načítám data...

Autíčkář se ptá: Která předokolka je nejzajímavější?

Na auta s předním náhonem je mezi mnoha nadšenci nazíráno skrz prsty. "Hraboši" co "chodí po předních" se kvůli své všudypřítomnosti a často ne zrovna nejakčnějšímu chování dostávají...

Zobrazit galerii

Na auta s předním náhonem je mezi mnoha nadšenci nazíráno skrz prsty. "Hraboši" co "chodí po předních" se kvůli své všudypřítomnosti a často ne zrovna nejakčnějšímu chování dostávají do role vozítek pro začátečníky či nutného čtyřkolového odpadu pro lidi bez vztahu k řízení. Abych citoval jednoho z odpůrců aut, která jsou poháněna i řízena stejnými koly, "předokolky jsou na ****, jsou na ****, jsou na ****…" (přičemž hvězdičky označují známé místo z ženské anatomie). Nebudeme si nic nalhávat, zadokolky či čtyřkolky dokáží člověku většinou nabídnout více dlouhodobé atraktivnosti, více vzrušení, ale to není důvod, proč předohraby zatracovat. Předokolky bývají levnější a tím i dostupnější pro většinu populace, je snazší vodit je na hraně a navíc -  špičková předokolka si na zakroucené okresce poradí i s mnohem silnějšími auty. Určitě se tak najde mnoho petrolheadů, kteří předokolky bez předsudků uznávají a dovedli by si nějakou představit ve své vysněné garáži.

Pokud mezi ně patříte, je tahle otázka mířena přesně na vás. Chytá vás za srdce malý hbitý a neskonalé zábavný hothatch? Nebo preferujete velkou pohodlnou a stylovou francouzskou limuzínu. A co hatchback nukleární síly jako je Focus RS500, ječící Civic Type-R, nebo naopak ultimativní okruhové nářadí v podobě Meganu R26R? Hádám, že někteří z vás zatouží i po předohnaném 8.2 litrovém osmiválcovém kabriu v podobě Cadillacu Eldorado. Anebo jednoduše jen milujete své rodinné Mondeo.

Ať je to tak, či tak, celá diskuze nyní patří vám, našim čtenářů – chceme slyšet váš názor!

Redakce Autíčkáře

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ca
Caddy
18. ledna 2012, 15:27
0

jo, to Eldorado muze byt (ostatne i Riviera/Toronado - proc ne, ze) :) Ono i takovy Cord by mi vubec nevadil ;)

reagovat
Va
Vajtus
18. ledna 2012, 15:31
0

Za prvé jste mě hodně potěšili s tím GTV 916 na fotce :) - moje oblíbená předokolka...

Za druhé musím říct, že vůbec nepovažuji předokolky za méněcené a poháněná náprava je mi při výběru auta vlastně docela fuk...

A teď ten seznam, vynechám klasiky typu 205 Gti, FRS, Pumu, Coupé a zkusím vymyslet něco nového...

1. Barchetta- skvělý podvozek, charakterní motor a ve speciálních edicích opravdu nádherný interiér...

2. Saab 9-3 Turbo- nejlépe Cabrio, k tomuhle auto se mi nezákeřný přední pohonn vyloženě hodí...

3. Honda Accord Type- R: Samosvor, Recara a jeden z nejlepších čtyřválců, nad tím by snad kvůli přednímu náhonu nedokázal ohrnout nos žádný petrolhead...

4. Alfa 145 QV - pro mnohé poslední Alfa s opravdu brilantním řízením...

reagovat
Ca
Caddy
18. ledna 2012, 15:37
0

jinak u me se urcite maji lepe predokolky, ten zadni nahon me akorat nuti delat prasarny a to auto trapit :) A na beznou jizdu je mi nahon uplne jedno... I kdyz az prodam Imperiala, asi mi to trochu chybet bude...

reagovat
Va
Vavris
18. ledna 2012, 15:49
0

Vajtus: Taky nepovažuji FWD za méněcenné. Ostatně, asi se na toto téma brzo rozepíšu. A tvůj výběr je velmi osobitý, akorát mi tam schází Pumice :)

reagovat
Fi
Filo
18. ledna 2012, 16:10
0

Spomedzi mnohých iných pridávam zatial nespomenuté:

Ford Mondeo ST 220 - výkon, praktickosť, podvozok
Mini (súčastné či originálne) pôvodné malé Fiaty - vzhlad, zábava

Další dôvod prečo by som chcel nikedy vlastniť predokol hociakej kvality, výkonu, vzhľadu a stavu zachovania že ho túžim šoférovať ako matka predstavená v četníkovy - t.j. s chýbajúcou zadnou nápravou :D

reagovat
Ra
Radek
18. ledna 2012, 16:26
0

Já preferuji všechny ostrý předokolky od Hondy, ať už legendární Integra Type R, které udělala jméno označení Type R v Evropě. Geniální atmosferická 1,8l s výkonem 190hp a LSD, je podle mě v určitých ohledech pořád nepřekonaná. Až po Civic Type R s K20. Myslím že tyhle auta dokážou nabídnout řidiči daleko víc než třeba BMW, které jsou podvozkově nastaveny tak, že jsou hodně nedotáčivé a mají takovou váhu že pokud nemáte aspon 2,5l, tak auto k přetáčivosti nedonutíte.

reagovat
On
Oneil
18. ledna 2012, 16:44
0

Tak já to vidím na Alfu Romeo 166 3.0 :)) To auto se správným podvozkem a kolama sedí jak závoďák...
A jako další určitě Ford Puma 1.7 velice hravý a svižný autíčko, chvíli přetáčivý chvíli nedotáčivý...:))

reagovat
Va
Vajtus
18. ledna 2012, 16:46
0

Vavris: Pumou jezdím skoro denně, tak už mě tak nebere, ikdyž mě pořád příjemně překvapuje. Naposled zjištěním, že dokáže udržet na okresce tempo snad se vším, co není lehčí a výrazně výkonější... Ta hmotnost...

Barchetta se mi začala neskutečně líbit po shlédnutí biblického TG :). Nikdy jsem si jí moc nevšímal (upřímně právě kvůli kombinaci roadster a přední náhon :D) a to byla chyba...

reagovat
se
sedmicku
18. ledna 2012, 17:07
0

Radek: řekl bych, že motáš jabka s hruškama. Srovnávat bys měl Type-R s M bavorákama když už, ostatní BMW jsou dělaný jako normální sedany, jen se asi kvůli zadnímu náhonu, skvělé jízdě s nimi a dobrým motorům berou jako sporťáky (to je jasně blbost).

reagovat
hu
huckOmat
22. února 2012, 00:01
0

No zrovna se tohle chystám řešit, jestli klasickej hothatch - Type R nebo 306 gti6, nebo Bawo - v tom případě e46 compact 325ti. Ten má kratší rozvor, strmější řízení než sedany. Někdo nějakou zkušenost s timhle vozidlem?

On
Ondra
22. února 2012, 15:15
0

Popravdě ne, jedině s E46 sedanem. Nicméně tahle generace Compactu mi vždycky přišla zajímavá a podle lidí co s ní jeli je i dost zábavná. Asi by se to chtělo svézt všemi auty v užším výběru a pak prostě zvolit to, co ti sedne víc (a jak se tak dívám na vybraná auta, tak to by pro mě bylo těžké rozhodování)

hu
huckOmat
22. února 2012, 19:32
0

Jeste je ve výběru focus ST170, no úplně aktuální to bude až tak na podzim, ale už teď vše plánuju .

On
Ondra
18. ledna 2012, 17:37
0

sedmicku: U těch BMW to platilo v minulosti, řekněme do modelu E36, tam bych nějakou 2.5 s M paketovým podvozkem zcela jistě označil za sporťák, nemluvě o takové E30. Problém je pak u novějších modelů, to už jsou civilizovaná, pohodlná a těžkopádná auta, ale sporťák z toho taky jde udělat - stačí samosvor, trochu podpořit zvuk a ideálně malinko upravit podvozek - s takovou 330i sedan jsem jezdil a rozhodně to byla výborná zábava, v mnohém lepší než třeba s Nissanem 350Z

reagovat
On
Ondra
18. ledna 2012, 17:44
0

Radek: Type-R jsou fenomenální, na druhou stranu třeba u Civicu EP3 dokáže značnou část zábavy zabít řízení, které mi přišlo hrozné už na autě s upraveným podvozkem, ale poté, co na to samé auto šel sériový pdovozek už jsem byl definitivně rozladěn. Nicméně stále je to úžasný hothatch.

reagovat
Co
Colombo
18. ledna 2012, 18:22
0

Citroen Traction Avant, Freightliner WF, no a lecjaký couvající bavorák..

reagovat
Sp
Spooker
18. ledna 2012, 18:40
0

Za mě určitě Oldsmobile Toronado :)

reagovat
Sn
Snowman000
18. ledna 2012, 18:46
0

Pre mna je vysnivana predokolka Citroen DS...cierna s bielou strechou :)

reagovat
Sm
Smain
18. ledna 2012, 19:19
0

Koukám, že tu ještě nepadlo Clio Sport. Nemám s ním osobní zkušenost, ale myslím že snad všechny generace motorističtí novináři docela chválili.

reagovat
si
simir
18. ledna 2012, 19:50
0

Já už jezdil už se dvěma generacema Clia sport a poslední trojková generace je snd to nejzábavnější auto ,co jsem kdy řídil a líbí se mi ,že člověk nepotřebuje 300 koní ,ale stačí 200 koníků a ten NEJ podvozek co dokáže hot hatch nabídnout ,a s Cliem sport s Cupovým podvozkem a příplatkovýma Recarama jsem nechtěl opusti po celovečerním a nočním ježděním ,a ještě po tom co už auto chládlo před domek jsem měl úsměv na rtech a pocit štěstí malého kluka:) Clio sport je nej ,kdo nevyzkoušel na hranici možností ,ten nepochopí :)

reagovat
Xm
Xman
18. ledna 2012, 19:55
0

Integra Type R, Civic EK9 Type R, 205 GTI, Coupé 2.0 20V Turbo
To jsou pro mě legendární předokolky

reagovat
Čo
Čoudů
18. ledna 2012, 20:51
0

Já sednul z FWD Felicie do FWD Integry ...do toho auta jsem se zamiloval naprvní pohled(a to mě auta nijak zvlášť nebrala). Pak stačilo jen jíst dvaroky chleba se solí a byla doma :)
Super auto ve všech směrech. Těžce návykové! Miluju ho!

reagovat
tl
tlusta.devka
18. ledna 2012, 22:18
0

306 S16, twingo RS, swift sport... co ja vim

reagovat
Lu
Lubos
18. ledna 2012, 22:51
0

Toyota Corolla AE101 FX GT ... nuklearni hatch

reagovat
ri
riderhenry
19. ledna 2012, 06:21
0

Ta fotka Alfy je nadherna!

Jinak moje nejoblibenejsi predokolky jsou nasledujici:

1) Clio RS (konkretne 172) - je relativne levne a funguje vyborne jak po motorove, tak podvozkove strance

2) Integra Type-R DC5 - krom toho, ze se mi strasne libi a ma kolem sebe (v Evrope) jeste i auru vyjmecnosti, tak ma pod kapotou ukryty VTEC a funguje. Navic, byl by zlocin nemit tu ani jednu Hondu. :)

3) Nissan Sunny GTi - uzasny pomer cena/zabava (vlastne cena/cokoliv :))

4) Ford SportKa

5) Mazda MX-3 V6 - myslim, ze hodne podcenovane auto, nejen kvuli sestivalci (ve sve dobe kral tridy)

reagovat
Ma
Martin
19. ledna 2012, 07:20
0

Ale jo, samozřejmě něco do sebe mají :-)) v zimě je jejich použitelnost jistě vyšší, a jak jsem psal vozil jsem se kdysi v DS 21 a bylo to úžasné, 205 i když jen s 1,4, žádné GTI byla taky slušná, jenže teď se tady pohybuji v erárních 1,2 HTP, superbech a Roomstrech a ani jedno mi tedy nepřipadá jako vzor ovladatelnosti, pohodlnosti, či čehokoli, a to přesto, že to v současné době můžu porovnávat pouze s 16 let starým volvem :-)) ale myslím, že bych rozhodně dal dohromady pár takových, kde bych neváhal :-)) většinou tedy starší ročníky :-))) éra toho, kdy jsem řídil téměř každý týden něco jiného je bohužel v ..... :-(

reagovat
Ba
Bambus
19. ledna 2012, 08:38
0

Ač už se nemůžu dočkat pěkného počasí a svezení v E21 tak musím uznat že i s předním náhonem může být sranda. U mě jednoznačně vede Clio.
A nemusí to nutně být jen ikonické Renault Sport.
I s polovičním výkonem se dá na zakroucené okresce jet tak rychle, že spolujezdci mění barvy a obchodní cestující v střednětřídních naftožroutech nechápou jak můžou mít té malé věci pořád plné zrcátka :D

reagovat
Ta
Tafi
19. ledna 2012, 10:37
0

Mégane II RS, Escort RST S1 a S2, Focus RS a RS500

reagovat
jo
jozka
19. ledna 2012, 10:42
0

Mel jsem BMW e36 325TDSko. Zadohrab byl zajimavej, ale bydlim v podhuri a v zime to bylo sileny. Ted mam VW Passata (ja vim nezajimavy koncernovy srac :) v 1.9TDI PD kombajn (96kw@120kw) nezavodim, nalozim maminu kocar a hromadu bordelu a jede se.
Pristi auto bude asi Dacia Sandero a nebo Duster - vim jsem masochista :)))

reagovat
85
850R
19. ledna 2012, 14:52
0

podle mně by každej měl zažít jízdu s Volvem 850R, rok 1996, 250hp, samosvor, 350 Nm, turboefekt jako kráva, fantastickej zvuk, to vše zabalený v úhledném, zcela nudném combi obalu..na okruhu se taky dalo použít, doteď mně mrzí, že jsem ho musel prodat.. jinak z malých stroů jednoznačně Renaulty.. clio 16V, Clio RS..chvilku jsem měl i 106 Rallye, ale to nebyl dobrej nápad..ačkoliv..možná to byl jen špatnej kus..

reagovat
ha
haselzde
19. ledna 2012, 16:14
0

Focus st se nechova pri limitech jako predokolka(receno s nadsazkou). To je to co me na nem uchvatilo. Druha dokonala vec je na nem porizovaci cena dnes okolo 200kKc mezi ojetinami. Treti a ctvrta dobra zprava je....je-li vam to malo je tu Focus RS.....jeli to stale malo pak RS500, nebo prpste jen za par korun upravit znacne predimenzovany motor ktery prezije mnohem vetsi davku koniku :)

Ps: 850r jsem taky projel a to je vec :-D jen strasne nespolehliva :(

Naopak naprosto pohrdam koncernovejma TFSI (O II, audiny bez quattro, seat, vw) jsou to auta bez duse a citu pro cokoli

reagovat
CR
CRAZY-Ivan
21. ledna 2012, 19:02
0

Fiat Coupé (s turbem, tedy se samosvorem)

- protože ho máš za pár korun, levný díly, velkej kufr, zajímavej vzhled, dá se s tim jezdit na dlouhý cesty atp.

reagovat
or
oreille
21. ledna 2012, 22:39
0

Renault 5 GT Turbo / GTE pretoze nic sa neriadi tak dobre ako toto auto, pretoze podvozok je komunikativny a brzdy su vyborne,
pretoze auto kazdemu kto ho soferuje vycari usmev na tvari, pretoze nema servo, nema abs, pretoze je ich malo, a pretoze je to klasika.
Peugeot 205 GTi - preto lebo je podobne ako R5,

Renault Clio 1.8 16V / Williams - preto lebo je to vylepsena R5.
Golf mk 1 GTi - lebo je to jeden z prvych hothatchov a ma dusu,
este by som tam hodil i Saxo VTS, Clio RS 3.

reagovat
To
Tomas
23. ledna 2012, 14:57
0

Jen tak pro zajímavost...jezdím s Alfa Romeo 147 1.6 (hodně točivý motor 7000 ot.) a to auto je v dnešní době bezkonkurenční poměr cena/výkon/díly atd.
To auto bylo stavěno na podvozku 156 takže je dimenzován na vyšší hmotnost, na okrskách to jede "jako po kolejích":D
Navíc je větsí jak IV Golf

reagovat
an
andy
23. ledna 2012, 16:43
0

tady je to pomalu jak na alfa romeo diskuzním foru :-D.
Taky mám 147 a jsem spokojený, podvozek (lichoběžníky a zavěšení s vysokou těhlicí vpředu, multilink vzadu) a strmé komunikativní řízení prostě potřebuju i pro své daily :-D.

reagovat
La
LarsTurms
19. dubna 2012, 08:08
0

1. Lancia Fulvia Coupe
2. Mini

reagovat
Mi
Miklásek
16. ledna 2014, 01:46
0

Ikeď trochu väčšia kára, ale čo tak Citroen Xantia Activa s 2,0 CT alebo 3,0 V6?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem