načítám data...

Autíčkář se ptá: Které stádo za babku?

V seriálu "Výkony za babku" se vám snažíme představit některé z cest, kterými obyvatelé Údolí benzínových hlav obcházejí nutnost navštěvovat showroomy slavných sportovních značek,...

Zobrazit galerii
V seriálu "Výkony za babku" se vám snažíme představit některé z cest, kterými obyvatelé Údolí benzínových hlav obcházejí nutnost navštěvovat showroomy slavných sportovních značek, pokud si chtějí také užít trochu té rychlosti. Nebo trochu víc rychlosti… Je ale možné, že na to jdeme úplně špatně. Možná, že metoda "když nevíš, strč tam Chevy V8" přijde přímočará jen amerikanofilní části redakce, zatímco pro většinovou populaci je tenhle kus amerického železa (nebo hliníku) příliš exotický a objednávání dílů přes internet podezřelé, byť možná levné. A nebo máte naopak pocit, že čtyři válce jsou na pořádný výkon málo a turboefekt je zlo. A nebo vás teprve naštveme některou z připravovaných části nebo naopak tím, že nezmíníme tu podle vás zaručenou cestu k úspěchu.Takže zadání je jasné. Máte málo peněz a chcete jezdit hodně rychle. Jak to uděláte? Rakety JATO na střechu? Oturbený čtyřválec? Největší osmiválec, který se vám podaří najít? Monumentálně očipovaný dehtožrout? Sáhnete raději po dvanáctiválci z luxusní limuzíny, připraveni strávit zbytek mládí v garáži, snahou rozmotat gordický uzel jeho elektroinstalace? A nebo jste zastánci tradičních přísad a postupů, kteří přísahají na legendární kombinaci Fordu V8 Flathead, nacpaného pod (nepřítomnou) kapotu starého Modelu A nebo '32 kupé, byť to dnes už není ani levné, ani rychlé?Fantazii se meze nekladou a definici pojmů "málo peněz" a "hodně rychle" ponecháváme zcela na vaší libovůli. Takže diskutéři… DO BOJE!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sk
sklenka
01. února 2012, 17:14
0

Az mi dojdou chute v aktualnim ctyrkol atmo 4valci boxer (NA), tak cesta bude nasledujici - to samy s turbem z anglie (rhd hold budu muset prekousnout) a nebo neco vice hrnkovyho z Raichu... Takovy ceny, za 200hp jsem fakt neskutecny... Jenom skoda toho, ze clovek v e36 je hned za pozera s 318ickem a teplym ridicakem....

reagovat
Gr
Greeny
01. února 2012, 17:37
0

sklenka: ad e36, přesně tak. E36 dneska dává smysl nejen z pohledu výkonů, ale také z pohledu celkové hodnoty, je to dobře postavené auto se RWD za velmi rozumné peníze. Problém je image a bohužel je úplně jedno jak moc seriová a nenápadná je. S Angel Eyes a velkýma leštěnýma kolama pak tuplem. Dřív to platilo u e30, postupně ale frajírků za jejich volantem ubývá, ale z vlastní zkušenosti vím, že mnoho lidí se na řidiče e30 pořád dívá jako na vraha. Nepříjemné je to obzvlášť v případě rýpavých příslušníků :)

reagovat
to
tom cayman
01. února 2012, 18:04
0

Jojoo..K E36ce sem se vrátil zpět z E46.. Ted honim jednu 325i, ale přesně jak říká greeny..rýpavý příslušníci a lidi koukaj jako na největšího debila..Ale poté na okreskách nebo okruhu to stojí zato..Hlavně pro ty,co nemají peníz na něco lepšího..navíc servis a udržba na E36 je za hubičku..

reagovat
Ma
MacReady
01. února 2012, 18:32
0

Já bych bral Hot Rod ze starý Oktávie.

reagovat
jo
jozka
01. února 2012, 18:33
0

e36 bohuzel hnije pred ocima temer kazda..

reagovat
jo
jozka
01. února 2012, 18:34
0

Za me Chevrolet Tahoe 6.5TD ! :)
Ale preziju to samy v benzinu:)

reagovat
Bo
BobAsh
01. února 2012, 18:44
0

Neodolám a musím se do toho vložit - odkdy nabízí 6,5TD spoustu výkonů za málo peněz? :))

reagovat
jo
jozka
01. února 2012, 19:08
0

Az se s tim svezes, tak uvidis. A porizovaci cena tehlech americkejch korabu neni velka.

reagovat
Ma
Martin Zajíc
01. února 2012, 19:14
0

Tak budeme-li se držet našich končin a finančních možností, tak za sebe volím Mondeo Mk2 ST200 či Saab 9000 Aero, mám rád usedlejší vozy :) V případě něčeho sportovnějšího pak Escort RS2000. Jsem zvědav na názor místních diskutérů a redaktorů.

reagovat
On
Ondra
01. února 2012, 19:41
0

Martin Zajíc: Je pravda, že Mondeo St200 mě překvapilo, jak hodně jede, vzhledem k ne nijak brutálnímu výkonu...a ten motor, známý držák, je opravdu báječný. A oturbené Saaby všeobecně jedou hodně dobře.

reagovat
To
Tomíno
01. února 2012, 20:03
0

A co přestat koukat jen na západ a zkusit něco japonského ? Třeba Micina EVO

reagovat
On
Ondra
01. února 2012, 20:13
0

Tomíno: Ta ovšem není zrovna za babku, obávám se :)

reagovat
Co
Colombo
01. února 2012, 20:21
0

V autobildu srovnávali BMW e21,e30,e36 a e46. Nejlépe dopadla zmiňovaná 325 e36. A opravdový výkon za babku? Brutus -47mi!! litrový 12válec BMW z bombardéru na šasi požární stříkačky (za cenu šrotu, akorát ta spotřeba)

reagovat
Bo
BobAsh
01. února 2012, 20:57
0

jozka: Zrovna ropným Tahoe jsem nejel, ale myslím, že si dokážu představit, jak to asi jede. Nicméně furt to je slabší a dražší než třeba Camaro... nebo i Caprice... abychom zůstali jen u koncernovejch sourozenců :)

reagovat
To
Tomíno
01. února 2012, 20:58
0

a co nějaká honda civic na 1,6 obsahu se mě zdá 158 kW dost ne ? a při 900 kg váhy s tím musí pěkně cvičit

reagovat
On
Ondra
01. února 2012, 21:01
0

No z Civicu se dá dostat hodně, to je pravda

reagovat
An
Andre
01. února 2012, 21:08
0

Bral bych Nissan Sunny/Almera GTI a nebo BMW 740 (E32, E38). A nebo Saab 9000 cabrio, 2,0 200 koní. Možná výkony nicmoc, ale pořizovací cena nízká.

reagovat
Sk
Sklenka
01. února 2012, 22:26
0

2Colombo: a mě známej tvrdil, že pokud E36, tak leda 328i, že 325 je krok vedle ...

reagovat
On
Ondra
01. února 2012, 22:30
0

328i E36 je rozhodně o krok dál než 325i, ale dvaapůla určitě není krok vedle, navíc je často dosti levnější než 328i..

reagovat
Ea
Ease
01. února 2012, 23:32
0

Výkon za babku?

Alfa Romeo GTV V6 3.0 220k, popř. 2.0TS 150k.

Mě se to auto prostě strašně líbí - přední světla jednoduché, ale dokonalé - zadní světla > linie přes celou prdel, to miluju, kam se to podělo? A to, že kola dělají auto tady platí stonásob. Je krásná a ať si říká kdo chce, co chce :-D

Avšak táži se bohů motorových: jak daleko s níž dojel bych?

reagovat
Ma
Martin
02. února 2012, 07:47
0

No a co třeba takhle něco úplně odjinud :-) - B6254S - letitý 6-ti válec od Volva vyráběný v podstatě od r. 1939 - je stavěný na to, aby vydržel věčnost, takže si myslím, že by jistě zvyšování výkonu nesl v poho :-)) koneckonců, od výrobce má rozsah 80 - 170 kW v základě, bez turb :-) Tahal v podstatě celou vlajkovou flotilu firmy přes 760, 960 až ke svému konci v typu S9O . Do nahrazující předokolky S80 bylo 6 válců v řadě příliš dlouhých. Přestože se ceny velmi zachovalých 960 - ek v Evropě stále pohybují okolo 4000 E a u nás není v současnosti na prodej žádná, nechal by se tenhle motor sehnat za slušný peníz, neobsahuje mnoho elektroniky, takže nejproblematičtějším bodem jsou svíčky. Kastle k zástavbě by se musela vybírat s ohledem na jeho rozměry, ale myslím, že zrovna do oktávky z 50 let by sedl :-D

reagovat
Da
Dad
08. března 2012, 03:23
0

no kdyztak B6304. B6254 je totez, jen se zmensenym obsahem. Se starym sestivalcem to mnoho spolecneho nema, objevil se az spolu s Volvem 960, zato to ma hodne spolecneho s petivalci z 850/S70 a ctyrvalci z /V40.
Ve verzi s turbama se strkal i do S80 a XC90

Bo
BobAsh
02. února 2012, 09:51
0

Počkat, ale do S80 se řadová šestka dává... A navíc podle Wiki je B6254S relativně novej motor, uvedenej s nástupem 960.

Jo a do starý Octavie se rozhodně nevejde, tam je místa strašně málo.

reagovat
Ma
Martin
02. února 2012, 10:26
0

BobAsh: no v podstatě máš pravdu, je to relativně nový motor, ale ten základ je fakt z původního motoru z r. 1939 resp. 1933, konkrétně B27E z modelů PV 653, 654, 655 a posléze TR 679.
Do S 80, a to ještě až druhé generace od r. 2008, se dává T6, ale ten motor je už přecijen trošku jiný :-)

Viděl jsem ve starý oktávii i větší motor, ale neptej se mne na technický detaily, jak to tam nacpali, protože to prostě nevím :-( byl jsem jen jeden z mnoha u zdvižené kapoty na nějakém srazu v německu a šel raději po tom, co mne zajímalo a tady mne zaujalo jen to, že je to oktávka :-)) Pamatuji si jen, že to byl řadová 6V s obsahem snad přes 3l, protože majitel říkal, že V8 se mu tam opravdu nevešla :-)

reagovat
Ma
Martin
02. února 2012, 10:41
0

BobAsh: a jen tak mimochodem, neber Wiki za bernou minci, je tam spousta pitomostí, a to nejen o autech :-) už jsem se o tom několikrát přesvědčil na vlastní oči :-D

reagovat
Jo
Jose85
02. února 2012, 10:56
0

BobAsh:
Tak prostě prodloužit kastli mezi přední nápravou a kabinou. :D Výsledek by měl proporce prvních cestovních Ferrari.

Mně jako nejlevnější cesta k výkonnému monstru přijde kombinace Fiat 126p-maluch (šestistovka by byla stylovější, ale lidi za ní nejspíš budou chtít peníze)a motor z nějakého postaršiho hyperbiku.Busa bude asi drahá,ale nějaký ZZR-1100,FZR-1000,GSX-R 1100.. Likvidace původní převodovky a nahrazení automobilovou (diferenciál,zpátečka a podobné nesmysly) už asi bude trochu oříšek.
Podle videí na Youtube už se o podobnou věc pár lidí pokusilo. :)

reagovat
Ma
Martin
02. února 2012, 10:59
0

BobAsh: podíváš-li se třeba do sekce Motory na www. volvo-club.cz, zjistíš, že B6254S je v řadě počínající typem 6234F/S2 a končící B6304 S3, kde se obsahy pohybují od 2380 do 2435 (obsah označován 2,5 l )a pak 2922 ( obsah označován 2,9, zřídka i 3,O ) řadu narušují právě B6284T/T2 s obsahem 2783 ccm dodávané do S 80 druhé generace.
Vždycky jsem měl trošku bordel v těch písmenech za čísly, takže jsem zmínil to S, protože ho mám v autě, ale podstata je správná

reagovat
Bo
BobAsh
02. února 2012, 15:05
0

No, o Volvo motorech vím kulový, to klidně přiznám, takže vyjdeme z toho, že máš pravdu.

Nicméně řadovou šestku v Octavii si fakt představit nedokážu - on je totiž motorovej prostor kratší než kapota, kus pod kapotou jsou ještě nohy řidiče.

Naopak na šířku je tam místa spousta, takže si právě dokážu mnohem líp představit, že by se tam vlezla V8 než I6.

reagovat
Ma
Martin
03. února 2012, 08:10
0

BobAsh: Tak od Tebe to potěší :-D

Já fakt nevím, jak to udělal, táta octavku měl, i když já už ji pamatuji jen předělanou na traktor, takže vím, že původní "motůrek" byl od kabiny skoro až k chladiči, ale jak jsem psal, víc mne zajímaly Cadillaky vedle, sem jsem jen nakoukl :-( a možnost, že bych si Octavii spletl s 1202 STW, kde by to místo asi bylo,to celkem vylučuji :-), nevylučuji ale jakékoli úpravy čehokoli :-)

Jose85: no nazdar hodiny :-D malucha jsem měl plný ruce s původním motorkem ( no uši víc ), nedovedu si představit, že by jsi tam nacpal cokoli silnějšího a dokázal to udržet na okrsce mezi čárama :-)

reagovat
Jo
Jose85
18. února 2012, 20:27
0

Tak zbytek malucha (podvozek,brzdy) by taky bylo třeba nahradit něčím jiným... :d

tohle sem sice moc nepatří, ale nevím, kam jinam s tím.. :)
http://www.streetfire.net/video/gsxrpowered-vw-bug-hot-rod_2366488.htm

se
sedmicku
03. února 2012, 08:59
0

Velký výkony, vzhled a dobrý jízdní vlastnosti za pár šupů nabízí alfy romeo s motory TwinSpark. Jen je to asi ta nejhorší rada, kterou jsem mohl nabídnout :) paradoxně bych se musel fackovat, kdybych si něco s TS dotáhl domů (ikdyž mě to pořád láká). Ty motory jsou časované bomby a málokomu fungují, resp. na každého dojde, ale jde o to za jak dlouho :)

reagovat
Ch
Chamele0
03. února 2012, 17:55
0

A co takhle Porsche 928 - dneska se nechá pořídit do 100.000,- za cca. 220kW...

reagovat
Co
Colombo
04. února 2012, 14:09
0

BobAsh,Martin- v čechách byl hotrod z felicie(původní z 60.let) s nezvykle roztaženými blatníky a mezi nimi v8 z tatry613. A co se týká přestavby octavie na traktor-odstranilo se šest šroubů kastle se vyjmula z rámu a přidělala sedačka. Kutilové dle receptáře zkracovali rozvor a instalovali světla apod, ale základ byl hotov za odpoledne..
Sklenka: měl jsem na mysli hlavně model, možná že se jednalo o 328i, ale největší motor nutně neznamená nejlepší. V e30 byl lepší čtvercový 2.3 oproti 2.5, stejně tak byla populárnější e31v8 840 oproti v12 850, 325i je osvědčená dostupná klasika a myslím že silnější než 318i..

reagovat
Ma
Martin
15. února 2012, 08:22
0

A nebyla náhodou žlutá? potkával jsem jednu takovou na synkáči :-D

Vl
Vlčák
04. února 2012, 15:08
0

sedmicku: přirovnávat TS k časované bombě je asi trochu přehnané, motory mají své mouchy, a o něco vyšší provozní náklady, ale to není nic co by majitele italského vozu zarazilo, překvapilo a odradilo :)

také dávám svůj hlas saabím turbomotorům, GMková V6 jde sice dostat k hranici 1000 koní, ale není to za babku, 220 koní v 2,3 aero je podle mě dostatek výkonu na to že ho dostanete v komfortním balení saabu 9000, z čehož plyne že dostanete luxusní dálniční střelu za pětimístnou sumu, motor také trpí neduhy, které ale závisí na přístupu majitele, saabaři si pochvalují rozvod řetězem, ale za tím bych si zase já osobně moc nestál, hotor vyžaduje péči, ale opět to není nic co by milující majitel severského automobilu nepřekous.

pak tu máme alfí bussa, které bude čím dál tím větší problém sehnat, bavoří straight sixy, ze kterých by se daly dolovat za pár šlupek slušná stáda koní, a mít v lehké trojkové řadě veliký stádo, to stojí i za to že za volantem se vám budou posmívat.. tuneři, frajírci a machové by si měli začít vybírat nějáký horší auta.. :-/

reagovat
CR
CRAZY-Ivan
08. února 2012, 12:40
0

Fiat Coupe :D

reagovat
Vl
Vlčák
08. února 2012, 17:43
0

ivan má recht, na přeplnovaný fiatí pětivál jsem zapomněl, nepotřebuje moc, a jde z něj dostat dost, ony celkově přeplnovany zážehovy pětivály (audi, fiat, volvo) vyhlížejí jako ideílní mezistupen mezi I4 a V6

reagovat
Ve
Vencos
10. února 2012, 19:08
0

Hmm hmm, Duramax dýzl do nejmenší věci kam se vejde? (safryš,ale jak by to bylo krásný v nějákym Oldsmobilu...)

reagovat
Ve
Vencos
10. února 2012, 19:09
0

A nebo Swift GTI? Uno Turbo? Jak moc rychlý potřebujem bejt?

reagovat
On
Ondra
10. února 2012, 19:36
0

Uno Turbo, to je zajímavý, stejně jako Punto GT Turbo :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem