z toho vzejde dialog dvou tragicky rozčarovaných homofobů a zabitý večer…  U aut to mnohdy bývá stejné – urban legends mají díky internetu a kyberprostoru prakticky neomezené pole působnosti, diskuze jsou plné zasvěcených názorů a stačí pár věrohodně popsaných řádků k tomu, aby si neznalý člověk vytvořil v šedé kůře jakousi fixní představu o něčem, co si na živo nikdy neosahal. Vlastně člověk ani nemusí nic číst, stačí jen, když si sám na základě předchozích zkušeností něco vyvodí a také to pak očekává. Lamborhgini hoří, Nissan GT-R projede zatáčku bezchybně i přesto, že se řidič dlabe v nose a v oku zároveň, Honda jede jako kráva protože otáčky p*čo! a takto bych mohl pokračovat do alelujá…  Jenže pak příjde reálná zkušenost a místo carpaccia s prvotřídním parmezánem máte najednou na talíři salám z mleté kuny.

Jaká byla vaše největší automobilová zklamání? Kdy jste drtili sklovinu vztekem nebo jen rezignovaně nechápali, co se to stalo? V kterém autě jste zažívali pocity čisté frustrace, ačkoliv jste předpokládali, že si jízdu užijete? Rozpovídejte se v diskuzi.

A abych taky něco dodal…

Zklamání č.1 – milenka bez vášně

Když jsem prodával svůj vehikl typu Ford Escort RS2000, měl jsem dlouhou dobu na přemýšlení, co pořídit místo něj (Nevím proč, ale trh absolutně nedokázal tento výjimečný počin korodující struktury ocenit :-) zkrátka, zbavoval jsem se jej víc než půl roku. ) . Myšlenky směřovaly k zadokolkám, ale nezavrhoval jsem ani předokolky. Alfa Romeo, Busso, GTV, může to dopadnout špatně? Nechal jsem se zlákat jedním kouskem GTV 2.0 V6 Turbo v blízkosti bydliště a jal se na něj podívat. Možná jsem byl moc namlsán božskou GTV6, ale rozhodně jsem nečekal, že Italové dokážou u jednoho modelu během 15 let vytratit po okolí skoro veškeré charizma. Busso nebussovalo, sic dopováno turbem (avšak tahající vyšší hmotnost), zdaleka nedosahovalo výbušnosti atmosférického bratříčka a chrchlání místo válečného rykotu dojmu taky zrovna nepřidalo. Auto bylo celé příliš utlumené, žádné drama, žádná vášeň, hlad po zatáčkách byl navzdory posilovači taky znatelně menší, než u staré bábi s transaxlem. Vrcholem byla řadící páka, jež mi po jednom z úkonů zůstala trčet v ruce…  Karikatura na hot hatch Ford se po této zkušenosti zdála (ač toho času ve stavu rozhrkaného kafemlejnku) jako sofistikovaný vyplavovač adrenalinu hodný zachování pro další generace.

Zklamání č.2 –  hondí hermafrodit

Představte si následující situaci: Potkáte dokonalou partnerku. Je atraktivní, inteligentní, vtipná, voní jí benzín…  Jenže když dojde na věc, zjistíte, že jí ve střední partii těla něco přebývá a svět se v ten moment nemůže zdát smutnější. A to samé člověk zažije v 7. generaci Hondy Civic Type-R. Všechny její dílčí komponenty jsou skvělé. Jednotka K20 by měla být popsáná ve všech motorářských skriptech jako ukázkový příklad sportovního čtyřválce. Převodovka dává slovu přesnost a rychlost nový rozměr. Podvozek, pakliže je ještě dopován samosvorem, potěší na každé zakroucené silnici. A pak se přiženete s hubou od ucha k uchu k první zatáčce, protože jste si odmeziplynovali s motorem, který má reakce ostré jak břitva. a…   a…   a máte chuť spáchat něco na způsob harakiri tomu idiotovi, který do Civicu EP3 implementoval elektrický posilovač řízení. Zatáčení s Civicem je asi jako být slepcem, kterému někdo zlomil hůl a zkopal psa. Tupé, slepé, nepřesné…  ach, proč?

No a teď už je to na vás :)

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

On
Ondra
30. července 2012, 13:15
0

Abych taky něčím přispěl, tak hned přidám svůj názor. Tentokrát jsem nečekal mnoho. Volkswagen Golf třetí generace asi všeobecně nemůže být považován za nějaký zázrak. Přesto k němu zástupy lidí vzhlíží, obdivují jej, chtějí ho a dokáží se za něj zhádat do imaginární internetové krve. Proto jsem nečekal, že svezení s ním bude až taková hrůza. Aby nedošlo k mýlce, jednalo se hned o dva exempláře v dobrém stavu koupené za nadprůměrnou cenu. Příšerné ovládací prvky, škaredý interiér z hrozných materiálů, nechuť motorů, tragická odezva na plyn a stěží průměrný podvozek mě však vyloženě znechutili.

reagovat
To
Tomik
30. července 2012, 14:18
0

Stačí napsat Octavia 1.9TDI?
Samo o sobě to auto není špatné, ale když poslouchám ty chvalozpěvy tak mi je z toho na blití.

reagovat
Fe
Fernie
30. července 2012, 14:56
0

Slýchával jsem chvalozpěvy na pofejsliftovou dvojkovou Oktávku, že prý se to docela dá a že ty dýzly jsou fajn. Ani hovno zlatá rybko. S místem pro řidiče to bylo takový nic moc. Motor (1.6TDi) byl dosti tragickej. Je mi fuk, že to nežere, ale je to podle mě nekulturní sráč. Vibrovalo to s celým sloupkem řízení, vlastně celý auto jaksi povrzávalo. Přeposilovaný řízení jsem zkousnul, zvykl si, ale neodpustím tomu brzdy a jejich reakce, které byly vždycky jiné, než člověk čekal, že budou... Jó, takový auto asi po nějaký době člověka zdeformuje...

reagovat
se
sedmicku
30. července 2012, 15:48
0

No nevím, ochcávkáře rád nemám jen co je pravda, ale u toho auta člověk přece nemohl čekat nějakou parádní svezenou, což se od Vavrisových příkladů naprosto odlišuje, ale možná jsem já ten co nepochopil :D

Co se mě týče tak mě nějak ty dnešní škatule neberou až na vyjímky, sice nedám příklad nějakého zklamání (nejsou zkušenosti), ale svým způsobem mě nebaví dnešní auta, která mají všeho moc a vlastně k ničemu. Motorky mě baví o moc víc, protože jsou dnes na skvělé úrovni, ale nevytrácí se u nich zábavnost, vzrušení a to, že je člověk opravdu řidič se vším všudy.

reagovat
Fe
Fernie
30. července 2012, 15:53
0

Ono odlišuje, ale co bys ode mě chtěl, zas tolik aut jsem nevlastnil a neřídil na to, vždyť ten potisk na řidičáku ještě ani zaschlej nemám :)

reagovat
Láďa
30. července 2012, 16:24
0

Mě osobně zklamala Audi A8 3tí generace s motorem V8 (335koní). Byla to vlastně první V8 ve které sem se vezl. Jestli soudruzi z NDR chtěli auto udělat naprosto bez emocí tak se jim to povedlo. Vím že je to velká limuzína tak je to účel ale já do té doby řídil auto tak do 120 koní a tohle auto mě nijak nepřekvapilo nějakým brutálním zátahem jakým sem čekal, vlastně mě nečekal žádný zátah, jen sem tam seděl a koukal jak ručička rychlosti letí nahoru :) Když to srovnám s Alfou 166 co teď mám s 3 litrovým Bussem tak tam jsme někde úplně jinde a přitom o 115koní méně ;)

reagovat
Ma
Martin
31. července 2012, 06:38
0

Zklamání? Byly doby, kdy jsem se každý týden vezl v něčem jiném, takže vím, že čtení v časopise je jedna věc a přesvědčit se o skutečnosti jiná :-D Navíc má každý své osobní preference a je mistrem volantu ve svém autě, které dokonale zná. Největším zklamáním tak pro mne bylo svezení v mém milovaném Jaguaru E type :-( měl jsem smůlu na podivuhodnou kombinaci vraku a kutila - majitele a k jinému jsem se bohužel nedostal:-( i tak ale nehodlám na toto autíčko zanevřít a snad se někdy svezu v exempláři , který bude dělat čest svému jménu :-D
V Countahu mi kupodivu nevadil " opičí " posez, ale to, že jsem prostě nedokázal zacouvat mezi auta :-( sedět na prahu a viset z auta prostě neumím) a mému naturelu rovněž neseděl vžudypřítomný hluk motoru, i když zrovna to je věc, kterou si všichni " užívají ".
Nadšený jsem byl z auta, které jsem si koupil vlastně úplně náhodou, jen kvůli velkému kufru - Peugeot 505 GTi 2,2 Berlina - tahle nenápadná zadokolka s kotouči na všech kolech a výkonu okolo 100kW si mne postupem času získala a vždycky budu litovat dne, kdy jsem ji prodal. Teď si vozím zadek v poslední zadokolce od Volva a zoufale hledám , do čeho půjdu dál :_D
Když někdy poslouchám čerstvé řidičáky okolo sebe, jak haní či vychvalují to či ono , vzpomenu si na svoje začátky s Moskvičem 403 a neuvěřitelné " inferno " na silnici ve FIATu 500, kde maximálka byla sotva 95 a musím se smát :-D

reagovat
85
850R
31. července 2012, 10:01
0

Za mně asi největší dva šoky Ferrari California a Scooby WRX STI, ferrari bylo složitý na ovládání asi jako mixér a nebýt zvuku, který aspoň částečně přehlušil silně vrzající interiér, o drhnoucích -dle vyjádření techniků ve ferrari- magnetických tlumičích ztrapňujících člověka na každé křižovatce, elektronice s vlastním životem a loupajícím se laku u rok starého auta radši nemluvit.. a imprezu jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet pod tlakem, ale na její vychvalovanou univerzalitu lze zapomenout po prvním průjezdu městem..jak já to auto nenáviděl..spojka nepřátelská, motor mrtvej, odpružení nepoužitelný, servisní náklady na úrovni 911, často i přes..od tý doby se jakýmkoliv myšlenkám na subo bráním i sebepoškozováním.. :-D

reagovat
Bo
BobAsh
31. července 2012, 13:04
0

Já jsem nikdy neřídil STi, ale pamatuju si na svůj hlavní dojem z WRX (minulá generace - hatch). Byla to prostě nuda. Jel jsem po okresce s plynem na podlaze, kroutil volantem a měl jsem pocit, že kdybych si místo řízení dal cigáro, tak to auto to zvládne samo...

85
850R
31. července 2012, 13:07
0

i u mně se jednalo o hatch. a hrozně mi vadilo jak pomalu a v jakých až otáčkách ten motor doloval aspoň záblesk nějakýho charakteru..ne..prostě za mně opravdu ne. a kvalita interiéru, bez ohledu na zaměření auta jinak než na pohodlí je podle mně neomluvitelná..přesně odpovídá zaměření mateřskýho výrobce Fuji Heavy Industries..lepší bagr prostě :-D

Bo
BobAsh
31. července 2012, 13:11
0

Ale třeba Forrester (aktuální, tuším že benzín) byl fakt dobrej. Velký, praktický, schopný, málo to žralo, relativně levný, vypadalo to, že to bude i za 10 let vypadat stejně hnusně jako to vypadá teď.

Lepší bagr, ale na danej účel je taková věc perfektní.

85
850R
31. července 2012, 13:18
0

jo, přesně, na danej účel perfektní..jenže ten účel plní tak 5% z nich a zhruba 10% svýho času jízdy.. ale musím uznat, že naftovej forester byl super..až na ten interiér zase a bohužel, v interiéru trávim veškerej čas, takže pokud není interiér auta v pořádku, mám s autem problém..ve Vette C6 ani fantastický tvary neměnily nic na tom, že nikdy nebude výjímečná..a vypadat za 10 let stejně hnusně jak teď, přiznejme si, co bysme za to dali my :-D

On
Ondra
31. července 2012, 15:16
0

Já řídil poslední STi sedan a nuda to rozhodně nebyla - výborné řízení, perfektní posaz za volantem atd atd. Problémem byl motor. Nejen že ho člověk musel držet totálně pod krkem a v otáčkách aby jel, ale taky u toho hrozně papal. Natankoval jsem za pětikilo a jezdil necelou půlhodinu po okresce...Na rozbité cestě to navíc mohlo být trochu poddajnější, ačkoliv jinak to tam fungovalo skvěle. Sečteno podtrženo, nechtěl bych to, i když některé části auta jsou výborné.

Va
Vajtus
31. července 2012, 15:19
0

Zklamání jsem nezažil vyloženě z konkrétního auta, ale spíš z udávaného výkonu...

Tak třeba moje Puma má 125 HP a i po třech letech vlastnictví mi přijde, že celkem jede...takže když jsem se měl svézt s Audi RS4 s 420 HP, čekal jsem, že když jsem do té doby řídil maximálně 200 koní v naftě, musím si z 420 koní sednout na zadek...jenže nic takového se nedělo a já bych Audi tipnul o 200 koní míň...

Tohle se mi v podstatě děje neustále, jediný auto, ve kterém jsem seděl a modlil se aby už zátah skončil byla jiná Audi, S2...

reagovat
Ja
JakubHQV
01. srpna 2012, 10:44
0

Ohledně kritiky poslední generace STi: Měli jste přeplej SportSharp na ostrej režim motoru??

reagovat
On
Ondra
01. srpna 2012, 11:48
0

Jo, to udělá hrozně moc. Bez toho se s tím autem pomalu nedá jezdit.

Ne
Neo5
01. srpna 2012, 22:36
0

Pro mě asi největší zklamání byl Focus RS MK2. Byl jsem na sraze a tajně si přál, aby tohle auto přijelo. Jak dorazil a chystal se na první sprint, vetřel jsem se mu na sedačku spolujezdce, čekajíce peklo. Pak se auto tiše rozjelo. Žádný kopanec, žádná hlava v opěrce.. Ručička tachometru letěla jak šílená, ale to bylo vše. Nuda... Jen pak ty brzdy.. Ty byly hodně dobrý.

reagovat
Va
Vavris
03. srpna 2012, 10:36
0

Jo, taky na mě nijak extra nezapůsobil :)

Bo
BobAsh
04. srpna 2012, 23:35
0

Fíkus RS taky není auto na sprinty. Já s ním strávil odpoledne na okreskách a nadchnul mě dostatečně.

Va
Vajtek
02. srpna 2012, 17:18
0

Největší zklamání udělalo BMW. A to jak vzhledově, nová 1ka "F20" která vypadá ze zadu jak VW Polo, tak i technicky místo 3-litru, oturbenej dvoulitr.

reagovat
Pi
Pivrnec911
07. srpna 2012, 14:28
0

Ahoj,
co se týče srovnání GTV jsem na tom uplně stejně,ale stejně mám nové Busso s turbem:-). Dole mrtvý nahoře to tak špatné není,a zvuk turba spolu s CSCvýfukem je řekl bych skoro srovnatelnej. Jezdil sem s GTV6 v šedivé barvě stejně jako v Bondovi,ten rykot a výbušnost je šílená... Myslím že to byl rok 83-85 na kolech ronal turbo... Nádhera,splněnej sen...

reagovat
pe
peterchef007
23. srpna 2012, 12:17
0

Moje největší zklamání bylo po ozkoušení nové BMW 3 320D F30... jsem velkej fanda značky, zejména trojek a tahle plovací vana na kolech mi trochu zkazila dojem z celkem povedeného designu. Přeposilovaný elektrický řízení naprosto bez odezvy, výhled jak z tanku, auto tak nějak plave krajinou mimo rozkazy kormidelníka a já se s ním nedokázal sžít, výkon teda taky nic moc-na dvojku se z malé rychlosti nedá vůbec rozjet - prostě to nezrychluje přestože turbo zabírá. Auto asi opravdu dělané už spíše na bezpečnost, nízkou spotřebu než na radost z jízdy. Po přesednutí zpět do mojí E30 318is bez posilovače se mi udělal obrovský úsměv na tváři a já jsem si řekl že si tu svou káru musím i přes to prasení na okruhu zachovat co nejdéle dokud se nevrátí kluci z Mnichova k osvědčené koncepci kdy ještě lehká trojka s řidičem opravdu komunikovala.
P.S. F20 - nová jednička byla po vypnutí všech pomocníků = přepnutí do režimu sport+ opravdu asi nejsportovnějším svezením s lehkými drifty již v prvních točkách a je snem mého kamaráda-současného majitele předchozí E81... M5 F10 byl brutus ale to už jinde jsme :)

reagovat
Bo
BobAsh
23. srpna 2012, 17:11
0

Jo, to dost odpovídá pocit, kterej jsem z F30 měl já. Ale 335i je v tom podle všeho ještě horší...

Hr
Hrubý
18. února 2014, 21:31
0

F30 320d je skvelá,, keci zakomplexovaných blbečku co na to auto nemají peníze a jeste dlouho mit nebudou. Podvozek je z vyroby mekci z duvodu pouzivani runflat. V zatackach to auto drzi vyborne. V kopci tahne na 6st.. pri rychlosti 80km/h. spotreba 5 litru. pri temer 190 koni.. co vic chces ty kokote !!! podivej se jaky auta vyrabi ostatni automobilky.

Lu
Lubosh
21. září 2012, 19:22
0

Největší zklamání je můj současný Golf III 1,9 TDI 81kw. Všude ho každej vychvaluje a přitom je to hroznej hnůj. Cit v řízení žádnej, nejede to, všude fouká, je to hlučný, pod 2000 RPM se to neskutečně klepe, naklání se to víc jak můj starej civic (5g) bez stabíků, ze sedaček mě bolej záda a rozbila se mi stahovačka okna. Jediný plus je že jezdím do 4,5 litru, ale to je fakt jediný. A to nemám žádnej vrak, podvozek jak novej, všude ještě nálepky, nikde nic nemlátí,.....stav skoro novýho vozu, ale je to jebka ještě větší jak ten civic :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem